printlogo


کد خبر: 264967تاریخ: 1401/11/3 00:00
کمیسیون ورزشکاران و این بار یک ماجرای تازه
استعفای مبهم


آزاده پیراکوه
روزنامه نگار
کمیسیون ورزشکاران مهم‌ترین کمیسیون کمیته ملی المپیک است؛ کمیسیونی که از نظر کمیته بین‌المللی المپیک نیز اهمیت ویژه‌ای دارد و مسئولان این نهاد بین‌المللی همواره بیشترین تمرکزشان را روی این کمیسیون گذاشته‌اند. به تبع از IOC باید در ایران هم همین اتفاق بیفتد اما شرایطی که از ابتدا رقم خورده، باعث شده تا کمیسیون ورزشکاران از اولین دوره تشکیلش حواشی زیادی داشته باشد. حضور قهرمانانی چون هادی ساعی، آرش میراسماعیلی، حمید سوریان و تعدادی دیگر در دوره اول کمیسیون نه تنها به آرامش این کمیسیون کمک نکرد؛ بلکه شرایطی پیش آمد که این قهرمانان علیه هم مصاحبه کردند و کار به جایی رسید که یکی مثل سوریان، رفتن را به ماندن ترجیح داد. برخورداری از شش صندلی در مجمع کمیته ملی المپیک باعث شد در سال پایانی دوره اول، مسئولان وقت کمیته در امور این کمیسیون دخالت کنند و برای اینکه رأی بیشتری در اختیار داشته باشند، سعی در گنجاندن ورزشکاران هماهنگ با خود داشته باشند که البته همین مسأله به اختلافات دامن زد. دو سه ورزشکار ریاست را می‌خواستند و دو سه نفر دیگر عضویت در هیأت اجرایی را. همین موضوع باعث شد بین چهره‌هایی که همیشه دوست بوده‌اند، مثل بهداد سلیمی و احسان حدادی حرف و حدیث‌هایی پیش آید تا اینکه انتخابات داخلی هم برگزار و تکلیف روشن شد. از آن زمان به بعد اتفاقی نیفتاد و هیچ خبری درباره این کمیسیون به گوش نرسید تا اینکه به‌یکباره عنوان شد روز شنبه نشستی با حضور خسروی‌وفا برگزار شده و دقیقاً بعد از این جلسه است که خبر استعفای سجاد به گوش می‌رسد. رئیس کمیسیون ورزشکاران که خودش در فرانسه است و جالب است که وقتی درباره استعفایش حرف زده می‌شود، ابراز تعجب می‌کند. گویا این استعفا تازگی ندارد اما اینکه چرا در این مقطع درباره‌اش حرف زده می‌شود، قابل تأمل است. کسی در کمیته ملی المپیک به این موضوع واکنشی نشان نمی‌دهد و محمد بیداریان هم این خبر را نه تأیید می‌کند و نه تکذیب. چیزی که با قطعیت می‌توان درباره‌اش حرف زد، این است که حتماً در پس این استعفا، ماجرای پیچیده‌ای وجود دارد و هیچ بعید نیست که عاملی در این مقطع باعث شده که خبر استعفا اعلام شود. حتماً در روزهای دیگر و با شنیدن حرف‌های سجاد گنج‌زاده، بهتر می‌توان درباره این موضوع و زوایای مختلفش اظهار نظر کرد.
 
بیداریان: سجاد باید
در کمیسیون درباره تصمیمش صحبت کند
محمد بیداریان، سخنگوی کمیسیون ورزشکاران است. او درباره آنچه در این مدت بر این کمیسیون گذشته، توضیحاتی می‌دهد. از جلسه با خسروی‌وفا می‌گوید، تا اینکه به موضوع استعفا می‌رسد: «روز شنبه نشستی با حضور خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی المپیک، دبیرکل و نایب‌رئیس کمیته ملی المپیک برگزار شد. در این جلسه دو اتفاق خوب رخ داد اولی اینکه خسروی‌وفا در خصوص تصمیمات هیأت اجرایی این موضوع را مطرح کرد که با حضور بهداد سلیمی به‌عنوان نماینده کمیسیون ورزشکاران موضوعی پیگیری شده که این موضوع در رابطه با المپین‌ها بود. قرار شد المپین‌هایی که کمک هزینه‌هایی را از طرف کمیته ملی المپیک دریافت می‌کردند، در سال 1402 هم هزینه بیشتری دریافت کنند. در واقع این مبلغ سه برابر خواهد شد. خبر دیگر اینکه هیأت اجرایی تأیید و موافقت کرده اعضای کمیسیون ورزشکاران می‌توانند در کمیسیون‌های دیگر کمیته ملی المپیک حضور داشته باشند. این دو اتفاق‌های خوبی بود که توسط بهداد سلیمی در هیأت اجرایی پیگیری شده و به نتیجه رسیده است.»
او در ارتباط با استعفای سجاد گنج‌زاده می‌گوید: «اصلاً در مورد این موضوع تا زمانی که سجاد گنج‌زاده از فرانسه برنگشته است نباید صحبت کنیم. او در حال حاضر برای حضور در مسابقات کاراته اوپن پاریس راهی کشور فرانسه شده و باید منتظر باشیم پس از بازگشت به ایران با او جلسه‌ای داشته باشیم. همه ما از یک خانواده هستیم و کسی نباید در خصوص استعفای گنج‌زاده فعلاً اظهارنظر کند. من این استعفا را نه تأیید می‌کنم نه تکذیب. بهتر است سجاد گنج‌زاده پس از بازگشت به ایران در جلسه کمیسیون ورزشکاران حضور داشته باشد و در مورد تصمیمی که گرفته صحبت کند. پس از آن در رابطه با این موضوع اطلاع‌‌رسانی می‌شود.»

ZOOM

اعلام خبر استعفای سجاد گنج‌زاده از کمیسیون ورزشکاران یک بار دیگر نام این کمیسیون را سر زبان‌ها انداخت؛ کمیسیونی که با کلی سر و صدا تشکیل شد اما شرایط به‌گونه‌ای پیش رفت که عملاً هیچ جلسه مفیدی تشکیل نشد و حالا هم خبر از استعفای رئیس آن به گوش می‌رسد؛ اتفاقی که نشان می‌دهد سکوتی که در این مدت جاری بوده، ناگفته‌های زیادی را در خود دارد.


Page Generated in 0.0066 sec