printlogo


کد خبر: 264962تاریخ: 1401/11/3 00:00
وزارت ورزش پیگیر روند تأیید صلاحیت قطعی نامزدهای وزنه‌برداری
مجمع انتخاباتی تا اسفند به تعویق افتاد

در شرایطی که هیأت رئیسه فدراسیون وزنه‌برداری آمادگی خود را برای برگزاری مجمع انتخاباتی در روز 18 بهمن‌ماه به وزارت ورزش و جوانان اعلام کرده بود، کم و کسری‌های موجود در مدارک و پرونده برخی از نامزدهای شرکت کننده برای انتخابات آتی وزنه‌برداری و پروسه زمانبر استعلامات و تأیید صلاحیت نامزدهایی که صلاحیت مدیریتی آنها تأیید شده است، گویا باعث شده تا مسئولین وزارت ورزش و جوانان زمان مدنظر هیأت رئیسه فدراسیون وزنه‌برداری را رد کرده و برگزاری مجمع انتخاباتی این مجموعه را به اسفندماه جاری موکول کنند.
وزنه‌برداری یکی از رشته‌های مدال‌آور و پرامید ورزش ایران در میادین معتبر بین‌المللی همچون رقابت‌های جهانی، بازی‌های آسیایی و المپیک است. به همین دلیل تعیین تکلیف مدیریتی این فدراسیون برای مسئولین وزارت ورزش از اهمیت خاص و ویژه‌ای برخوردار است. طبق بند سه ماده ۱۲ دستورالعمل برگزاری انتخابات فدراسیون‌های ورزشی، دبیر مجمع باید ۲۰ روز قبل از برگزاری مجمع، دعوتنامه را برای اعضا ارسال کند که در مورد وزنه‌برداری این اتفاق رخ نداده است. با توجه به این مسأله و مشخص نبودن اسامی نهایی کاندیداها، همینطور تأیید صلاحیت برخی نامزدها، انتخابات فعلاً از روز 18 بهمن به اواسط اسفندماه جاری موکول شده است. طبق اعلام مسئولین وزارت ورزش، انتخابات وزنه‌برداری به احتمال زیاد در هفته دوم اسفند برگزار می‌شود .ایوب بهتاج، سجاد انوشیروانی، جلیل امیری و آرین حاتمی نفراتی بودند که در انتخابات ثبت‌نام کردند و بهتاج و انوشیروانی فعلاً تأیید صلاحیت مدیریتی‌شان مورد وثوق واقع شده است.
جلیل امیری نیز در ابتدا به خاطر نقص مدارک خود صلاحیتش رد شد، اما مجدداً با ارائه مدارک تکمیلی فعلاً منتظر نظر کمیسیون تطبیق است. انتخابات کمیسیون‌های داوران، مربیان و ورزشکاران نیز ۲۵ دی برگزار شد و بلافاصله بعد از آن منتخبین این کمیسیون‌ها  انتخابات داخلی‌‌شان را برای تعیین نفراتی که باید در مجمع رأی بدهند، برگزار کردند. کمیسیون ورزشکاران ۶ نماینده (۳ مرد و ۳ زن)، کمیسیون مربیان ۴ نماینده (۲ مرد و ۲ زن) و کمیسیون داوران ۲ نماینده (یک مرد و یک زن) در مجمع خواهند داشت. حالا باید منتظر ماند و دید در روزهای آتی چه شرایطی پیش روی وزنه‌برداری برای برگزاری مجمع انتخاباتی این فدراسیون خواهد بود.

 


Page Generated in 0.0062 sec