printlogo


کد خبر: 264009تاریخ: 1401/10/19 00:00
معادله قهرمانی و سقوط در لیگ برتر فوتسال
جام از «نصف‌جهان» می‌رود؟


لیگ برتر فوتسال ایران در حالی هفته بیستم را پشت سر گذاشت که تیم مس جای خود را در صدر جدول مستحکم کرد و در صورت کسب سه یا چهار پیروزی دیگر، قهرمان لیگ خواهد شد.
لیگ برتر فوتسال ایران با حضور ۱۴ تیم در حال برگزاری است و روز جمعه هفته بیستم این رقابت‌ها به پایان رسید. در شرایطی که تنها ۶ هفته دیگر به پایان این مسابقات باقی مانده است، تیم مس با ۵۴ امتیاز صدرنشین است و گیتی پسند اصفهان با ۴۵ و کراپ الوند با ۴۳ امتیاز در رده‌های دوم و سوم قرار دارند.
مس با اختلاف ۹ امتیازی با تیم دوم و اختلاف ۱۱ امتیازی با تیم سوم کار سختی برای کسب عنوان قهرمانی ندارد و تنها در صورت کسب چهار پیروزی دیگر بدون توجه به نتایج سایر رقبای خود می‌تواند قهرمانی زودهنگام خود را در لیگ جشن بگیرد.
مسی‌ها البته در صورت پیروزی در سه بازی بعد و توقف تیم گیتی پسند در یکی از سه مسابقه آینده می‌توانند حتی در هفته بیست و سوم قهرمانی را تضمین کنند.
شرایط برای قهرمانی گیتی پسند که مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها هم محسوب می‌شود، سخت و پیچیده شده است. شانس گیتی برای رسیدن به صدر جدول و ربودن عنوان قهرمانی از دست مسی‌ها در صورتی محقق می‌شود که رقیبشان حداقل در سه بازی شکست بخورد و خودشان هم در تمام بازی‌ها پیروز از زمین خارج بشوند.
مس که با کسب چهار عنوان قهرمانی متوالی پرافتخارترین تیم لیگ برتر فوتسال ایران محسوب می‌شود، می‌تواند بعد از یک سال واگذاری قهرمانی به گیتی پسند، بار دیگر جام را از «نصف جهان» به تبریز ببرد و آن را به ویترین خود اضافه کند.
وضعیت در انتهای جدول هم تا حدودی برای سقوط به لیگ دسته اول مشخص به نظر می‌رسد. تیم رکن آذین که با خرید امتیاز چیپس کامل در مشهد در لیگ حاضر شد، از ۲۰ مسابقه تنها ۵ امتیاز کسب کرده است و با ۸۳ گل خورده و حضور در قعر جدول، گزینه اول سقوط است.
کمی بالاتر از رکن آذین، رقابت برای سقوط نکردن بین تیم‌های مقاومت البرز، آنا صنعت قم، قند کاترین و حتی صنایع پشتیبان در جریان است و باید دید در نهایت کدام تیم‌ها امسال با لیگ برتر خداحافظی می‌کنند.


Page Generated in 0.0059 sec