printlogo


کد خبر: 264045تاریخ: 1401/10/19 00:00
 بازی پرریسک و پنالتی‌های سختگیرانه نفس رئال مادرید را گرفت
دست دردسرساز آلابا


داوید آلابا باید دستش را کجا می‌گذاشت؟ او در محوطه جریمه رئال مادرید زمین خورد و برای اینکه آسیب جدی‌تری نبیند، دستش را حائل کرد. داور اما به آرامی و از یک جهت با سختگیری نقطه پنالتی را نشان داد تا خرارد مورنو پنالتی را گل کند و ویارئال را به برتری 2 بر یک برابر رئال مادرید برساند. لحظه تعیین‌کننده‌ای برای سفیدپوشان بود، برای نخستین بار در تاریخ، در ترکیب اصلی رئال مادرید حتی یک بازیکن اسپانیایی نبود، سه فرانسوی، دو برزیلی، دو آلمانی و یک بازیکن از بلژیک، اروگوئه، کرواسی و اتریش در ترکیب تیم کارلو آنچلوتی قرار گرفتند. اما ویارئال تیم برتر این میدان بود و با شایستگی سه امتیاز بازی را به دست آورد.
 
مورنوی شگفت‌انگیز
 مورنو در این بازی فوق‌العاده بود و خط حمله زیردریایی زرد را عالی رهبری کرد. او بارها بین خطوط رئال مادرید برای خود فضا ایجاد کرد و پشت سر مدافعان میانی رئال قرار گرفت. در کارهای ترکیبی شگفت‌انگیز بود و خیلی خوب بال‌های ویارئال را پیدا می‌کرد. او بدشانس بود که در نیمه اول گل نزد و کاملاً شایسته گلش در نیمه دوم بود.
 
بازی درخشان آلبیول
 ریش‌های خاکستری شده به کنار، باورش سخت است که رائول آلبیول، مدافع سابق رئال مادرید 37 ساله شده. این مدافع میانی باتجربه یک بازی عالی برای ویارئال انجام داد که باعث محدودیت شانس‌های میهمان شد. در برابر حرکت‌های بنزما از پست خود خارج نشد و خیلی وقت‌ها در برابر وینیسیوس جونیور از خوان فویت حمایت کرد. هفت بار توپ را دفع کرد و پنج بار توپ‌گیری کرد و به خاطر خطا روی وینیسیوس در یک موقعیت عالی کارت زرد گرفت. او مقابل تیم سابقش عالی بود.
 
خوشایند برای بارسلونا
 تا آخر فصل تغییرات زیادی در بالای جدول صورت می‌گیرد، بارسلونا و رئال مادرید هیچ کدام آنقدر خوب نیستند که همه بازی‌هایشان را ببرند، به خاطر رقابت‌های اروپایی هم نتایج بد رقم می‌خورد. اما هر امتیازی که رئال مادرید از دست می‌دهد، برای بارسلونا خوشایند است. تیم آنچلوتی در دفاع پراشتباه بود و در حمله فرصت‌سوز و اگر این بازی‌ها تکرار شود، بارسلونا به قهرمانی نزدیک‌تر خواهد بود.
 
ضعف مندی
 فرلان مندی در ماه‌های اخیر به خروج از رئال‌مادرید نزدیک شده و با چنین بازی‌ای دلیلش مشخص است. مندی هیچ وقت یک مدافع کناری تأثیرگذار در حمله نبوده اما در کنار وینیسیوس باید در حمله مشارکت داشته باشد که در این فصل موفق نبوده. مندی خیلی راحت دریبل می‌خورد و غافلگیر می‌شود. روی گل اول ویارئال مقصر اصلی بود و در راه گل دوم میزبان هم می‌توانست بهتر عمل کند و اجازه ندهد بازیکن مستقیمش به راحتی به محوطه جریمه برسد.
 
بازی پرریسک
 برابر تیم سریع ویارئال، رئال مادرید بازی پرریسکی انجام داد و برنامه میزبان برابر رئال مشخص بود. ساموئل چوکووئزه و یرمی پینو همواره به‌دنبال فضایی پشت مدافعان مادرید بودند و مورنو تلاش می‌کرد بین بازیکنان دفاعی میهمان شکاف ایجاد کند. رئال مادرید کاملاً طبق خواسته ویارئال بازی کرد. درست است که هیچ یک از دو گل ویارئال به خاطر اشتباهات دفاعی رئال به دست نیامد اما آنها بارها غافلگیر شدند.
 
پنالتی‌های سختگیرانه
 بحث VAR داغ است. کمک داور ویدیویی در این بازی یک پنالتی گرفت و شاید باید آن یکی را لغو کرد. پنالتی رئال تا حدی سختگیرانه بود چون توپ به انگشت‌های خوان فویت خورد و داور در جریان بازی چیزی ندید، وینیسیوس که از همه نزدیک‌تر بود، تنها بازیکن معترض رئال بود. داور ویدیویی با او موافق بود و رئال با خوش‌شانسی پنالتی گرفت. سه دقیقه بعد، آلابا زمین خورد و درباره جای دستش کاری نمی‌توانست بکند. این بار داور خودش پنالتی گرفت در حالی که مدافع اتریشی چاره‌ای نداشت. این هم سختگیرانه بود.


Page Generated in 0.0048 sec