printlogo


کد خبر: 259504تاریخ: 1401/8/21 00:00
126 دقیقه بیرانوند، 117 دقیقه حسینی
سید حسین شانه به شانه علی بیرو

حمیدرضا عرب
روزنامه‌نگار
شماره یک تیم ملی در جام جهانی 2022 قطر کیست؟ این سؤالی است که بعد از توجه ویژه کارلوس کی‌روش به سیدحسین حسینی در بازی‌های تدارکاتی اخیر فضای فوتبال ایران را درگیر خود کرده است.
کارلوس کی‌روش در بازی با اروگوئه 63 دقیقه به بیرانوند بازی داد. هرچند که دلیل خروج این دروازه‌بان در بازی با اروگوئه مصدومیت بود تا دقایقی هم فرصت به امیر عابدزاده برسد اما تصمیم کی‌روش در بازی با سنگال نشان داد که سرمربی تیم ملی نگاه ویژه‌ای به سیدحسین حسینی دارد.
در آن بازی شماره یک استقلال 90 دقیقه در ترکیب اصلی تیم ملی قرار گرفت تا برخلاف پیش‌بینی‌ها در آستانه جام جهانی به یکی از گزینه‌های نزدیک به قفس توری تیم ملی تبدیل شود.
گرچه دقایق کلی حضور بیرانوند با حضور 63 دقیقه‌ای در بازی با نیکاراگوئه بیشتر از سید حسین حسینی است اما شماره یک استقلال در بازی اخیر تدارکاتی تیم ملی هم 27 دقیقه برای تیم ملی بازی کرد تا مجموع حضور او در چهارچوب دروازه تیم ملی از زمان بازگشت کی‌روش به تیم ملی فوتبال ایران به عدد 117 برسد.
شاید برخی تصور کنند که با وجود سابقه‌ای که بیرانوند دارد، حضور او در ترکیب اصلی تیم ملی در جام جهانی قطعی شده است اما این دروازه‌بان که از زمان بازگشت کی‌روش 126 دقیقه در ترکیب تیم ملی به میدان رفته تنها 9 دقیقه بیشتر از جدی‌ترین رقیب خود در تیم ملی به میدان رفته که این خود گواهی است بر این ادعا که سیدحسین حسینی نیز در پازل فکری کی‌روش قرار دارد و هیچ بعید نیست که حتی در جام جهانی فوتبال هم برای تیم ملی به میدان برود.
با این حال بازی با تونس که آخرین بازی تدارکاتی تیم ملی تا قبل از شروع جام جهانی است، به احتمال بسیار زیاد تکلیف نفر اول تیم ملی در جام جهانی را مشخص خواهد کرد.
اگر کی‌روش در بازی با تونس بار دیگر از ابتدا به سیدحسین حسینی بازی دهد دقایق حضور این دروازه‌بان نسبت به رقیبش بیرانوند بیشتر خواهد شد و آنگاه ممکن است که شماره یک تیم ملی در جام جهانی فوتبال برخلاف پیش‌بینی‌ها سید حسین حسینی باشد.
اگر هم در این بازی بیرانوند همچون بازی با نیکاراگوئه مرد اول تیم ملی باشد، کارلوس کی‌روش به طور قطع در جام جهانی هم شانس بازی در ترکیب اصلی تیم ملی را به این دروازه‌بان خواهد داد.
آنچه اما کی‌روش را از زمان بازگشت به تیم ملی ترغیب کرده از سیدحسین حسینی بیشتر بازی بگیرد و این دروازه‌بان را نیز محک بزند، آمادگی فوق‌العاده شماره یک استقلال در تمرینات تیم ملی است که نگاه کی‌روش را به سمت و سوی خود کشانده است.
حسینی که در دو سال اخیر زحمات بسیاری برای بالا بردن میزان آمادگی خود متحمل شده نه تنها جایگاه خود را در استقلال پس گرفت و بدل به دروازه‌بان اول این تیم شد و فصل پیش با کلین‌شیت‌های متعدد در دروازه تیم رکوردی بی‌نظیر از خود به جا گذاشت، حالا حتی مدعی بازی در ترکیب اصلی تیم ملی هم شده و دست‌کم حضورش به‌عنوان نفر دوم این پست در جام جهانی فوتبال قطعی شده است.
شاید آن روزها که سید حسین در ترکیب استقلال نمایش نگران‌کننده‌ای داشت و با این تیم پی‌درپی شکست می‌خورد و جام‌ها را از کف می‌داد، کمتر کسی تصور می‌کرد که این دروازه‌بان دوباره به سطح یک فوتبال ایران بازگشته و تبدیل به مرد مورد اعتمادی برای مربیان شود. اما این بازگشت رقم خورد و حالا سید حسین نه فقط از نگاه ساپینتو، بلکه از منظر کارلوس کی‌روش نیز به‌عنوان یک گزینه قابل اعتماد محسوب می‌شود و هیچ بعید نیست در جام جهانی فوتبال به میدان برود.
البته برای تحلیل دقیق‌تر وضعیت دروازه‌بان استقلال باید تا مشخص شدن ترکیب بازی با تونس تأمل کرد و بعد از آن درباره آنچه در بازی با انگلیس رقم خواهد خورد، به بحث و گفتمان نشست.


Page Generated in 0.0053 sec