printlogo


کد خبر: 259474تاریخ: 1401/8/19 00:00
10 روز تا جام جهانی

سون به جام‌جهانی می‌رسد
سون هیونگ مین، وینگر کره‌ای تاتنهام با وجود مصدومیت به جام جهانی قطر می‌رود.
او در جریان دیدار تاتنهام و مارسی در لیگ قهرمانان اروپا از ناحیه صورت دچار مصدومیت شد و به انجام عمل جراحی نیاز پیدا کرد تا در مورد حضورش در جام جهانی نگرانی‌هایی وجود داشته باشد. با این حال، او امروز با انتشار یک استوری در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد که تیم ملی کره جنوبی را در جام جهانی همراهی خواهد کرد. سون هیونگ مین در صفحه اینستاگرام خود نوشت: نمی‌توانم برای نمایندگی کشورم صبر کنم، بزودی شما را در قطر می‌بینم!


ماجرای داماد سرمربی استرالیا
گراهام آرنولد سرمربی تیم استرالیا فهرست بازیکنان این کشور برای جام جهانی را در شرایطی اعلام کرد که دامادش را کنار گذاشت و او را برای حضور در جام جهانی به تیم ملی دعوت نکرد. بر اساس گزارش شبکه فاکس ترنت ساینزبری مدافع مرکزی تیم ملی استرالیا که ۵۸ بازی ملی در کارنامه دارد، داماد گراهام آرنولد سرمربی تیم ملی فوتبال استرالیا است و حالا در قطر حضور ندارد.


نقره داغ اکوادور
دادگاه بین‌المللی داوری ورزش CAS تصمیم گرفته است که نماینده امریکای جنوبی در جام جهانی ۲۰۲۲ شرکت کند ولی با جریمه روبه‌رو خواهد شد.
اکوادور به خاطر بازی دادن به یک بازیکن غیر‌مجاز در انتخابی جام جهانی سوژه شد و حتی تیم‌های پرو و شیلی به فیفا و دادگاه عالی ورزش شکایت کردند تا جای اکوادور را در قطر بگیرند. با این حال دادگاه عالی ورزش اعلام کرد که اکوادور می‌تواند در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شرکت کند ولی با کسر سه امتیاز در مقدماتی جام جهانی آینده و جریمه نقدی روبه‌رو خواهد شد.
از اکوادور سه امتیاز برای انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ کسر می‌شود و اتحادیه فوتبال این کشور نیز باید مبلغ ۱۰۰ هزار فرانک سوئیس پرداخت کند.
 
 
اعزام برنامه سازان صداوسیما به قطر
رئیس صداوسیما بر ایفای نقش مؤثر و حمایتی شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی از تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و نیز پوشش گسترده حضور این تیم در جام جهانی فوتبال تأکید کرد و رسانه ملی را یار دوازدهم تیم ملی در این رویداد بین‌المللی ورزشی خواند.
جبلی اظهار کرد: پخش ویژه‌برنامه‌های متفاوت و متنوع به‌صورت زنده و تولیدی و با محوریت تحلیل و بررسی زوایای مختلف برگزاری جام جهانی با دعوت از کارشناسان و پیشکسوتان این حوزه و همچنین پخش مستندهای جذاب در تشریح ترکیب، تاریخچه و حواشی تیم‌ها و کشورهای حاضر در این رویداد بزرگ ورزشی و فوتبالی در دستور کار قرار گرفته است و قرار است از ۱۰ روز قبل از افتتاح این مسابقات از آنتن شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی آغاز شود.
او با اعلام اینکه که گروه‌های خبری و برنامه‌ساز متشکل از خبرنگار، گزارشگر، مجری و عوامل فنی به قطر اعزام شده‌اند، افزود: استودیویی اختصاصی در محل برگزاری مسابقات تدارک و تجهیز شده است که به‌صورت زنده، مخاطبان و مردم فوتبال‌دوست را در جریان متن و حاشیه بازی‌ها و نحوه برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ قرار خواهد داد.
 

 


Page Generated in 0.0072 sec