printlogo


کد خبر: 259526تاریخ: 1401/8/21 00:00
جام جهانی


انریکه راموس و دخئا را به قطر نبرد
لوئیس انریکه، مربی اسپانیا، فهرست نهایی تیمش برای جام جهانی را اعلام کرد و در آن نام سرخیو راموس دیده نمی‌شود. داوید دخئا هم شانس حضور در جام جهانی را از دست داد. انریکه هفته گذشته فهرست اولیه لاروخا شامل 55 بازیکن را به فیفا اعلام کرد. نکته جالب حضور سرخیو راموس در فهرست اولیه لاروخا بود. انریکه از بین آنها در نهایت 26 بازیکن را انتخاب کرد و راموس نیز خط خورد. راموس در پی‌اس‌جی به شکل ثابت بازی می‌کند و مصدومیت را کاملاً پشت سر گذاشته ولی شانس حضور در جام جهانی را از دست داد. در عوض آنسو‌ فاتی که در مورد حضور او در فهرست نهایی تردیدهایی وجود داشت، با لاروخا به قطر خواهد رفت.‌ به این ترتیب بورخا ایگلسیاس، مهاجم رئال بتیس، از فهرست نهایی جا ماند. حضور هوگو گیامون، مدافع 22 ساله والنسیا، در فهرست نهایی نیز یکی از سورپرایزهای انریکه بود. همچنین انریکه سه دروازه بان را به قطر خواهد برد و در میان‌شان داوید دخئا حضور ندارد. اسپانیا در جام جهانی با آلمان، ژاپن و کاستاریکا همگروه است.
دروازه‌بان‌ها: اونای سیمون، روبرت سانچس، داوید رایا
مدافعان: دنی کارواخال، سزار آسپلیکوئتا، اریک گارسیا، هوگو گیامون، پائو تورس، آیمریک لاپورت، جوردی آلبا و خوزه لوئیس گایا
هافبک‌ها: سرخیو بوسکتس، رودری، گاوی، کارلوس سولر، مارکوس یورنته، پدری، کوکه
مهاجمان: فران تورس، پابلو سارابیا، یرمی پینو، آلوارو موراتا، مارکو آسنسیو، نیکو ویلیامز، آنسو فاتی و دنی اولمو

برکناری دشان در صورت ناکامی
به نظر می‌رسد که رؤیای زین‌الدین زیدان برای هدایت تیم ملی فرانسه خیلی دور از دسترس نیست. اسطوره فرانسوی‌ها بعد از ترک نیمکت رئال مادرید در سال 2021، بیکار بوده است. در این مدت هم شایعات فراوانی درباره احتمال اینکه او سرمربی تیم ملی فرانسه شود، منتشر شد اما هیچ کدام به حقیقت مبدل نشد و دیدیه دشان به کارش به‌عنوان سرمربی خروس‌ها ادامه داد و آنها را به جام جهانی 2022 رساند. با این حال این احتمال وجود دارد که دشان در آینده‌ای نه چندان دور برکنار شود. در واقع اکنون نوئل لوگرائه رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه اعلام کرده است که تنها در صورتی که تیم ملی این کشور در جمع 4 تیم برتر جام جهانی قرار بگیرد، به دشان پیشنهاد تمدید قرارداد ارائه خواهد کرد. لوگرائه در این باره به نشریه اکیپ فرانسه گفت: «من و دشان توافق کرده‌ایم که بعد از جام جهانی با هم ملاقاتی داشته باشیم. اگر تیم‌مان به نیمه نهایی برسد، آن وقت انتخاب با خود او خواهد بود. اگر این اتفاق افتاد و او احساس کرد که هنوز برای ادامه دادن به کارش انگیزه دارد، دیگر حتی بحثی نخواهد بود چون او شایستگی‌اش برای ادامه دادن به کار را ثابت کرده است. اگر هم ما به نیمه‌نهایی نرسیم، آن وقت درباره‌اش صحبت خواهیم کرد. در آن صورت، من دست بالا را خواهم داشت. همه چیز به آن بازی بستگی دارد که باعث حذف ما خواهد شد. برای ما حذف شدن به دست تیمی که در نهایت قهرمان جام خواهد شد یا تیمی دیگر قطعاً تفاوت خواهد داشت. با تمام اینها اگر فرانسه دیدیه جزو چهار تیم برتر جام نباشد، تضمینی نیست که او به کارش ادامه دهد.»
 


Page Generated in 0.0053 sec