printlogo


کد خبر: 265039تاریخ: 1401/11/3 00:00
16 اشتباه داوران علیه پرسپولیس در 17 بازی لیگ و حذفی
برای صدرنشین لیگ حتماً VAR بیاورید!

مسعود قراگزلو
روزنامه‌نگار
تا اینجای فصل 16 بازی از لیگ برتر و یک بازی جام حذفی گذشته اما اشتباهات داوری به ضرر پرسپولیس بسیار بیشتر از اشتباهات به سود این تیم بوده است. در حالی که کلاً چهار، پنج مورد اشتباه به سود پرسپولیس در این مدت رخ داده. 16 اشتباه داوری که غالباً اشتباهات تعیین کننده بوده علیه صدرنشین لیگ برتر رخ داده و به نظر می‌رسد بیشتر از هر تیمی پرسپولیس به آمدن کمک داور ویدیویی نیاز دارد.
پنالتی اشتباه: در مصاف با هوادار داور می‌توانست سروش رفیعی و داریوش شجاعیان را اخراج کند که نکرد اما یک اشتباه دیگر علیه پرسپولیس رخ داد و خطای هند دانیال اسماعیلی‌فر که بیرون از محوطه جریمه رخ داد را به اشتباه پنالتی گرفت.
 و   پنالتی و گل سوخته: در بازی مقابل نفت مسجدسلیمان در همان دقایق نخست یک پنالتی مسلم روی مرتضی پورعلی گنجی گرفته نشد و بعد گل درست لوکادیا آفساید اعلام شد. البته در ادامه این بازی داور اشتباهاتی به سود پرسپولیس هم داشت. گل دوم لوکادیا آفساید بود و به زعم برخی کارشناسان می‌شد یک پنالتی هم علیه پرسپولیس اعلام کرد.
در دیدار هفته هفتم به زعم کارشناسان داوری پنالتی‌ای که مقابل تراکتور برای پرسپولیس گرفته شد اشتباه بود چرا که خطایی روی مهدی عبدی اتفاق نیفتاد اما ترابی این پنالتی را گل نکرد و تأثیری در نتیجه نداشت.
 و  اخراج و پنالتی سوخته: در دیدار مقابل مس رفسنجان هم اشتباهات داوری علیه پرسپولیس کم نبود. در نیمه اول این بازی فرشید باقری باید با کارت قرمز مستقیم اخراج می‌شد و دقیقه 18 یک پنالتی از پرسپولیس دریغ شد. البته دقیقه 37 هم برخی کارشنان گفتند امیری باید از بازی اخراج می شد.
 و  و  

پنالتی و آفسایدهای اشتباه: در بازی هفته یازدهم مقابل مس کرمان در تهران به گفته کارشناسان پنالتی مسلم روی دیاباته نادیده گرفته شد. دو موقعیت حمله عالی که یکی از آنها تک به تک شیخ دیاباته با گلر بود هم به اشتباه آفساید اعلام شد.
 آفساید اشتباه: در دربی هفته دوازدهم علاوه بر اینکه داور یک اخطار به بازیکن حریف نداد، با اعلام آفساید اشتباه از کمک داور یک موقعیت تک به تک واضح از مهدی عبدی گرفته شد.
 آفساید اشتباه: در بازی مقابل پیکان در حالی که ترابی در دقیقه 4 به سمت دروازه حریف فرار کرده و با گلر پیکان تک به تک می‌شد اما کمک داور به اشتباه آفساید گرفت.
 پنالتی مشکوک: در دیدار مقابل گل‌گهر در دقایق ابتدایی بازی یک پنالتی علیه پرسپولیس گرفته شد که به زعم برخی کارشناسان علی نعمتی هیچ خطایی روی مرتضی تبریزی نکرد اما برخی هم گفتند خطا بوده اما مشخص بود اگر هم خطایی بوده بیرون محوطه جریمه اتفاق افتاده است.
 و  کارت‌های قرمز بیرون نیامده: در دیدار آخر نیم فصل اول درگیری مهدی ترابی و احمد موسوی در شرایطی رخ داد که داور به ترابی کارت قرمز داد اما از موسوی که شروع کننده درگیری بود گذشت و فقط یک اخطار داد اما به نظر کارشناسان باید هر دو بازیکن را اخراج می‌کرد. در همین بازی داور باید حامد شیری را اخراج می‌کرد، چرا که نفر آخر زمین بود و هند آشکار کرد اما اینجا هم اشتباه کرد.
 و  پنالتی اشتباه و گل آفساید: در بازی جام حذفی مقابل ون پارس بیشتر کارشناسان داوری اعلام کردند قبل از پنالتی زودهنگام  که داور برای میهمان گرفت مهاجم ون پارس روی علی نعمتی خطا کرده بود. همچنین قبل از گل دوم این تیم هم بازیکن حریف در آفساید قرار داشت.
 پنالتی سوخته: در بازی با ذوب‌آهن هم داور مسابقه بعد از ایستگاهی عالیشاه، خطای هند آشکار مدافع حریف را ندید، در حالی که همه کارشناسان متفق‌القول روی پنالتی بودن این صحنه تأکید داشته‌اند.

ZOOM
این‌همه اشتباه طبیعی‌!

پنالتی سوخته در بازی با ذوب آهن آخرین اشتباه داوران علیه پرسپولیس در این فصل نبود.از اشتباهات داوران علیه تیم ها گریزی نیست همان گونه که بعضا اشتباهاتی به سود پرسپولیس هم در همین فصل اتفاق افتاده اما با توجه به تعدد و کثرت اشتباهات داوری در این فصل علیه صدرنشین لیگ برتر (که البته ممکن است در مورد برخی دیگر از تیم های لیگ برتر هم به همین تعداد یا بیشتر رخ داده باشد) استفاده از کمک داور ویدیویی در ادامه همین فصل لازم و ضروری به نظر می‌رسد.


Page Generated in 0.0060 sec