printlogo


کد خبر: 259446تاریخ: 1401/8/19 00:00
کدام تیم قهرمان نیم‌فصل می‌شود؟



حسین برزگر
روزنامه‌نگار
هر چقدر هم مربیان بگویند به تیم قهرمان نیم‌فصل جام نمی‌دهند اما حتی اگر شده به لطف تفاضل گل هم صدرنشین شوند دوست دارند این اتفاق بیفتد. در حالی که بیشتر نگاه‌ها به جام جهانی و رقابت‌های پیش رو معطوف شده اما تیم‌های لیگ برتری ما با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام دادند درصدد استفاده بهینه از این تعطیلات هستند. به همین بهانه چهار بازی باقی‌مانده چهار تیم اول جدول را تا پایان نیم‌فصل مورد بررسی قرار می‌دهیم.
 
 پرسپولیس، یکی از یکی سخت‌تر
یحیی گل‌محمدی برای ماندن در صدر کار بسیار سختی دارد. تیم او با اینکه در 11 بازی فقط سه گل خورده اما حریفانی پیش رو دارد که هم مدعی هستند هم سخت می‌بازند. اولین حریف آنها بعد از جام جهانی استقلال است. یک دربی مثل همیشه فوق‌العاده حساس که اگر برنده بازی باشند آن وقت فاصله امتیازی‌شان به عدد پنج می‌رسد. پیکان، دومین حریف قرمزهای پایتخت است. تقابل مجتبی حسینی و یحیی گل‌محمدی معمولاً جذاب بوده، چرا که حسینی با تیم جوانش ضد فوتبال بازی نمی‌کند.
پرسپولیس در سومین بازی با یکی دیگر از مدعیان مصاف خواهد داد. تیم گل‌گهر با امیر قلعه‌نویی که همین الان رده سوم جدول را به خود اختصاص داده اگر قهرمان نشود حتماً یقه تیم‌های مدعی را می‌گیرد. بازی آخر با نساجی و روبه‌رو شدن با حمید مطهری اگرچه به‌دلیل حضور همین سرمربی و تعدادی بازیکن که سابقه پوشیدن پیراهن پرسپولیس را داشتند ممکن است یک بازی درون خانوادگی باشد اما بدون تردید مطهری برای اثبات توانایی‌هایش رو‌به‌روی یحیی گل‌محمدی می‌ایستد.
 
استقلال، از یحیی تا بردیف
ریکاردو ساپینتو بعد از کسب سوپرجام، انگیزه مضاعفی به دست آورده تا قهرمانی لیگ را هم تجربه کند. اولین حریف آنها پرسپولیس خواهد بود. مسابقه‌ای که اگر در آن برنده از زمین خارج شوند، هم جایگاه رقیب دیرینه‌شان را می‌گیرند هم به لحاظ روحی شرایط فوق‌العاده‌ای را تجربه می‌کنند. آبی‌های پایتخت در دومین بازی با تیم قعرنشین صنعت نفت روبه‌رو می‌شوند. این بازی شاید از نظر جدولی آسان باشد اما تقابل با تیم‌هایی که شرایط خوبی در جدول ندارند به خودی خودی خیلی سخت می‌شود. استقلال در هفته چهاردهم با مس رفسنجان مصاف می‌دهد. مسابقه‌ای که با توجه به داشته‌های مس جذابیت‌های خاص خودش را خواهد داشت. استقلال در آخرین بازی با تراکتوری بازی خواهد کرد که پرسپولیس را در تهران شکست داده و این روزها شرایط خوبی دارد.
 
گل‌گهر، جدال با مربیان سرخابی
امیر قلعه‌نویی هم برای ماندن در جمع بالانشین‌ها کار بسیار سختی دارد. گل‌گهر با شروع دوباره لیگ با هوادار و شاگردان ساکت الهامی بازی می‌کند. بعد از این بازی تقابل او با مهدی رحمتی و کادر تمام استقلالی‌اش تماشایی می‌شود. آلومینیوم اراک این روزها شرایط خوبی دارد و حتماً روز سختی را برای سیرجانی‌ها رقم می‌زند. گل‌گهر در هفته چهاردهم یک بازی سرنوشت‌ساز دارد که می‌تواند سرنوشت قهرمانی را هم تعیین کند. بازی با پرسپولیس نه فقط برای این تیم بلکه برای تمام مدعیان هم اهمیت بسیاری دارد. در آخرین روز نیم‌فصل رویارویی امیر با فیروز کریمی و صنعت نفت حساسیت زیادی دارد. نفتی‌ها شرایط خوبی در جدول ندارند و حتماً به‌دنبال پایانی خوش در نیم‌فصل هستند.
 
سپاهان، تقابل با فانوس به دست‌ها
ژوزه مورایس با اینکه در فاصله چهار امتیازی با صدرنشین قرار دارد اما نتوانسته رضایت کامل هوادارانش را جلب کند. آنها شاید روی کاغذ کار سختی نداشته باشند اما همین که سه حریف این تیم در انتهای جدول قرار دارند یعنی کار تیم اصفهانی خیلی هم آسان نیست. ملوان که با پیروزی پرگل مقابل فولاد شرایط خوبی دارد اولین حریف این تیم خواهد بود. دومین بازی‌شان هم با دیگر تیم انتهای جدول یعنی نفت مسجدسلیمان است. شاید سپاهان در همین دو هفته تکلیف دو تیم ته جدول را مشخص کند. پیکان با جوان‌هایش در هفته چهاردهم به مصاف‌شان می‌رود. ‌اما در روز آخر نیم‌فصل، آنها با مس کرمان روبه‌رو می‌شوند. تیمی که همین الان با دو تیم ملوان و نفت مسجدسلیمان هم‌امتیاز است.

 


Page Generated in 0.0054 sec