printlogo


کد خبر: 264963تاریخ: 1401/11/3 00:00
خبر


افزایش کمک هزینه المپیکی‌ها تا 3 برابر
رئیس کمیته ملی المپیک اعلام کرد که کمک هزینه المپین‌ها از سال آینده افزایش سه برابری دارد.
نشست کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک با حضور محمود خسروی‌وفا رئیس، مهین فرهادی‌زاد نایب رئیس و رئیس کمیسیون‌های کمیته و سیدمناف هاشمی دبیر کل در محل کمیته برگزار شد.
در این نشست مصطفی نودهی، بهداد سلیمی، ذبیح‌الله پورشیب، محمد بیداریان، شهربانو منصوریان و ثریا آقایی به‌صورت حضوری و مجتبی عابدینی، احسان حدادی، امین بداغی، نجمه خدمتی و فرزانه فصیحی به‌صورت آنلاین حضور داشتند.

جایزه ویژه اتحادیه جهانی
پاداش ۵۹۰ هزار دلاری کشتی‌گیران
اتحادیه جهانی کشتی میزان جایزه نقدی برای نفرات برتر مسابقات رنکینگ و همچنین کشتی‌گیر برتر سال ۲۰۲۳ را اعلام کرد. بر این اساس به نفرات طلایی هر رویداد سری رنکینگ که نخستین رویداد آن قرار است ۱۵ و ۱۶ بهمن در زاگرب کرواسی برگزار شود، ۱۵۰۰ فرانک سوییس، مدال‌آوران نقره ۷۵۰ فرانک سوییس و به هر کدام از نفرات سوم مشترک ۵۰۰ فرانک سوییس پرداخت خواهد کرد. اتحادیه جهانی در مجموع مبلغ ۳۹۰ هزار فرانک سوییس برای کشتی‌گیران اول تا سوم در ۴ رویداد سری رنکینگ اختصاص داده است. اتحادیه جهانی کشتی همچنین در پایان سال ۲۰۲۳ به ۳۰ کشتی‌گیر برتر سال(۱۰ وزن رشته آزاد، ۱۰ وزن رشته فرنگی و ۱۰ وزن کشتی زنان) در مجموع مبلغ ۱۵۰ هزار فرانک سوییس به‌عنوان جایزه پرداخت خواهد کرد که مجموع این جوایز ۵۴۰ هزار فرانک (حدود ۵۹۰ هزار دلار) می‌شود.
 
کشتی فرنگی باشگاه‌های جهان
تلاش برای ورود به تقویم UWW
فدراسیون کشتی ایران در تلاش است جام باشگاه‌های جهان در رشته فرنگی در تقویم اتحادیه جهانی قرار گیرد. در روزهای گذشته سازمان لیگ از قطعی شدن برگزاری مسابقات کشتی فرنگی باشگاه‌های جهان در روزهای 4 و 5 اسفند در اصفهان خبر داد. سپاهان به‌عنوان قهرمان لیگ 1401 میزبانی این رقابت‌ها را برعهده گرفت و عنوان شد که مسابقات باشگاه‌های جهان با حضور دو تیم داخلی و 4 تیم خارجی به انجام رسد. فدراسیون کشتی به‌دنبال بین‌المللی کردن این تورنمنت است و از اتحادیه جهانی کشتی خواسته آن را در تقویم خود قرار دهد. بنابراین در صورت موافقت UWW، به نظر می‌رسد تغییراتی در زمان برگزاری این رقابت‌ها ایجاد شود چرا که دومین تورنمنت رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی که مصر میزبان آن است، در روزهای 4 تا 7 اسفند در قاهره برگزار می‌شود و مسابقات باشگاه‌های فرنگی جهان درصورتی به تقویم اتحادیه راه پیدا می‌کند که تداخل زمانی با این رقابت نداشته باشد.


Page Generated in 0.0047 sec