printlogo


کد خبر: 259452تاریخ: 1401/8/19 00:00
درخشان: کی‌روش بزرگی خودش را نشان داد
شاید دربی بعد از جام جهانی اتفاقات عجیب و غریب داشته باشد

حمید درخشان سرمربی و بازیکن اسبق پرسپولیس معتقد است حضور بازیکنان در جام جهانی تأثیر بسیار خوبی در تیم قرمزپوش پایتخت خواهد داشت. در رابطه با بازی‌های باقیمانده پرسپولیس تا نیم فصل و سایر موارد مهم مربوط به تیم گپ و گفتی با درخشان داشتیم.

مسعود قراگزلو
خبرنگار
چند تن از بازیکنان سابق پرسپولیس به دعوت کی‌روش به تمرینات تیم ملی رفتند اما در این بین سیدجلال در تمرینات تیم ملی حاضر نشد!
در هر صورت دعوت از کاپیتان‌های تیم ملی در راستای بالا بردن روحیه ملی‌پوشان قبل از مسابقات جام جهانی بوده و اقدام بسیار مثبت و به نوعی سمبلیک بوده است که بزرگی کی‌روش را نشان می‌دهد و به هیچ وجه نباید از چنین اقدامی ایراد گرفت چون تیم ملی متعلق به یک کشور است و همه ما باید از این اقدام به بهترین شکل ممکن حمایت کنیم و نباید ایرادی را متوجه این دعوت سازیم. سیدجلال هم یکی از کاپیتان‌های دوست‌داشتنی پرسپولیس بوده که در مقطعی از تیم ملی دور ماند اما نرفتن سیدجلال به تمرینات تیم ملی عمدی نبوده و با توجه به اینکه تیم‌ها در تعطیلات هستند حتماً سید به‌دلیل مشغله شخصی نتوانسته در تمرینات تیم ملی حاضر شود وگرنه نه سیدجلال و نه کی‌روش هیچکدام پیگیر مسائل گذشته نیستند و حتماً همه ایرانی‌ها خصوصاً کی‌روش و بقیه ایرانی‌ها از جمله سیدجلال عاشقانه دنبال این هستند که تیم ملی کشورشان در جام جهانی بهترین نتایج را بگیرد و سرافرازانه از بزرگترین ویترین فوتبالی خارج شود و همه ایرانی‌ها را خوشحال سازد. بنابراین در چنین مواقعی فرد اصلاً مهم نیست و همه به این مسأله فکر می‌کنند که تیم ملی نتیجه بگیرد و نمایش‌هایی را ارائه دهد که موجب غرور همه ایرانی‌ها شود. دیدیم که مثلاً سیدمهدی رحمتی و چند بازیکن سابق تیم ملی در سر تمرین حضور یافتند و همه جوره حمایت خودشان را از تیم کشورشان نشان دادند.
در رابطه با تأثیر پنج بازیکن پرسپولیس در جام جهانی و احتمال بازی یا حضورشان در اردوی تیم ملی و تأثیراتش در پرسپولیس چه صحبتی دارید؟
بدون شک حضور ملی‌پوشان پرسپولیس در تیم ملی و بازگشت این نفرات تأثیر بسیار مثبتی خواهد داشت چه بسا که این نفرات در تیم ملی و بازی یا تمرین در کنار سایر ملی پوشان تجربه بسیار بزرگی را کسب خواهند کرد. از این‌رو بازیکنان از اردوی تیم ملی با فرا گرفتن درس‌های جدید به پرسپولیس باز می‌گردند که این مسائل تجربیات بسیار خوبی برای بازیکنان این تیم خواهد داشت و حتماً تأثیرات خودش را در بازی‌های پرسپولیس نشان خواهد داد.
در خصوص چهار بازی باقی مانده پرسپولیس تا نیم فصل که بازی‌های بسیار مهمی مقابل استقلال، گل‌گهر و نساجی هستند چه صحبتی دارید؟
هیچ بازی در لیگ آسان نیست اما برای پرسپولیسی که در صدر قرار دارد و می‌خواهد قهرمان شود هیچ راهی جز این وجود ندارد که باید از سد همه تیم‌ها بگذرد و با قهرمانی نیم فصل را تمام کند.
در رابطه با ضعف هافبک‌ها در موقعیت ساختن برای مهاجمان پرسپولیس چه صحبتی دارید؟
این موضوع برمی‌گردد به بحث تاکتیکی و اجرای بازیکنان که چطور خواسته‌های سرمربی‌شان را در زمین پیاده کنند اما حتماً این موضوع به هنر مربی و هافبک‌های تیم باز می‌گردد که مهاجمان خوب و گلزنشان را به بهترین شکل ممکن تغذیه کنند.
در رابطه با دربی و شرایط این بازی چه صحبتی دارید؟
از حالا اصلاً نمی‌توان در رابطه با دربی صحبت کرد چون این بازی تحت تأثیر بسیاری از اتفاقات خواهد بود چه بسا که ممکن است در جام جهانی اتفاقات عجیب و غریب رخ دهد یا مواردی اتفاق بیفتد که بازی را تحت تأثیر خودش قرار دهد.
در رابطه با اردوی خارجی پرسپولیس که گل‌محمدی به شکل جدی خواهان آن شده چه صحبتی دارید؟
این حق طبیعی یک سرمربی است که برای بهبود وضعیت بخواهد تیمش را در شرایط خوب فنی حفظ کند و با بازی‌های تدارکاتی بتواند تیمش را برای بازی‌های باقیمانده در بهترین شرایط ممکن قرار دهد.

 


Page Generated in 0.0052 sec