printlogo


کد خبر: 259482تاریخ: 1401/8/21 00:00
طاقت کارلوس بالاخره طاق شد
روی ناراضی کی‌روش



بعد از بازی تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران مقابل نیکاراگوئه، کم‌کم دارد نارضایتی‌های کارلوس کی‌روش هم نمایان می‌شود. از نارضایتی‌های فنی از بازیکنان تیم بگیرید تا برسید به همان دغدغه همیشگی کی‌روش یعنی لباس که احتمالاً باعث شده بعد از رونمایی از البسه تیم ملی، ملی‌پوشان در بازی روی پنجشنبه با لباس‌های قدیمی خود بازی کنند.
 
چیزی به شروع جام جهانی 2022 قطر باقی نمانده و هر چه به آغاز این رقابت‌ها نزدیک‌تر می‌شویم و فشار کار بر تیم ملی بیشتر می‌شود، آن روی معترض و جدی کارلوس کی‌روش هم بیشتر به چشم می‌آید. گویی بخواهد بگوید هر چه تا الان گفتیم و خندیدیم، کافی است. دیگر زمان کار رسیده است. همین می‌شود که بازی با نیکاراگوئه، گرچه از بسیاری نظرها بازی پراهمیتی به حساب نمی‌آمد اما برای کی‌روش انگار حکم یکی از مهم‌ترین بازی‌های دوران مربیگری‌اش را داشت. تا جایی که از کوچک‌ترین اشتباهات و بی‌دقتی‌ها هم به سادگی عبور نمی‌کرد.
 
فریادهای کی‌روش
بر سر بازیکنان
او در بیشتر دقایق بازی با فریادهای بلند خود قصد داشت بازیکنان خود را معطوف به انجام کارهای تاکتیکی کند و سر تکان دادن‌های مداوم او نشان از نارضایتی‌هایش داشت.
بزرگ‌ترین نارضایتی کی‌روش اما همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، مربوط به عملکرد خط دفاعی تیمش بود. او که از بازی نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا 2019 امارات و اشتباه محمدحسین کنعانی‌زادگان که به گل ژاپن منجر شد، دل خوشی از او ندارد، در دقیقه 39 بازی با نیکاراگوئه، وقتی توپ ارسالی کنعانی‌زادگان به بیرون از زمین مسابقه رفت، با فریادهایش به این مدافع حسابی اعتراض کرد.
پیش از این اردو هم البته سرمربی تیم ملی به خاطر حاضر نشدن شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان در اردوی آماده‌سازی، اعلام نارضایتی کرده بود اما بالاخره با پادرمیانی مهدی تاج و مذاکره با مسئولان فوتبال قطر و مدیران باشگاه الاهلی، این دو بازیکن به اردو رسیدند و بهانه‌ای برای خط خوردن‌شان به دست کی‌روش ندادند اما این‌طور که به نظر می‌رسد، او رضایت چندانی از مدافعانش ندارد و معلوم نیست این نارضایتی چه تصمیم‌هایی را در پی خواهد داشت؟
 
فریادهای فروخفته کی‌روش
بر سر فدراسیون
بازگشت روی ناراضی کی‌روش، حالا نگرانی‌های دیگری را هم به‌دنبال داشته است و آن مواجهه او با لباسی است که بعد از مراسم رونمایی، بازخوردهای مثبتی را از سوی جامعه مخاطبان دریافت نکرده است و خیلی‌ها حتی به جای پیراهن تیم ملی از واژه «زیر پیراهن» تیم ملی استفاده کرده‌اند. البته صحبت‌های مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال درباره نظر کی‌روش هم گویای ایرادهایی بود که سرمربی تیم ملی از این لباس گرفته و خواسته که تا زمان جام جهانی ایرادها برطرف شوند. بی‌شک به خاطر همین ایرادها هم بود که او حاضر نشد بازیکنانش در بازی با نیکاراگوئه، لباس‌های جدید را به تن کنند. هرچند مهدی تاج، بعد از مراسم رونمایی از البسه تیم ملی در روز چهارشنبه اعلام کرد که طی دو دیدار دوستانه پیش از جام جهانی، ملی‌پوشان لباس‌های جدید را به تن خواهند کرد. با این حال اما روز پنجشنبه شاگردان کی‌روش با لباس‌های قدیمی خود مقابل نیکاراگوئه بازی کردند. خبرها حاکی از این است که کمپانی مجید در تلاش است که تا بازی تونس، همه سفارشات را چه در بخش لباس‌های رسمی تیم ملی و چه در بخش لباس‌های هواداری به سرانجام برساند و در بازی با تونس، لباس‌های جدید را بر تن ملی‌پوشان ببینیم.

مراقب اژدهای پنهان باشید
کارلوس کی‌روش از زمان حضورش در ایران سعی داشته چهره متفاوت‌تری از خود را نسبت به دوره‌های گذشته به نمایش بگذارد؛ نه با بازیکنی برخورد قهری داشته و نه اعتراضی جدی به برنامه‌های فدراسیون فوتبال. تمام تأکیدش هم این بود که زمان کمی برای آماده‌سازی تیم در اختیار دارد و فرصتی برای هیچ یک از این کارها ندارد. با این حال اما با نزدیک شدن به رقابت‌ها و بالا رفتن حساسیت‌ها، کی‌روش بیش از پیش به خود واقعی‌اش نزدیک می‌شود. کافی است بی‌برنامگی‌های فدراسیون فوتبال و ناهماهنگی با کی‌روش کمی بیشتر ادامه پیدا کند تا او هم قول و قراری که هنگام بازگشت به ایران با خود داشته را زیر پا بگذارد و به همان کی‌روش همیشگی تبدیل شود.

ZOOM
هشدار! به جام جهانی نزدیک می‌شویم

نارضایتی انگار با روح و جان مربیگری کی‌روش درهم آمیخته است. گرچه در بسیاری مواقع بابت این گلایه‌ها مورد انتقاد قرار گرفته است اما واقعیت این است که تا آن روی ناراضی کی‌روش را نبینیم، انگار باورمان نمی‌شود که قضیه چقدر جدی است و تیم ملی‌مان دارد راهی جام جهانی می‌شود. باورمان نمی‌شود باید ایرادهای البسه برطرف شود و با دفاع پر اشتباه، مقابل انگلیس، امریکا و ولز قافیه را می‌بازیم. او اما درست مثل همیشه سر بزنگاه آن روی سکه را نشان می‌دهد تا حساب کار دست همه بیاید و حواس‌ها برای نبردی بزرگ جمع شود.


Page Generated in 0.0051 sec