printlogo


کد خبر: 264975تاریخ: 1401/11/3 00:00
اولین گرند اسلم تنیس فصل به روزهای حساس نزدیک می‌شود
حذف اسطوره‌ها ماندگاری نوظهورها


امیررضا همایون
خبرنگار
تنیس جهان کم‌کم به روزهای آخر اولین گرنداسلم فصل نزدیک می‌شود و حساسیت مسابقات نیز با نزدیک شدن به پایان تورنمنت، بیشتر می‌شود.
 حذف اشویانتک
ایگا اشویانتک تنیس‌باز 21 ساله لهستانی خیلی زود در دنیای راکت بواسطه مقام‌هایی که کسب کرد تبدیل به بانوی شماره یک تنیس جهان شد و به همین خاطر ماندگاری او تا انتها در تورنمنت‌های تنیس برای برگزارکنندگان آن بواسطه جنبه‌های تبلیغاتی بسیار مهم است. این تنیسور اولین گرنداسلم فصل را با قاطعیت بسیار آغاز کرد و موفق شد با کسب 3 پیروزی متوالی به مرحله یک‌هشتم نهایی مسابقات صعود کند اما در این مرحله و برای صعود به یک‌چهارم نهایی باید به مصاف ریباکینا می‌رفت، بازیکنی که از همان ابتدا پیش‌بینی می‌شد که روز سختی را برای اشویانتک رقم بزند. این اتفاق رخ داد و ریباکینا تنیسور قزاق موفق شد مقابل ایگا به برتری برسد و به جمع هشت تنیسور برتر مسابقات صعود کند. البته به نظر می‌رسد ریباکینا به علت عدم حضور اشویانتک در ادامه مسابقات کار سختی برای کسب عنوان قهرمانی اولین گرنداسلم فصل نداشته باشد اما در این دوره از مسابقات آنقدر شگفتی دیدیم که دیگر نمی‌توان با قاطعیت از قهرمانی کسی حرف زد. ریباکینا در مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌ها به مصاف یلنا اوستاپنکو قهرمان سابق اوپن فرانسه خواهد رفت که در مرحله یک‌‌هشتم موفق شد مقابل کوکو گاف امریکایی به برتری برسد.
 طلسم نتفلیکس یا قدرتمند شدن رقبا؟
این دوره مسابقات آزاد استرالیا اتفاقات عجیب و جالب توجهی را تجربه کرده است، یکی از این اتفاقات حذف هر دو سید یک بخش زنان و مردان مسابقات پیش از آغاز مرحله یک‌چهارم نهایی بوده است، اتفاقی که از سال 1968 و آغاز دوران مدرن تنیس جهان به این سو بی‌سابقه بوده است.  در یکی دو روز اخیر اما اخبار جالبی درباره مستند جدید کمپانی نتفلیکس که برک پوینت نام دارد، منتشر شده است. هر تنیس‌بازی که در قسمت اول این مستند حضور داشته از دور رقابت‌ها کنار رفته است!  آخرین تنیسوری که در این مستند حضور داشت و همچنان در استرالیا رقابت می‌کرد فلیکس اوژه‌الیاسیم استرالیایی بود که این بازیکن هم در مسابقات روز یکشنبه این رقابت‌ها با شکست مقابل لهچکا تنیس‌باز 21 ساله اهل جمهوری چک شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت، حذف اوژه الیاسیم ثابت کرد که این طلسم تا حدود زیادی واقعیت دارد. بدون هیچ تردیدی می‌توان گفت که قدرت تنیس‌بازان نسبت به سالیان گذشته بیشتر شده و دیگر هیچ ستاره‌ای در حاشیه امنیت قرار ندارد زیرا جهان تنیس در دوران عبور از ستاره‌های قبلی و رسیدن به نسل جدید تنیس‌بازان است. در مهم‌ترین مسابقات امروز هولگر رون دانمارکی به مصاف آندره روبلف روسی می‌رود و الکسدمیناور هم با نواک جوکوویچ صربستانی مصاف می‌کند.
 


Page Generated in 0.0047 sec