printlogo


کد خبر: 259518تاریخ: 1401/8/21 00:00
تیم ملی واترپلو و صعود بدون حرف در قهرمانی آسیا
شاهکار



ایران ورزشی - تیم ملی واترپلوی ایران در آخرین بازی از مرحله مقدماتی رقابت‌های قهرمانی آسیا، تیم میزبان را شکست داد و به‌عنوان تیم اول گروه با چهار برد و هشت امتیاز صعود کرد. شاگردان چیریچ در حالی راهی مرحله حذفی شدند که در دور مقدماتی نتایج فوق‌العاده‌ و به یادماندنی ثبت کردند، مانند پیروزی بر قزاقستان که روز پنجشنبه رقم خورد.
اگرچه تیم ملی واترپلو در بازی دیروز مقابل تایلند در چهار کوارتر با امتیازهای ۳-۰، ۶-۲، ۳-۱ و ۳-۰ و در مجموع نتیجه ۱۵ بر ۳ به برتری رسید اما اتفاق ویژه‌تر یک روز قبل از این دیدار در مصاف با قزاقستانی ثبت شد که تا به حال مقابل ایران شکست نخورده بود. مردان واترپلوی ایران در شرایطی در سومین بازی به مصاف قزاقستان رفتند که بازی مقابل هند و کره‌جنوبی را برده بودند و روحیه خوبی برای رویارویی با قزاقستان داشتند؛ اگرچه پیش‌بینی پیروزی، کار راحتی نبود. بازیکنان ایران در این دیدار نمایش پایاپایی با حریف داشتند. نمایش خوب امیرحسین رهبر، سهیل رستمیان، پیمان اسدی، ارشیا الماسی، مهدی یزدان‌خواه، امین قویدل، امید آقایی‌کریم و کاپیتان حامد ملک‌خانبانان، همچنین سنگربانی تماشایی شایان قاسمی که در آخر بازی به‌عنوان بهترین بازیکن انتخاب شد، کمک کرد تا اختلاف امتیاز با یکی از قدرت‌های برتر قاره‌آسیا در طول این بازی بیش از یکی دو گل نشود. این بازی به گونه‌ای پیش رفت که دو تیم در ثانیه‌های پایانی در امتیاز 9 برابر بودند تا اینکه در دو ثانیه آخر بازی حامد ملک‌خانبانان با یک شوت تماشایی ایران را به برتری رساند. تیم ملی واترپلوی ایران در نهایت در چهار کوارتر با امتیاز‌های ۲-۴، ۲-۱، ۳-۳ و ۴-۲ با نتیجه ۱۱ بر ۱۰ برابر قزاقستان به برتری رسید.
ملی‌پوشان ایران با ثبت چهار پیروزی در مرحله مقدماتی، با امید فراوان راهی مرحله بعد شدند و حالا خیلی جدی‌تر هدف «رفتن روی سکو» را دنبال می‌کنند.


Page Generated in 0.0047 sec