printlogo


کد خبر: 264061تاریخ: 1401/10/19 00:00
شمارش معکوس برای نبرد مرادی و معتمدی در تیم ملی
جدال 2 مدعی برای سهمیه المپیکی 102 کیلو

اگرچه شرایط فعلی وزنه‌برداری حول و حوش حواشی مربوط به مجمع انتخاباتی فدراسیون وزنه‌برداری و انتظار برای تأیید صلاحیت نامزدهای حاضر در این دوره می‌چرخد، اما در همین شرایط خاص انتخاباتی نیز نمی‌توان از وضعیت تیم ملی و امیدهای وزنه‌برداری ایران در مسیر کسب سهمیه المپیک 2024 پاریس غافل شد. چهره‌های شاخصی همچون سهراب مرادی و رسول معتمدی که هر دو سوای همشهری بودن، هم‌وزن هستند و مدعی برای کسب دوبنده تیم ملی در دسته وزنی المپیکی 102 کیلوگرم و حضور در بازی‌های پاریس. وزنه‌بردارانی که مدت‌ها است هر دو درگیر درمان آسیب‌دیدگی‌های جدی خود هستند، اما آرام آرام دارند برای بازگشت دوباره روی تخته مهیا می‌شوند.
 
سهراب چراغ خاموش تمرین می‌کند
سهراب مرادی چهره شاخص و شناخته شده وزنه‌برداری ایران بعد از اینکه با آن شرایط عجیب و غریبی که تیم قبلی مدیریتی وزنه‌برداری برایش ایجاد کرد و در عین شایستگی از حضور در بازی‌های المپیک 2021 توکیو بازماند، پس از مدتی استراحت و پرداختن به پروسه بازتوانی، حالا مدتی است با مساعدت تیم سرپرستی وزنه‌برداری در پایتخت دست به وزنه شده و تمریناتش را بی‌حاشیه و چراغ خاموش دنبال می‌کند. سهراب تقریباً طبق آخرین اطلاعاتی که از نحوه و نوع تمریناتش داریم به شرایطی رسیده که می‌تواند بار دیگر در اردوهای تیم ملی برای کسب دوبنده المپیکی دسته 102 کیلوگرم خطری جدی برای رقبای داخلی و خارجی‌اش به شمار آید. رکورددار وزنه‌برداری جهان و المپیک چشم انتظار تعیین تکلیف سیستم مدیریتی وزنه‌برداری است تا پس از شروع اردوهای آماده‌سازی در صورت دعوت مجدد به تیم ملی، برای حضور در پیکارهای گزینشی المپیک به‌عنوان یک مدعی تمام عیار روی تخته مسابقه حاضر شود. قطعاً اگر بار دیگر آسیب‌دیدگی کهنه کتف و کمر کار دست سهراب ندهد، با انگیزه و انرژی که در او سراغ داریم باید از حالا سهراب مرادی را یکی از مدعیان کسب سهمیه و مدال مرغوب المپیکی در دسته 102 کیلوگرم بدانیم.
 معتمدی آماده برای
بازگشت روی تخته
رسول معتمدی قهرمان 102 کیلوگرم وزنه‌برداری آسیا و جهان در هفته نخست لیگ برتر وزنه‌برداری دچار مصدومیت شدیدی شد و مسابقات قهرمانی جهان که نخستین سهمیه گزینشی المپیک پاریس بود و چندی پیش به میزبانی کلمبیا برگزار شد را نیز از دست داد. البته او همچنان در صدر دسته وزنی خود در جدول رده‌بندی برترین وزنه‌برداران جهان در سال 2022 قرار دارد. او نیز که همشهری و هم‌استانی سهراب مرادی است، قطعاً بعد از بازگشت روی تخته جدال سخت و دشواری را با رقیب سرسخت، نامدار و قدرتمند خود یعنی سهراب مرادی پیش رو خواهد داشت. رسول در شرایط فعلی دوران نقاهت آسیب‌دیدگی‌اش را پشت سر گذاشته و به احتمال فراوان منتظر گرفتن مجوز از پزشک معالجش برای بازگشت روی تخته تمرین و مسابقه است. جوان پرامید و باانگیزه وزنه‌برداری ایران فعلاً مشغول بدنسازی است تا در زمان مناسب به او مجوز وزنه زدن داده شود.
 


Page Generated in 0.0052 sec