printlogo


کد خبر: 259556تاریخ: 1401/8/21 00:00
اگر از طارمی در پستی جدا از مهاجم استفاده کنیم در حقش ظلم کرده‌ایم
فتح‌آبادی: سرلک و چشمی می‌توانند جای ابراهیمی بازی کنند

غلامرضا فتح آبادی، مهاجم سابق تیم ملی در رابطه با لیست تیم ملی و شرایطی که بازیکنان تیم ملی دارند به اظهار نظر می‌پردازد. سرزن اسبق که سابقه بازی در دو تیم سرخابی پایتخت را دارد در رابطه با اتفاقی که برای هافبک تیم ملی رخ داد ابراز تأسف می‌کند و معتقد است باید این بازیکن به بهانه بازی‌های خوبی که برای تیم ملی انجام داد در لیست تیم ملی بماند.

مسعود قراگزلو
خبرنگار
در رابطه با بازی با نیکاراگوئه به لحاظ فنی چه صحبتی دارید؟
به نظرم این بازی هیچ بار فنی برای تیم ملی ما نداشت چون نیکاراگوئه به هیچ وجه تیمی نبود که بتوان در مواجهه با آن بازیکنان تیم ملی را محک زد و یا عیار آنها را سنجید. تیمی که تنها یک موقعیت گل روی دروازه ما خلق کرد هر چند در مقابل بازیکنان ما هم در حد خودشان ظاهر نشدند و آن بازیکنانی نشان ندادند که بازی‌های خوبی را از آنها شاهد بودیم مثلاً ترابی با وجود گلزنی، آن بازیکن خوب یکی، دو سال قبلش نیست یا امیری که بعد از عمل جراحی که انجام داده به هیچ وجه آن بازیکنی نیست که 90 دقیقه می‌جنگید و در بیشتر پست‌ها هم توانایی بازی داشت. عیار تیم ملی ما در بازی مقابل تونس مشخص خواهد شد و شاید بعد از اعلام لیست اسامی، بازیکنان تیم ملی‌مان بدون ترس مقابل تیم ملی تونس بازی کنند.
اما با وجود این، ما بازیکنانی داریم که شاید بقیه تیم‌ها از آنها می‌ترسند؟
بله حتماً این طور است. ما بازیکنی مانند طارمی را داریم که بهترین مهاجم لیگ پرتغال بوده و به حق همه تیم‌ها از او می‌ترسند. مهاجمی که حتماً می‌تواند در تیمی بزرگتر از پورتو بازی کند و در واقع اگر از طارمی با توانایی که در پست مهاجم دارد در پست‌های دیگر نظیر وینگر استفاده کنیم واقعاً در حق او ظلم کرده‌ایم. بازیکنی که به‌عنوان بازیکن ماه لیگ پرتغال هم انتخاب شد و ارزش خودش را نشان داد. در طرف مقابل ما افت واضحی را از سردار آزمون شاهد بودیم. بازیکنی که در بایرلورکوزن اصلاً نتوانست خودش را نشان دهد و شاید بهتر باشد در لیگی مانند روسیه به بازی خودش ادامه دهد. این بازیکن با وجود اینکه معمولاً در تیم ملی بازی‌های خوبی کرده اما در دو، سه ماه اخیر از فرم مطلوب به دور بوده و به هیچ وجه در حد خودش نشان نداده است هر چند امیدوارم سردار بتواند به تیم ملی کمک کند اما حقیقتاً سخت است او بتواند کار فوق‌العاده‌ای برای تیم ملی انجام دهد.
در رابطه با مصدومیت امید ابراهیمی که در کمال بدشانسی برای این هافبک رخ داد چه صحبتی دارید؟
امید بازیکن بسیار خوبی است که سابقه بازی‌های خیلی خوبی را در تیم ملی خصوصاً در زمان کی‌روش حتی در جام جهانی داشته است. این بازیکن واقعاً با بدشانسی مواجه شد و به نظرم بهتر است به خاطر خدماتی که برای تیم ملی انجام داده، این بازیکن را هم همراه تیم ملی به قطر به‌عنوان پاداش ببریم.
اما اگر قرار باشد با 26 بازیکن به جام جهانی برویم هافبک جایگزین ابراهیمی از نظر ما چه بازیکنی باید باشد؟
میلاد سرلک گزینه خوبی است. بازیکنی که دوندگی خوبی دارد و به نوعی بازیکنی تخریبی است و قدرت خوبی در خط میانی دارد یا حتی روزبه چشمی که کی‌روش روی او به‌عنوان هافبک دفاعی نظر مثبتی دارد و قصد دارد از تجربه او به نحو احسن استفاده کند.
در خصوص پرسپولیس با وجود بازی‌های دشواری که در دربی و سه بازی دشوار دیگر تا پایان نیم‌‎فصل پیش رو دارد چه صحبتی دارید؟
پس از حضور چند ملی‌پوش پرسپولیس در جمع ملی‌پوشان، بازیکنان پرسپولیس باید به شکل ناقص در تمرینات تیمشان حاضر شوند و به تمرین بپردازند هر چند این مشکل برای همه تیم‌هایی که بازیکنانشان باید در جام جهانی حضور داشته باشند کم و بیش وجود دارد و در این بین بیشترین صدمه را شاید پرسپولیس و استقلال ببینند که بازیکنانشان درگیر اردوی تیم ملی هستند و در مسابقات جام جهانی حضور خواهند داشت. البته یک احتمال هم وجود دارد و اینکه  اگر تیم  ملی‌مان زودتر به ایران برگردد شاید تمرینات با حضور همه بازیکنان برگزار شود هر چند باز هم اثرات دور بودن بازیکنان از اردوی تیمشان ملموس خواهد بود. در بین بازی‌های پرسپولیس هم قطعاً جدا از بازی‌های تیم ملی در جام جهانی، حواس همه هواداران پرسپولیس به بازی دربی معطوف خواهد بود و این بازی برای آنها ارزش زیادی به دلایل بسیاری دارد اما هر دلیلی را هم که در نظر بگیریم بازیکنان پرسپولیس باید همه بازی‌های خودشان را ببرند تا قهرمان نیم‌فصل شده و با روحیه‌ای خوب به استقبال بازی‌های نیم فصل دوم بروند.
در خصوص لوکادیا و دیاباته که به نظر می‌رسد از تعطیلات نهایت استفاده را در جهت آمادگی‌شان ببرند چه صحبتی دارید؟
حتماً این دو مهاجم خوب می‌توانند از تعطیلات نهایت استفاده را ببرند و هماهنگی و آمادگی‌شان را به اوج برسانند که اثراتش را بعد از تعطیلات شاهد خواهیم بود.

 


Page Generated in 0.0060 sec