printlogo


کد خبر: 264030تاریخ: 1401/10/19 00:00
مهاجمان استقلال گل زدن را فراموش کرده‌اند!
ساپینتو مقصر است یا بازیکنان؟

مهدیه دریابیگی
خبرنگار
در روزهای نه چندان خوب استقلال، آمار گلزنی مهاجمان این تیم بسیار مورد توجه است. نکته اینجا است که یامگا با چهار گل زده فعلاً بهتر از اکثر مهاجمان استقلال توانسته گل بزند و از لحاظ کارشناسان اگر ساپینتو این بازیکن را در دفاع محصور نکند، توانایی‌هایش بالا رفته و در گل زدن می‌تواند به مهاجمان کمک کند، ضمن اینکه بهترین پنالتی‌زن استقلال هم هست. در کنار شکست تلخ استقلال در تبریز مقابل تراکتور، گل نزدن بازیکنان این تیم طی دومین بازی متوالی هم موضوعی است که کادرفنی باید فکری به حال آن
کند.  استقلال با وجود اینکه نفرات پرتعداد و توانمندی را در خط حمله در اختیار دارد، اما در بحث گلزنی چندان شرایط خوبی مخصوصاً در مسابقات از آنها شاهد نبودیم. استقلال تاکنون در لیگ برتر ۱۵ بار به حریفان خود گل زده و نکته جالب اینجا است که ۷ گل از همه گل‌های زده آبی‌ها توسط مهاجمان زده شده است. در این بین سهم محمد محبی با ۴ گل زده از سایرین بیشتر  است.
مهدی قایدی، پیمان بابایی و ارسلان مطهری نیز هرکدام یک گل زده‌اند. این در حالی است که از بین مهاجمان هنوز پای سجاد شهباززاده و آرمان رمضانی به گلزنی باز نشده است.از سوی دیگر استقلال بعد از تعطیلات لیگ برتر 4 بازی انجام داده که فقط 3 بار موفق به گشودن دروازه حریفان شده است. از این تعداد گل هم در هفته دوازدهم مطهری فقط از بین مهاجمان گلزنی کرده است. در این شرایط به نظر می‌رسد ریکاردو ساپینتو باید فکری اساسی به حال خط حمله تیمش کند. سرمربی پرتغالی استقلال برای رسیدن به شرایط خوب در خط حمله باید از همین بازی جام حذفی با تراکتور شروع کند و باید دید او چگونه برای ترمیم ساختار هجومی تیمش اقدام خواهد کرد.
بعضی از کارشناسان ناکامی بازیکنان و همچنین مهاجمان استقلال در زدن گل را به عدم شناخت ساپینتو از توانایی بازیکنانش ربط می‌دهند. سرمربی پرتغالی استقلال فعلاً در تیررس منتقدان است. البته هیأت مدیره استقلال نیز از این مربی ابراز نارضایتی کرده‌اند و از نتایج اخیر ناراضی هستند. هرچند که در میان انتقاداتی که بیشتر متوجه ساپینتو شده، اما تعدادی از هواداران استقلال هم معتقدند بازیکنان در زمین راه می‌روند.  استقلال در بازی جام حذفی باید دوباره به مصاف تراکتور رفته و به فاصله چند روز از این بازی در هفته شانزدهم لیگ برتر به مصاف تیم سپاهان برود. قطعاً هر دو بازی برای استقلال سنگین است و اگر مهاجمان استقلال نتوانند باز هم در حد انتظار ظاهر شوند قطعاً مورد هجمه هواداران قرار می‌گیرند.
نکته: البته مصدومیت محبی نیز در عملکرد مهاجمان استقلال اثر گذاشته است و شاید اگر این بازیکن در ترکیب استقلال به میدان می‌رفت اتفاقات دیگری در بازی با تراکتور رقم می‌خورد.


Page Generated in 0.0054 sec