printlogo


کد خبر: 259498تاریخ: 1401/8/21 00:00
مورد عجیب دوران مدیریت آجورلو
حقوق بگیران بی‌نام!

مرتضی طهوری
روزنامه‌نگار
مصطفی آجورلو، مدیرعامل سابق باشگاه استقلال با وجود اینکه در روزهای اخیر شایعات متعددی پیرامون دوران مدیریتش در این باشگاه مطرح شده، همچنان ترجیح می‌دهد بدون اینکه پیرامون این مسائل شفاف‌سازی کند، به سکوت خود ادامه دهد!
بعد از اینکه شایعاتی درباره تحویل خودرو به برخی افراد باشگاه مطرح شد و آجورلو ترجیح داد پیرامون این مسائل هیچ واکنشی نشان ندهد، بار دیگر درباره اتفاقاتی که در دوران مدیریت این مدیر در باشگاه استقلال رخ داده حرف و حدیث‌های تازه‌ای به وجود آمده است.
به تازگی صحبت از حقوق بگیری افرادی شده که خارج از باشگاه فعالیت داشته‌اند. این ادعا در حالی مطرح شده که باشگاه استقلال طبق سنت و رویه تاریخی خود درباره مسئولیت هیچ‌یک از افراد مرتبط با خود پنهان‌کاری نکرده و اگر شخص یا اشخاصی با این باشگاه همکاری می‌کردند، این موضوع با ذکر مسئولیت و حوزه مسئولیت از سوی مدیران اعلام شده است.
در ماجرای اخیر ادعا شده افرادی بی‌آنکه مسئولیتی برای آنها در باشگاه استقلال تعریف شده باشد، از این باشگاه حقوق گرفته‌اند که چنین ادعایی باز هم طلب می‌کند که مدیرعامل سابق باشگاه استقلال درباره این ادعا نیز لب به سخن باز کند تا حواشی پیرامون او قدری فروکش کند.
در روزهای اخیر درباره شیوه مدیریت آجورلو موارد تازه‌ای مطرح شده است. حتی خبرگزاری فارس نیز با انتشار گزارشی به بررسی هزینه‌های سنگین تأمین غذا برای افراد اشاره کرده است. درباره اینکه مبالغ بسیار هنگفتی هزینه ترانسفر شده نیز ادعاهایی مطرح شده و مبالغ بزرگی عنوان می‌شود. در این گزارش تأکید شده که مدیران کنونی باشگاه استقلال برای پرداخت بدهی‌های به وجود آمده در دوران مدیریت آجورلو با مشکل مواجه شده‌اند.
هر چند که مدیران کنونی باشگاه استقلال هرگز نباید از پرداخت دیونی که برای آنها به ارث مانده شانه خالی کنند و امتناع از پرداخت بدهکاری‌های به جا مانده بیش از آنکه منجر به توجیه عملکرد مالی مدیران شود، آنها را زیر سؤال خواهد برد، به واقع از مصطفی آجورلو و همکارانش که یک سال و نیم در این باشگاه به فعالیت پرداخته‌اند انتظار است که به سرعت در راستای شفاف‌سازی قدم برداشته و اعلام کنند که ماجرای پرداخت حقوق به افرادی که خارج از باشگاه بوده‌اند و احتمالاً پستی برای آنها تعریف نشده یا بدهی‌های بزرگی که به چند رستوران به جا مانده چه توجیهی دارد؟!
در عین حال باید به دیگر ابهامات نیز پاسخ داده شود. پیش‌تر نیز به حقوق بگیری یکی از مسئولان باشگاه که رقم عجیب و غریبی است اشاره شده بود. حتی گفته می‌شود برای این فرد در یکی از هتل‌های مجلل شهر تهران اتاق رزرو شده بود و این شخص زندگی خود را در هتل می‌گذراند که ماهانه هزینه‌های سرسام‌آوری را به باشگاه تحمیل می‌کرد.
اما آجورلو در مواجهه با تمام این موارد سیاست سکوت اختیار کرده و روشن نیست که صحبت نکردن درباره این مسائل چه دلیلی پشت خود دارد و آقای مدیر تا چه زمان می‌خواهد به همین روند ادامه دهد و درباره ابهاماتی که به وجود آمده سکوت کند.
البته این رویه فقط مختص مدیرعامل قبلی باشگاه استقلال نیست. پیش از او نیز تمام مدیران باشگاه استقلال بدون اینکه در زمان برکناری توضیحی درباره اقدامات خود بدهند یا تراز مالی آنها مورد بررسی قرار بگیرد، باشگاه را ترک کردند. تردیدی نیست دلیل این حجم از بدهی‌های به جا مانده همین بی‌تفاوتی‌ها است در حالی که اگر عملکرد مدیران به دقت مورد پالایش بالادستی‌ها قرار می‌گرفت و هواداران این باشگاه نیز در جریان عملکرد مالی قرار می‌گرفتند هرگز این اندازه ابهام به وجود نمی‌آمد.  

در انتظار نتیجه بازرسی
گفته می‌شود که کارشناسان سازمان بازرسی چند روزی است با حضور در باشگاه استقلال مشغول حسابرسی هزینه‌ها و درآمدهای این باشگاه هستند. البته هنوز گزارش حسابرسی ارائه نشده و قرار است در هفته پیش‌رو این گزارش تکمیل شود.
 بدون شک افکار عمومی از انتشار صریح این گزارش استقبال می‌کنند و همگان منتظرند نتیجه پالایش مالی مدیران روشن شود تا ابهامی باقی نماند.


Page Generated in 0.0058 sec