printlogo


کد خبر: 264059تاریخ: 1401/10/19 00:00
برد مهم شاگردان طلوع‌کیان و سومین شکست هراز در هفته شانزدهم لیگ والیبال
وضعیت صدرنشین بحرانی شد؟

محسن آجرلو
روزنامه نگار
  هفته شانزدهم لیگ برتر والیبال در حالی برگزار شد که رقابت‌های مهم در میانه جدول جریان داشت. جدال حساس بین تیم‌های پنجم و هفتم و ششم و هشتم که نقش تعیین کننده‌ای در جدول داشت و چندین جابه‌جایی جالب را در رده‌بندی تیم‌ها ایجاد کرد.

برد دهم سیرجانی‌ها
در اولین رقابت این هفته تیم‌های فولاد سیرجان ایرانیان و راه‌یاب ملل مریوان به مصاف هم رفتند. مریوانی‌ها در شرایطی که امیدوار بودند با یک برد خوب چندین رتبه در جدول بالا بیایند، گرفتار عملکرد فوق‌العاده فولاد سیرجان شدند و با نتیجه 3 بر یک بازنده شدند. مریوانی‌ها در ست اول شکست سنگین 25 بر 15 را تجربه کردند اما در ست دوم تا لحظه آخر مقاومت کردند اما 26 بر 24 شکست خوردند. ست سوم با نتیجه 25 بر 22 به تیم کردستانی رسید اما شاگردان رضایی در سیرجان با برتری 25 بر 19 در ست چهارم، موفق به ثبت دهمین برد خود در لیگ شدند. سیرجانی‌ها چهارمین تیم لیگ بودند که تعداد بردهای خود را دو رقمی کردند.

برد حساس شاگردان طلوع‌کیان
یکی از دو بازی حساس هفته در اردکان برگزار شد. جایی که ایفا سرام میزبان نیان الکترونیک بود. پر کردن جبران فاصله یک برده این دو تیم در جدول، هدف اصلی شاگردان طلوع‌کیان در ایفاسرام بود که خیلی سریع به آن رسیدند و با برتری سه بر صفر، به هشتمین برد خود دست پیدا کردند. ست‌های این بازی با امتیازهای 28 بر 26، 25 بر 22 و 25 بر 23 به نماینده اردکان رسید. ایفاسرام اگرچه با این پیروزی نتوانست از جایگاه هشتم بالاتر برود، اما فاصله‌ خود با تیم های بالایی را کمتر کرد و امیدوار ماند تا در هفته‌های آتی بتواند از منطقه خطر صعود به پلی‌آف بالاتر برود.

باخت عجیب صدرنشین
گرفتار شدن شاگردان بهروز عطایی در بحران گزاره اشتباهی نیست. تیمی که تا پایان هفته دوازدهم حتی یک بار هم نباخته، حالا در پایان هفته شانزدهم سه باخت را در کارنامه خود می‌بیند. آن‌ها پس از دو باخت در هفته‌های سیزدهم و چهاردهم، هفته گذشته به سختی از شکست گریختند اما در این هفته دیگر نتوانستند از چنگ گیتی پسند در خانه‌اش فرار کنند. هرازی‌ها در این بازی عجیب در سه ست پیاپی و با امتیازهای 25 - 22، 30 - 28 و 25 - 19 شکست خوردند تا عملاً در بحران قرار بگیرند.
هراز البته با این شکست همچنان با 13 برد صدر جدول را در اختیار دارد و امیدوار است با بازگشت به نوار پیروزی در هفته‌های آتی در بالای جدول بماند.

برد آسان شهداب
تیم دوم جدول در این هفته کار پردردسری برابر حریف خود نداشت. یزدی‌ها که در گنبد میهمان شهرداری بودند، در پایان بازی با حساب سه بر صفر برنده شدند تا یک قدم دیگر به هراز نزدیک شوند. شهداب که بازگشت مصدومان خود شرایط بهتری پیدا کرده، در بازی دیروز خود با نتایج 25 – 20، 25 – 16 و 25 – 22 پیروز میدان شد.
 
ارومیه؛ برنده جدال انتهای جدولی‌ها
در جدال تیم‌های پایین جدول، شهرداری ارومیه به یک برد ارزشمند دیگر دست پیدا کرد و موفق شد با حساب 3 بر 1 مس رفسنجان را از پیش رو بردارد. شهرداری با این پیروزی 6 برده شد اما با یک امتیاز اختلاف همچنان پایین‌تر از شهرداری گنبد رده یازدهمی قرار گرفت اما به ادامه لیگ امیدوار ماند.

برد ارزشمند هورسان در نبرد سه ساعته
    دیگر رقابت حساس و مهم این هفته در رامسر برگزار شد. جایی که هورسان رده هفتمی میزبان پاس رده پنجمی بود. رقابتی که می‌توانست جای دو تیم را در جدول رده‌بندی عوض کند. جدال پاس و هورسان به تنها مسابقه این هفته تبدیل شد که به ست پنجم کشیده شد و در نهایت این هورسان بود که با حساب 3 بر 2 پیروز میدان شد. آن هم در رقابتی که سه ساعت تمام به طول انجامید و در نهایت هر دو تیم را 9 برده و با 26 امتیاز در رده‌های پنجم و ششم جدول قرار داد.


Page Generated in 0.0069 sec