printlogo


کد خبر: 259493تاریخ: 1401/8/21 00:00
قیمت عجیب برای پیراهن تیم ملی
سهم فدراسیون از این درآمد صفر است!

آرمن ساروخانیان
روزنامه نگار

بعد از مراسم رونمایی از پیراهن تیم ملی، شرکت مجید به طور رسمی فروش آن را شروع کرده و هواداران فوتبال می‌توانند لباس‌های تیم ملی را در سه قیمت 750 هزار تومان، 1.5 میلیون تومان و 2.4 میلیون تومان بخرند.
ظاهراً گرانترین پیراهنی که به فروش می‌رسد همان پیراهن اصلی تیم ملی است که قیمت آن حدود 70 تا 80 دلار است و این تقریباً معادل قیمتی است که شرکت‌های نایک و آدیداس پیراهن تیم‌هایی مثل آلمان، اسپانیا، فرانسه و انگلیس را می‌فروشند.
مقایسه کیفیت پیراهن تیم ملی با پیراهن‌ این شرکت‌های معتبر یک بحث مجزا است و نیاز به بررسی دقیق و کارشناسی دارد و هرچند پیراهن جدید تیم ملی نتوانسته نظر افکار عمومی را جلب کند، ولی موضوعی نیست که در این بحث به آن بپردازیم.
نکته این خبر، سودی است که این شرکت بابت فروش این پیراهن‌ها به دست می‌آورد و سهم فدراسیون فوتبال در آن نادیده گرفته شده است. طبق توافق با این شرکت تنها منفعت فدراسیون فوتبال از این قرارداد دریافت رایگان پیراهن‌های تیم ملی است و برای پیراهن سایر رده‌ها باید 20 میلیارد تومان بپردازد.
فروش پیراهن تیم ملی یکی از منابع اصلی درآمد فدراسیون‌هاست و برای فدراسیون فوتبال ایران که تیمش به جام جهانی صعود کرده هم می‌توانست محل درآمد خیلی خوبی باشد. پیراهن تیم ملی در آستانه جام جهانی علاوه بر ایران در تمام کشورهایی که شهروندان ایرانی دارند هم فروش خواهد داشت. انتظار می‌رود که از این پیراهن در قطر، محل برگزاری مسابقات هم استقبال بشود، چه از طرف تماشاگران ایرانی چه هواداران خارجی که ممکن است بخواهند برای یادگاری آن را داشته باشند. با این حال سهم فدراسیون فوتبال از این درآمد نسبتاً بالا صفر است!


Page Generated in 0.0046 sec