printlogo


کد خبر: 259490تاریخ: 1401/8/21 00:00
هافبک باتجربه تیم ملی با یک مصدومیت بدموقع جام جهانی را از دست داد
امید ناامید


بازگشت کارلوس کی‌روش خبر خوبی برای امید ابراهیمی بود تا دومین جام جهانی‌اش را تجربه کند. هافبک الوکره هرچند بعد از غیبت طولانی در دوره اسکوچیچ سرانجام توانسته بود رضایت او را برای دعوت به تیم ملی جلب کند، ولی می‌دانست که شانس بازی‌اش زیر نظر مربی پرتغالی خیلی بیشتر خواهد بود.
کی‌روش با توجه به کمبود زمان ترجیح داد به بازیکنانی اعتماد کند که از قبل می‌شناخت و یکی از آنها امید ابراهیمی بود. مربی پرتغالی تأکید داشت که دستش در خط دفاع و خط میانی خالی است و ابراهیمی می‌توانست در دقایقی از بازی‌های نزدیک مرحله گروهی عصای دستش باشد. با این حال مصدومیت بدموقع مقابل نیکاراگوئه به معنی این است که او جام جهانی قطر را از دست می‌دهد.
ابراهیمی در دقیقه 62 بازی با نیکاراگوئه به زمین رفت، ولی دقایقی بعد در یک صحنه درگیری به زمین افتاد و مصدومیتش به حدی شدید بود که با برانکارد از زمین بیرون رفت. مصدومیت ابراهیمی عضلانی است و معاینات بیشتر نشان داد که او حدود دو ماه نیاز به استراحت دارد.
ابراهیمی یکی از آخرین نفرات خط‌خورده از جام جهانی 2014 بود، ولی برای جام جهانی 2018 در فهرست کی‌روش قرار گرفت. مربی پرتغالی در هر سه بازی از این هافبک در ترکیب اصلی استفاده کرد تا اعتمادش به این بازیکن را نشان بدهد.
کی‌روش در آستانه جام جهانی 2022 دوباره به ابراهیمی 35 ساله اعتماد کرد و باور داشت که او با وجود بالا رفتن سنش همچنان می‌تواند بازیکن مؤثری برای تیم ملی باشد، ولی با این مصدومیت فرصت آخرین حضورش در جام جهانی را از دست داد. او حین خروج از زمین، وقتی روی برانکارد بود، خطاب به همبازیانش گفت: «من خیلی بدشانسم.»

جانشین‌های ابراهیمی
چه کسانی هستند؟
کی‌روش پنجشنبه شب گفت که مصدومیت ابراهیمی بدترین اتفاق این بازی تدارکاتی بود. گروهی بعد از بازی معتقد بودند که بازی با نیکاراگوئه تصمیم اشتباهی بود و به قیمت مصدومیت یکی از بازیکنان کلیدی تیم ملی تمام شد، ولی باید این را در نظر داشت که این مصدومیت ممکن بود در برابر یک حریف درجه یک یا حتی تمرین تیم ملی هم اتفاق بیفتد.
هدف کی‌روش از این بازی بازگشت بازیکنانش به شرایط مسابقه بود و نمی‌توان برای جلوگیری از مصدومیت بازیکنان فعالیت آنها را محدود کرد.
سؤالی که بعد از مصدومیت ابراهیمی مطرح شد، بحث جایگزینی این هافبک است. کی‌روش ترجیح می‌دهد روی بازیکنان حاضر در اردو حساب کند که زیر نظر او تمرین کرده‌اند. عزت‌اللهی و نوراللهی به همراه وحید امیری گزینه‌های اصلی کی‌روش برای مثلث خط میانی محسوب می‌شوند و چشمی، سرلک، علی کریمی و حاج‌صفی هم می‌توانند در این خط به کی‌روش کمک کنند. نورافکن که مقابل نیکاراگوئه در خط میانی بازی کرد، احتمالاً گزینه دیگر بازی در این خط خواهد بود.
پورعلی‌گنجی هم در بازی با نیکاراگوئه برای دقایقی به خط میانی رفت و در صورت نیاز ممکن است یک خط جلوتر برود. مهدی‌پور هافبکی است که در اردوهای قبلی دعوت شد، ولی بعید است که کی‌روش در این مقطع چهره جدیدی به تیمش اضافه کند.


Page Generated in 0.0052 sec