printlogo


کد خبر: 264980تاریخ: 1401/11/3 00:00
لیورپول و چلسی همان جایی هستند که باید باشند
شروع امیدوارکننده مودریک


تساوی بدون گل لیورپول با چلسی کاملاً شبیه بازی دو تیم میانه جدولی بود، انتظار دیگری داشتید؟ هزارمین بازی یورگن کلوپ به‌عنوان مربی یکی از آنهایی بود که ترجیح می‌دهد زودتر فراموشش کند، دیداری که به هیچ کدام از دو تیم برای رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان کمکی نکرد.
 
خرید هیجان‌انگیز
خدا را شکر به خاطر میخایلو مودریک. اگر خرید 89 میلیون پوندی چلسی نبود، چیز زیادی برای نوشتن درباره این بازی نداشتیم. عجیب بود که گراهام پاتر این بازیکن را روی نیمکت نشاند چون ترنت الکساندر آرنولد چندان آماده نبود و جیمز میلنر مسن در دفاع راست بازی می‌کرد. این اوکراینی 10 دقیقه بعد از شروع نیمه دوم به جای لوییز هال جوان آمد و دردسرهای زیادی برای میلنر و بعد آرنولد درست کرد. او سرش بالا است و با سرعت و هوشیاری بازی می‌کند و به نظر می‌رسد چلسی بازیکن هیجان‌انگیزی آورده است.
 استمرار افت صلاح
دوران افت محمد صلاح ادامه دارد. کسی در باور یا ذهنیت سلطان شک ندارد اما مهاجم مصری با روزهای اوجش فاصله دارد و در حال حاضر اثر قابل توجهی در عملکرد تیم از او دیده نمی‌شود. در این بازی یار مستقیم صلاح، مارک کوکوریا بود که در بیشتر بازی اجازه کار به او نداد و تنها توانست یک شوت به سمت دروازه چلسی بزند. شاید کلوپ باید او را به مرکز خط حمله می‌آورد. در عوض مربی آلمانی، هاروی الیوت را به سمت چپ آورد که در آن راحت نبود و از کودی گاکپو در نقش شماره 9 استفاده کرد. این هلندی عملکرد خوبی داشت اما نتوانست صلاح را به بهترین روزهایش بازگرداند. کلوپ مشکلات زیادی در آنفیلد دارد اما شاید مهم‌ترین آنها راه انداختن ستاره‌اش باشد.
 آبروداری مدافعان
 وقتی این مهاجمان گرانقیمت کاری از پیش نمی‌برند، یعنی مدافعان کار خود را خوب انجام داده‌اند. ابراهیما کوناته افت بعد از جام جهانی را کنار گذاشت و بهترین مدافع لیورپول بود. این فرانسوی مثل بازی با ولورهمپتون زوج جو گومز بود و اگرچه بازیکن تیم ملی انگلیس در نیمه اول لغزش‌هایی داشت، اما بازیکن سابق لایپزیگ در ضربات سر و تکل غالب بود و با سرعت و قدرتش برابر ضدحملات چلسی ایستاد. گومز در نیمه دوم پیشرفت کرد و لیورپول شایسته کلین‌شیت بود در دیداری که از لحاظ حمله ضعیف بود.
 
بدون شماره 9
استیون جرارد به‌عنوان مفسر بی‌تی اسپورت گفت این بازی شماره 9 نداشت و درست می‌گفت. گاکپو در لیورپول باید جای روبرتو فیرمینو را پر می‌کرد و چلسی همچنان به کای هاورتز اعتماد کرد که گل پیروزی را در آخرین بازی تیم به کریستال پالاس زده بود. در این بازی هم همان ابتدا گل زد که با تشخیص VAR آفساید بود اما این آخرین مشارکت واقعی او در حمله بود. بازیکن تیم ملی آلمان در حفظ توپ، تلاش برای گرفتن توپ و همچنین قرارگرفتن در موقعیت مناسب برای گلزنی ناموفق بود. پیر امریک اوبامیانگ جای او را گرفت اما بازیکن گابنی هم کاری نکرد. با آمدن مودریک، ژوائو فلیکس و نونی مادوئکه اگر هاورتز زودتر فرم خوبی پیدا نکند، جایگاهش در خط حمله را از دست می‌دهد.
 
درخشان در 38 سالگی
آیا در حال حاضر لیگ برتر مدافع میانی بهتر از تیاگو سیلوا دارد؟ این برزیلی در 38 سالگی در سخت‌ترین لیگ جهان ثبات دارد و در این بازی درخشید هر چند مهاجمان حریف بسیار ضعیف بودند. او حتی می‌توانست اول بازی تیمش را جلو بیندازد اما آن طرف زمین عرصه درخشش او بود و گاکپو، صلاح و دونده‌های خط میانی لیورپول را کنترل کرد. چلسی در سال‌های اخیر خریدهای خوبی داشته اما شاید یکی از بهترین‌ها را تابستان دو سال قبل انجام داد.
 
هندرسون و فابینیو
جوردن هندرسون سال‌ها نفر اول فهرست کلوپ برای چنین بازی‌هایی بود اما کلوپ، کاپیتان تیمش را کنار گذاشت تا استفان بایستیچ برای اولین بار در لیگ برتر در ترکیب اصلی قرار گیرد و نبی کیتا برای اولین بار در این فصل از ابتدا در زمین باشد. خاطرات بد کلوپ از بازی افتضاح خط میانی مقابل برایتون اجازه نداد این اشتباه را تکرار کند و هندرسون و فابینیو تا هشت دقیقه پایانی روی نیمکت بودند. آنها باید برگردند، آنها توانایی دارند، باتجربه‌اند و اعتبار دارند اما باید بعد از این بازی در آینه نگاه کنند و علت را جست‌و‌جو شوند.


Page Generated in 0.0056 sec