printlogo


کد خبر: 265022تاریخ: 1401/11/3 00:00
خبر



امروز قرعه‌کشی است
حواس استقلالی‌ها به جام حذفی
فاصله امتیازی ایجاد شده با صدر جدول سبب شده نگاه استقلالی‌ها به جام حذفی جدی‌تر باشد. امروز قرار است در سازمان لیگ قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی انجام شود و استقلال حریفش را در این مرحله بشناسد. آبی‌ها یک بار در زمان مربیگری شفر به قهرمانی در جام حذفی رسیدند و حالا امیدوارند که لااقل در دوران مربیگری ریکاردو ساپینتو نیز به این مهم دست یافته و قهرمان جام حذفی شوند. البته هر احتمالی در این مرحله وجود دارد و حتی ممکن است استقلال به پرسپولیس برخورد کند اما بدون شک رویارویی با یک حریف ساده‌تر برای استقلال نقطه امیدواری خواهد بود.

تغییرات بعد از حذف یزدانی
آماده‌باش به مرادمند وغلامی
با حذف سیاوش یزدانی از استقلال، ریکاردو ساپینتو باید گزینه دیگری را به جای این بازیکن در ترکیب اصلی قرار دهد. با توجه به اینکه عارف غلامی از بند مصدومیت رها شده، یکی از گزینه‌های جدی برای بازگشت به ترکیب اصلی استقلال خواهد بود. در کنار او محمدحسین مرادمند هم هست که درهفته‌های اخیر دچار مصدومیت شد که حالا او نیز گزینه‌ای جدی برای بازگشت به ترکیب اصلی تیمش در بازی با ملوان خواهد بود. با توجه به اینکه مرادمند با بازی در انزلی آشنا است گزینه مطلوب‌تری در این شرایط که تازه غلامی به شرایط بازی رسیده، خواهد بود اما به هر حال غلامی هم بچه شمال است و در صورت صلاحدید کادر فنی می‌تواند کمک حال استقلال باشد. با این حال اگر ساپینتو به این نتیجه برسد که این دو بازیکن نمی‌توانند کمکی به استقلال کنند روزبه چشمی را به خط دفاع انتقال خواهد داد.

انتقاد پیشکسوتان از تغییر تاکتیک استقلال
این چه وضعی است آقای ساپینتو؟
بسیاری از پیشکسوتان باشگاه استقلال از تغییرات پی در پی ترکیب این تیم گله کرده‌اند و ساپینتو را مسبب این وضعیت می‌دانند. استقلال از ابتدای فصل تا کنون -حتی در جام حذفی- یک بار هم از یک ترکیب تکراری استفاده نکرده و پی درپی بازیکنان در زمین جا به جا شده‌اند و یا اینکه سیستم بازی استقلال تغییر کرده است. این وضعیت در حالی چشم‌ها را به سمت و سوی خود کشانده که فصل پیش استقلال در اغلب بازی‌ها ثبات داشت و با یک ترکیب به میدان می‌رفت اما دراین فصل رویه دیگری در استقلال پایه گذاری شده و ترکیب‌های متعددی در استقلال مورد آزمایش قرار گرفته است. پیشکسوتان استقلال بر این باورند که اگر ساپینتو می‌توانست ترکیبی ایده‌آل را پیدا کند الان موقعیت بهتری در جدول رده‌بندی داشت اما به دلیل اینکه بارها تیمش را متحول کرده اکنون در فاصله 8 امتیازی با پرسپولیس قرار دارد.
 


Page Generated in 0.0055 sec