printlogo


کد خبر: 259538تاریخ: 1401/8/21 00:00
نصرتی: مدیران چادرملو نباید دلسرد شوند
به این تیم ملی خوشبین هستم

محمد نصرتی مدافع سابق تیم ملی که بازی در جام جهانی را هم تجربه کرده، بسیار امیدوار است تا تیم ملی در قطر مثل روز بازی تدارکاتی با اروگوئه باشد. او که حالا پست مدیرفنی تیم لیگ یکی چادرملو را قبول کرده، بسیار امیدوار است تا در آینده شرایط این تیم تغییر کند.

حسین برزگر
روزنامه‌نگار
 
از بازی با نیکاراگوئه شروع کنیم.
با توجه به اینکه نزدیک به نیمی از بازیکنان اصلی‌مان را در اختیار نداشتیم اما به نظرم نیکاراگوئه حریف ضعیفی بود. با این حال تیم ملی هر چه بیشتر بازی کند، برایش بهتر و هماهنگی میان بازیکنان هم به همان اندازه بیشتر و بهتر خواهد شد.
با این شرایط چه پیش‌بینی از بازی‌های تیم ملی در جام جهانی دارید؟
من با توجه به عملکرد تیم ملی می‌توانم درباره‌اش اظهار نظر کنم، چون در تمرینات نیستم. اما بازی امریکا با ژاپن و همین طور ولز با بلژیک را به طور کامل دیدم. در این دو بازی حریفان ما (ولز و امریکا) به معنای واقعی حرفی برای گفتن نداشتند. فوتبال انگلستان را هم که همه می‌شناسند، من واقعاً خوشبین هستم چون یک بازی عالی مقابل اروگوئه انجام دادیم.
یعنی ملاک بازی با اروگوئه باید باشد؟
ما همان قدر که مقابل اروگوئه حساب شده و با برنامه بودیم مقابل سنگال خوب بازی نکردیم و شانس هم با ما یار بود. باید ببینیم ملاک ما تیم ملی بازی با اروگوئه است یا تیم ملی بازی با سنگال. اگر آن تیمی باشیم که مقابل اروگوئه بازی کرد، من به جرأت می‌گویم از گروه صعود خواهیم کرد. با آن نمایش می‌توانیم ولز و امریکا را شکست دهیم و چه بسا بتوانیم حتی از انگلیس هم امتیاز بگیریم. بازی با اروگوئه واقعاً غافلگیرکننده بود و نشان از کیفیت بالای تیم ما داشت.
عملکرد خط دفاعی تیم ملی را چطور ارزیابی می‌کنید؟
بهترین نفرات ما در مسیر رسیدن به جام جهانی و دیدارهای مقدماتی به نظر من شجاع خلیل‌زاده و کنعانی‌زادگان بودند. این دو نفر واقعاً ستاره تیم ملی بودند و در کنار کیفیت فردی خوب، هماهنگی فوق‌العاده‌ای هم با هم دارند و از سویی مثلث خوب و هماهنگی با بیرانوند تشکل داده‌ا‌ند. شناخت بالای آنها از یکدیگر باعث می‌شود بهترین هماهنگی را داشته باشند. شاید نفرات خط دفاعی ما مثل آزمون، طارمی و جهانبخش و... در سطح بین‌المللی شناخته شده نباشند ولی از لحاظ کیفیت در سطح بالایی قرار دارند. از طرفی یک تیم ساختار دفاعی و ساختار هجومی دارد و این ساختار در دل تاکتیک تیمی است و نمی‌توان آن را فرد به فرد بررسی کرد.
متأسفانه امید ابراهیمی هم جام جهانی را از دست داد.
بله، خیلی برای امید ناراحتم. متأسفانه مصدومیت جزئی از فوتبال است و در همین هفته گذشته شنیدم که پوگبا، کانته، تیمو ورنر، ریس جیمز و... هم به همین دلیل جام جهانی را از دست دادند.
شما را همیشه به‌عنوان سرمربی روی نیمکت دیدیم اما الان پست مدیرفنی چادرملو را قبول کردید؟
مذاکرات ما از چند روز پیش آغاز شد و درابتدا خیلی راغب نبودم. اما بعد از جلساتی که با آقای عطایی داشتم، مجاب شدم که در حد توان به این تیم کمک کنم.
اما با اختیاراتی بیشتر از یک مدیرفنی.
بله این چیزی بود که مدیرعامل باشگاه از من خواستند.
در خبرها آمده که به‌دلیل قراردادی که سرمربی فعلی داشته و عدم تمایلش برای فسخ آن و...
من هم شنیدم که برای فسخ قرار‌داد، باشگاه متحمل زیان مالی زیادی خواهد شد و آنها هم خیلی امیدوار به توافق دو طرفه بودند که ظاهراً میسر نشده است. با اینکه در زمان مدیریت قبلی با کادر جدید قرارداد امضا شده اما مدیر فعلی از این بابت خیلی تحت فشار است. به هرحال چادرملو تازه به فوتبال ورود کرده و همه می‌دانیم که مدیران تیم‌های صنعتی در صورتی متمایل به ادامه فعالیت در این حوزه می‌شوند که تیم‌شان نتیجه بگیرد. مثل فولاد، گل‌گهر، مس کرمان، مس رفسنجان، سپاهان، ذوب آهن و... امیدوارم شرایط این تیم هم باتوجه به هزینه‌هایی که انجام دادند بهتر شده تا رضایت هواداران و مردم خوب اردکان هم جلب و مدیرانش هم دلسرد نشوند.

نصرتی، مدیرفنی یا سرمربی
تیم فوتبال چادرملوی اردکان که امسال اولین تجربه خود در لیگ دسته اول را پشت سر می‌گذارد، با وجود پشتیبانی زیادی که از آن صورت گرفته اما تاکنون نتوانسته است عملکرد درخشانی داشته باشد تا هواداران این تیم در استان یزد را تا اینجا ناامید کند.
یزدی‌ها امیدوار بودند چادرملو بتواند همانند شهید قندی راهی لیگ برتر شود اما با نتایج نامناسبی که این تیم با هدایت سعید اخباری گرفته بعید است که چنین اتفاقی امسال رخ بدهد. گرفتن 11 امتیاز از 12 بازی و کسب 5 شکست، 5 تساوی و فقط 2 برد در حالی که تفاضل گل اردکانی‌ها 5- است، موجب یأس و ناامیدی هواداران این باشگاه شده است. این مسائل باعث شد تا مدیران باشگاه به‌دنبال تغییر و تحول در کادرفنی خود باشند اما موضوعی که باعث شده تا آنها فعلاً دست به این کار نزنند، نوع قرارداد سعید اخباری سرمربی این تیم است؛ مدیران باشگاه از او خواستند تا از سمت خود استعفا دهد اما اخباری با توجه به شرایطی که در قراردادش آورده راضی به استعفا نشد. این مسأله علی عطایی، مدیرعامل باشگاه را بر آن داشت تا محمد نصرتی را به‌عنوان مدیرفنی با اختیارات تام بالای سر کادرفنی بیاورد تا بلکه روند نتیجه‌گیری نماینده اردکان در لیگ دسته اول بهتر از قبل شود. البته مدیرفنی وظیفه‌اش نظارت است نه دخالت اما وقتی مدیرعامل باشگاه به مدیرفنی‌اش اختیار تام می‌دهد معنی‌اش این است که اصلاً از عملکرد سرمربی‌اش رضایت ندارد.




 


Page Generated in 0.0060 sec