printlogo


کد خبر: 264047تاریخ: 1401/10/19 00:00
اوبامیانگ، قربانی تصمیمات اشتباه خودش
نه تمام شده و نه نفرین شده

پیر امریک اوبامیانگ؛ بازیکنی که الان می‌توانست کاپیتان یکی از تیم‌های لیگ برتری باشد، در عوض فقط نیمکت گرم می‌کند و امید دارد که مربی‌اش گراهام پاتر به او فرصت بدهد. خیلی‌ها حالا از خودشان می‌پرسند آیا او یک آدم خرافاتی‌ است. در ورزشگاه امارات، برخی از هواداران آرسنال به شما خواهند گفت که اوبامیانگ اسیر طلسم و نفرین کاپیتانی در این تیم شده است. در همین حال اگر از هواداران چلسی بپرسید می‌گویند که دوران حرفه‌ای اوبا در استمفوردبریج از لحظه پوشیدن پیراهن شماره 9 این تیم به فنا رفت. حقیقت هر چه باشد، پیر امریک اوبامیانگ برای دومین پنجره زمستانی متوالی با آینده‌ای مبهم روبه‌رو است. سال گذشته در این زمان اوبامیانگ در بحبوحه فرایند یک جدایی تلخ از آرسنال بود.
در مدت کمی بیش از یک ماه، او از کاپیتانی تیم به بازیکنی طرد شده تبدیل شد و در ابتدای فوریه، تنها بیش از پنج هفته پس از محروم شدن از بازوبند به‌دلیل آخرین تخلف انضباطی‌اش، به بارسلونا پیوست. اکنون برای برخی کارشناسان سؤال است که آیا او که ابتدا و انتهای بازی پنجشنبه شب تیمش در لیگ برتر انگلیس برابر منچسترسیتی را از روی نیمکت تماشا کرد، دوباره هرگز در لیگ برای چلسی بازی خواهد کرد یا خیر.
اوبامیانگ بعد از کمتر از 5 دقیقه بازی به جای رحیم استرلینگ مصدوم راهی میدان شد. با این حال، او نتوانست نظر سرمربی‌اش را جلب کند و در اواسط نیمه دوم تعویض شد. در طول 63 دقیقه حضورش در زمین، او فقط 13 لمس توپ داشت و فقط یکی از آنها در محوطه جریمه من‌سیتی بود و حتی موفق به ثبت یک شوت هم نشد.
 بعد از این نمایش ضعیف کریس ساتون، مهاجم سابق چلسی جزو کسانی بود که اوبامیانگ را به کم کاری متهم کرد. او به بی‌بی‌سی اسپورت گفت: «به نظر می‌رسید اوبامیانگ نمی‌خواست امروز اینجا باشد. فکر می‌کنم که او ناراحت و بی‌انگیزه بود و به اندازه کافی کاری برای تیم انجام نداد. او بی‌‌هدف بود و من گمان می‌کنم گراهام پاتر الان دارد به این فکر می‌کند که دیگر هرگز از مهاجم گابنی‌اش استفاده نکند!»
 با این حال، واقعیت این است که اوبامیانگ می‌توانست در بازی یکشنبه در دور سوم جام حذفی در اتحاد مقابل سیتی بازی کند چون چلسی گزینه‌های زیادی برای خط حمله‌اش ندارد. کای هاورتز هنگام بازی در مرکز خط حمله همچنان به تلاش برای فریب داوران ادامه می‌دهد، در حالی که وینگرهای تیم رحیم استرلینگ و کریستین پولیشیچ هم به تازگی راهی اتاق درمان شده‌اند. شرایط فعلی اوبامیانگ در استمفوردبریج ممکن است بسیار متفاوت از خروج سخت او از آرسنال باشد، اما بار دیگر به نظر می‌رسد که اگر اوبامیانگ در ژانویه به تیمی دیگر برود به نفعش خواهد بود و اگر چنین تصمیمی نگیرد و ترجیح دهد بماند و باز هم به ترکیب تیم راه پیدا نکند، آن وقت دیگر نه نفرین شده خواهد بود نه تمام شده، بلکه قربانی تصمیم اشتباه خودش خواهد بود.


Page Generated in 0.0052 sec