printlogo


کد خبر: 264097تاریخ: 1401/10/19 00:00
بحران اسپانیایی در رئال مادرید
ترکیب تاریخی رئال مادرید مقابل ویارئال


ایمان گودرزی
روزنامه نگار
دل بوسکه با اسپانیا در سال 2010 با پنج بازیکن از رئال‌مادرید در ترکیب، قهرمان جام جهانی آفریقای جنوبی شد. یازده سال بعد، در یورو 2021، لوئیز انریکه هیچ بازیکنی از رئال مادرید را دعوت نکرد تا برای اولین بار در تاریخ تیم ملی اسپانیا هیچ بازیکنی از سفیدپوشان در این تیم جایی نداشته باشند. بحران بازیکنان اسپانیایی در مادرید این شنبه در بازی مقابل ویارئال زمانی که آنچلوتی هیچ بازیکن اسپانیایی در ترکیب فیکسش قرار نداد به اوج رسید. مادرید در این بازی برای اولین بار در تاریخ 121 ساله خود بدون بازیکن اسپانیایی در لیگ به میدان رفت البته رئال یکبار در لیگ قهرمانان اروپا بازی را بدون بازیکن اسپانیایی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا مقابل شریف به پایان رسانده بود.
مادریدی که در سال 1966 ششمین جام اروپایی باشگاه را در حالی بالای سر برد که یازده بازیکن اصلی آنها اسپانیایی بودند، حالا فقط دو بازیکن اسپانیایی ملی‌پوش (کارواخال و آسنسیو) در ترکیب دارد که آنها نیز جایگاه ثابتی در تیم ندارند.
کارواخال و آسنسیو در آخرین بازی لیگ مقابل وایادولید فیکس به میدان رفتند، اما هیچ‌کدام در لاسرامیکا حضور نداشتند. اولی به‌دلیل مصدومیت و دومی به دلایل فنی از ترکیب خارج شدند. یازده بازیکن فیکس مادرید در این بازی متشکل از سه فرانسوی (شوامنی، مندی و بنزما)، دو برزیلی (وینی و میلیتائو)، دو آلمانی (رودیگر و کروس)، یک کروات (مودریچ)، یک بلژیکی (کورتوا)، یک اتریشی (آلابا) و یک اروگوئه‌ای (والورده) بود. در مجموع، هفت ملیت مختلف، اما هیچ‌کدام اسپانیایی نبودند.
از فصل 2009-2010، زمانی که فلورنتینو پرز دوباره به ریاست رئال مادرید بازگشت، کهکشانی‌ها 55 خرید داشته‌اند، که از این تعداد تنها 14 بازیکن (25/5 درصد، یک چهارم) ملی‌پوش اسپانیایی بوده‌اند.
علاوه بر بازیکنان ملی‌‎پوش رئالی‌ها دیگر جایی برای بازیکنان آکادمی ندارند و از سوی دیگر اما همین بازیکنان آکادمی در سال‌های اخیر سود زیادی را برای باشگاه داشته‌اند. این باشگاه از سال 2009 تاکنون 399 میلیون یورو از فروش بازیکنان بومی آکادمی به خزانه باشگاه وارد کرده است. موراتا گرانقیمت‌ترین انتقال بوده است که چلسی در سال 2017، 80 میلیون یورو برای او پرداخت کرد.


Page Generated in 0.0048 sec