printlogo


کد خبر: 264961تاریخ: 1401/11/3 00:00
محمود خسروی‌وفا به اختلاف تکواندو پایان می‌دهد
میانجی

محسن وظیفه
روزنامه نگار
محمود خسروی‌وفا، رئیس کمیته ملی المپیک به دیدار هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو رفت. شاید این خبر خیلی معمولی و حتی کم اهمیت به نظر بیاید اما دیدار محمود خسروی‌وفا با هادی ساعی در فدراسیون تکواندو از اهمیت زیادی برخوردار است و پیامدهای بسیاری دارد.
 این دیدار از این جهت اهمیت دارد که محمود خسروی‌وفا بعد از انتخابش به عنوان رئیس کمیته ملی المپیک خیلی بازدید از فدراسیون ها را در برنامه نداشته و جز تیراندازی به فدراسیون دیگری نرفته است. پس انتخاب تکواندو  از سوی محمود خسروی‌وفا برای بازدید نشان می‌دهد که رئیس کمیته ملی المپیک به اختلاف شدید هادی ساعی با مسئولان وزارت ورزش حساس است و بعد از تشدید اختلافات فدراسیون تکواندو و وزارت ورزش و جوانان، رئیس کمیته ملی المپیک تصمیم گرفت که خیلی زود در فدراسیون تکواندو حاضر شود.
هادی ساعی در این چند ماه اخیر دو بار علیه وزیر ورزش و دو بار هم علیه محمد پولادگر مصاحبه کرده و این نشان دهنده وضعیت بغرنج رابطه تکواندو و وزارت ورزش است.
 هنوز اختلاف فدراسیون کشتی با وزارت ورزش به پایان نرسیده و کمتر کسی است که درگیری شدید بین محمد پولادگر و علیرضا دبیر را فراموش کرده باشد. درگیری‌ای که از امضای تفاهمنامه فدراسیون کشتی و وزارت ورزش شروع شد و هنوز هم ادامه دارد.
درگیری‌ای که در هنگام امضای تفاهم فدراسیون تکواندو با وزارت ورزش و جوانان بین هادی ساعی و محمد پولادگر هم شکل گرفت و خیلی زود هم به رسانه‌ها کشید.      
ساعی در کنفرانس مطبوعاتی خودش هم از پولادگر انتقاد کرد و هم از حمید سجادی؛ انتقاداتی که با واکنش پولادگر روبه‌رو شد اما حرف‌های معاون قهرمانی وزارت ورزش هم از سوی ساعی جواب داده شد و حتی رئیس فدراسیون تکواندو اعلام کرد که حاضر است با معاون ورزش قهرمانی درباره وضعیت بودجه فدراسیون‌ها مناظره کند.   
در این بین سکوت عجیب حمید سجادی به عنوان وزیر ورزش و جوانان در بگو و مگوهای تند ساعی و پولادگر شرایط را سخت‌تر کرد تا اینکه ساعی روز جمعه با انتقاد دوباره از وزیر ورزش و جوانان مدعی شد که وزیر ورزش  نه تنها سری به فدراسیون تکواندو نزده، بلکه حتی تلفن هم نزده است: «هنوز تفاهمنامه مالی با وزارت ورزش را امضا نکرده‌ایم. من از آقای سجادی گلایه دارم. از روزی که حکم گرفتم ایشان را ندیده‌ام. فقط در مراسم‌ها از دور سلام و علیکی کردیم و نتوانستیم با هم بنشینیم و در خصوص فدراسیون تکواندو با هم صحبت کنیم.» مصاحبه‌ای تند که نشان می‌داد اختلاف نظر بین فدراسیون تکواندو و مسئولان وزارت ورزش به عنوان یکی از رشته‌های مدال‌آور در بازی‌های آسیایی و المپیک بحرانی شده است اما برای خروج از این وضعیت بحرانی چه کسی برنامه داشت؟  در وزارت ورزش که ابداً چنین جنمی دیده نمی‌شود که بخواهد این بحران را کنار بگذارد که اگر بلد بودند حتماً در ماجرای کشتی از آن استفاده می‌کردند، به همین دلیل هم محمود خسروی‌وفا به عنوان رئیس کمیته ملی المپیک وارد ماجرا می‌شود.
حالا محمود خسروی‌وفا به عنوان رئیس کمیته ملی المپیک در واکنش به انتقادات ساعی راهی فدراسیون تکواندو شد و با رئیس فدراسیون دیدار کرد. اولین پیامد این دیدار می‌تواند منجر به آرام شدن ساعی و فروکش کردن انتقاداتش باشد. اولین و آخرین حرف‌های محمود خسروی‌وفا در این دیدار هم حمایت از تکواندو به عنوان یک ورزش مدال‌آور است: «تکواندو یک رشته المپیکی مهم برای ورزش ایران و در اولویت اصلی ما است، بر همین اساس هر گونه کمکی که لازم باشد، انجام می‌دهیم.» رئیس کمیته ملی المپیک در این ماجرا نقش میانجی را ایفا کرد و نشان داد که بر خلاف رئیس قبلی کمیته ملی المپیک که فقط نظاره‌گر درگیری علیرضا دبیر با پولادگر بود، اهمیت این اختلاف نظر را می‌داند و به دنبال رفع این اختلاف نظر است.


Page Generated in 0.0061 sec