printlogo


کد خبر: 264053تاریخ: 1401/10/19 00:00
منوچهر مقصودی: قانون می‌گفت صالحی سرپرست باشد
تغییرات در بوکس اشتباه بود

محسن وظیفه
روزنامه نگار
انتخاب حسین نهرودی به‌عنوان سرمربی تیم ملی عجیب‌ترین تصمیم ممکن بود که از سوی شورای فنی بوکس اتخاذ شد. انتخابی که حالا سر و صدای بزرگان این رشته را هم درآورده و منوچهر مقصودی به‌عنوان یکی از قدیمی‌های بوکس که روزهای متعددی هم نایب رئیس فدراسیون بود و هم مدیر تیم‌های ملی حالا به این انتخاب واکنش منفی نشان می‌دهد و معتقد است که الان زمان مناسبی برای انتخاب نهرودی به‌عنوان سرمربی نبود.

نهرودی قدر جایگاهش را ندانست
نایب رئیس اسبق فدراسیون بوکس با اشاره به انتخاب حسین نهرودی به‌عنوان سرمربی تیم ملی گفت: «حسین نهرودی آدم بسیار فهیمی است. سابقه درخشانی در بوکس دارد و عملکرد او برای هیچ‌کس پوشیده نیست اما اینکه چرا الان باید برای این سمت انتخاب شود، برای من بسیار مبهم است.» مقصودی با بیان اینکه دوستی چندین ساله با نهرودی دارد، ادامه داد: «حسین نهرودی سال‌ها در تیم ملی سرمربی بوده و به دانش فنی او و تجربه بالایش هیچ شک و تردیدی ندارم اما هر کاری زمانی دارد و الان با وجود شرایط سنی نهرودی نباید این تصمیم را می‌گرفت. به هر حال او شناسنامه بوکس است؛ چرا باید با این سن و سال دوباره به تیم ملی برگردد و مسئولیت بگیرد. او جایگاه مهم و ویژه‌ای داشت که باید آن را حفظ می‌کرد.»

حسینی رودربایستی را کنار بگذارد
مقصودی با اشاره به اینکه انتخاب نهرودی به‌عنوان سرمربی تیم ملی با واکنش‌های خوبی روبه‌رو نشده است، این تصمیم را به ضرر تیم ملی بوکس دانست: «متأسفانه انتخاب نهرودی در کانون پیشکسوتان با واکنش‌های منفی زیادی روبه‌رو شد. حرف‌های عجیبی درباره او مطرح شد که باعث شد به‌شدت از دست حسین نهرودی عصبانی شوم. برای او احترام زیادی قائلم و معتقدم که نباید کاری می‌کرد که مورد هجمه قرار بگیرد. حسین نهرودی فرد محترمی است و این کارش با وجود همه خوبی‌هایی که دارد به ضررش تمام می‌شود. اعتقاد دارم باید متوجه بازی می‌شد.» نایب رئیس اسبق فدراسیون بوکس ادامه داد: «مربی خوب ایرانی کم نداریم و اگر بنا بود که از او استفاده شود، بهتر بود که از سرمربیان جوان استفاده می‌کردیم و نهرودی را هم بالای سر او قرار می‌دادیم. مشکل بزرگ همیشه این بوده که وقتی می‌خواهند یک نفر را به‌عنوان مسئول انتخاب کنند او تمام دوستان و آشنایانش را به کار می‌گیرد. روح‌اله باید رودربایستی را کنار بگذارد و قاطعانه تصمیم بگیرد.»

باید صالحی سرپرست فدراسیون می‌شد
منوچهر مقصودی با انتقاد از روندی که منجر به کنار رفتن صالحی از نایب رئیس فدراسیون شد، گفت: «طبق قانون باید سیامک صالحی به‌عنوان نایب رئیس انتخاب می‌شد. در مجمعی هم که منجر به برکناری حسین ثوری شد، همین تصمیم اتخاذ شد اما نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که بعداً تصمیم دیگری اتخاذ شد.» مقصودی با تأکید بر اینکه زمان مناسبی برای تغییرات نبود، خواهان حفظ آرامش در بوکس شد: «حالا وزارت ورزش تصمیم گرفت که حسینی سرپرست باشد اما به نظرم او باید تا زمان برگزاری انتخابات صبر می‌کرد. چه کسی می‌داند که روح اله حسینی رئیس فدراسیون می‌شود؟ شاید چند ماه دیگر او به‌عنوان رئیس انتخاب نشود.» نایب رئیس اسبق فدراسیون بوکس در ادامه با بیان اینکه روح‌اله حسینی را فرد شایسته‌ای می‌داند، ادامه داد: «البته حرف من این نیست که روح‌اله حسینی فرد شایسته‌ای نیست. او به هر حال تحصیلات عالیه دارد و از قهرمانان بنام بوکس است اما فکر می‌کنم تصمیمات خوبی برای بوکس نگرفت.»

بوکس روزهای سخت‌تری را تجربه می‌کند
مقصودی با انتقاد از کاهش میزان علاقه‌مندی به بوکس گفت: «در سال‌های گذشته تکواندو خیلی درخشان نبود و خیلی‌ها سمت بوکس می‌آمدند اما حالا وضعیت فرق کرده و اعتقاد دارم که با این روال روزهای سخت‌تری در انتظار بوکس است.» مدیر تیم‌های ملی بوکس با بیان اینکه کسب اولین مدال تاریخ هم نتوانست کمکی به بوکس کند، ادامه داد: «مدال‌ برنز جهان برای بوکس بسیار ارزشمند بود و توقع می‌رفت که این مدال ورزش را تکان بدهد اما این هیچ تکانی نخورد. وزارت ورزش می‌خواهد از المپیکی‌ها حمایت ‌کند که بتوانند در المپیک مدال بگیرند نه از بوکس که نمی‌تواند شانسی برای مدال داشته باشد.»

ZOOM
با مربی خارجی مشکلات حل نمی‌شود
نایب رئیس اسبق فدراسیون بوکس با انتقاد از تصمیمات یک بام و دو هوا در بوکس گفت: «اول اینکه وقتی سرمربی انتخاب می‌شود دیگر نباید حرف از انتخاب سرمربی خارجی زد اما واقعاً همه مشکلات بوکس با حضور مربی خارجی رفع می‌شود؟ واقعاً من چنین فکری نمی‌کنم. چرا که بوکس ایران از داشتن اولین‌ها محروم است و در چنین فضایی آوردن مربی خارجی سودی ندارد.»
مقصودی با بیان اینکه بوکس ایران از داشتن اولین‌ها محروم است، ادامه داد: «هنوز در اردوی تیم ملی مشکل تغذیه وجود دارد. در اردوی تیم ملی تعداد کمی غذا وجود دارد و منو محدود است. هر آنچه که وسع فدراسیون می‌رسد تهیه می‌کند در حالی‌که تغذیه ورزشکار و بوکسور تیم ملی کاملاً متفاوت است. سالن مناسب برای تمرین وجود ندارد و یک مجموعه در اختیار بوکس قرار گرفته بود که آن را هم از ما گرفتند و به کشتی دادند. بوکسور تیم ملی در اردو حاضر می‌شود و حقوق مناسبی دریافت نمی‌کند و این مشکلات زیادی به وجود می‌آورد.»


Page Generated in 0.0059 sec