printlogo


کد خبر: 259440تاریخ: 1401/8/19 00:00
فانوس به دستان در پایان نیم‌فصل


اکبر منتشلو
روزنامه‌نگار
با وجود اینکه لیگ برتر دوران تعطیلاتش را سپری می‌کند، اما خیلی زود دوباره بازار این رقابت‌ها داغ خواهد شد و با شروع بازی‌ها شاهد تلاش دوباره تیم‌ها برای کسب نتایج بهتر خواهیم بود.
بخصوص اینکه بعد از تعطیلات خیلی زود به پایان رقابت‌ها در نیم‌فصل اول خواهیم رسید و این یعنی تیم‌ها تلاش بیشتری خواهند کرد تا در پایان نیم‌فصل شرایط بهتری داشته باشند.
این شرایط در پایین جدول بسیار حائز اهمیت خواهد بود چرا که تیم‌های سقوط کرده در نیم‌فصل اول، شانس زیادی برای برون‌رفت از بحران و جدا شدن از انتهای جدول
نخواهند داشت.

  مس با دربی شروع می‌کند
مس کرمان با 9 امتیاز و تفاضل گل بهتر در رده سیزدهم جدول است و یکی از تیم‌هایی است که می‌تواند در پایان نیم‌فصل اول به‌عنوان تیم سقوط‌کرده باشد. این تیم در چهار بازی آینده خود تا نیم‌فصل اول، باید به مصاف تیم‌های مس رفسنجان، تراکتور، ملوان و سپاهان برود که به طور حتم حداقل سه بازی بسیار سخت را پیش رو خواهد داشت. مس کرمان با دربی مسی‌ها شروع می‌کند و بعد از بازی با مس رفسنجان، باید به مصاف تراکتور برود که اتفاقاً اوضاع خوبی ندارد و قطعاً به فکر برد مقابل مس خواهد بود.
بازی بعدی مس کرمان با ملوان است که یکی از نامزدهای سقوط است و این بازی هم برای آنها راحت نخواهد بود و در نهایت در هفته پانزدهم مس کرمان با سپاهان بازی می‌کند که جزو تیم‌های مدعی است و این کار را برای مس حسابی سخت
خواهد کرد.
ملوان و رقابت با دو نامزد سقوط
شاگردان مازیار زارع با خوش‌شانسی بازی معوقه مقابل فولاد را بردند و با برد به تعطیلات رفتند، اما واقعیت این است که ملوان هم تا پایان نیم‌فصل بازی‌های سختی پیش رو خواهد داشت.
ملوان در اولین هفته بعد از تعطیلات باید به مصاف سپاهان مدعی برود که خیلی نباید امیدوار باشد امتیاز بگیرد و هفته بعد باید روبه‌روی مس رفسنجان به میدان برود، اما بازی ملوان در هفته چهاردهم و پانزدهم بسیار سخت‌تر خواهد بود، چراکه مس کرمان و نفت مسجدسلیمان هم شرایط بدی در جدول دارند و اگر این بازی‌ها را به حریفشان یعنی ملوان واگذار کنند خودشان در معرض خطر قرار خواهند گرفت و این کار را برای ملوان در چهار بازی آتی بسیار سخت خواهد کرد.
 نفت مسجدسلیمان و سه بازی مرگبار
نفت مسجدسلیمان هم مثل ملوان و مس کرمان، 9 امتیازی است و با تفاضل گل کمتر در رده پانزدهم قرار گرفته است.
این تیم با شروع دوباره رقابت‌ها سه بازی بسیار سخت پیش رو خواهد داشت، بازی مقابل فولاد، سپاهان و آلومینیوم اراک در ادامه راه برای مسجدسلیمانی‌ها بسیار روزهای سختی را رقم خواهد زد. فولاد و آلومینیوم اراک به‌دنبال رسیدن به جمع مدعیان هستند و روحیه خوبی دارند و سپاهان هم به‌دنبال حفظ خود در جمع مدعیان و بلکه رسیدن به صدر جدول است تا نیم‌فصل را حداقل با قهرمانی به پایان برساند و این کار را برای نفت مسجدسلیمان در ادامه راه سخت خواهد کرد. چهارمین بازی یعنی هفته پانزدهم، نفت مسجدسلیمان باید روبه‌روی ملوان قرار بگیرد که این هم بازی راحتی نخواهد بود.
 
قعرنشین در محاصره مدعیان
صنعت نفت آبادان با 6 امتیاز حالا هم قعرنشین است و هم باید گفت که روزهای بسیار سختی را تا پایان نیم‌فصل اول خواهد
داشت.
این تیم در ادامه راه باید به مصاف تیم‌های نساجی مازندران، استقلال، ذوب‌آهن و گل‌گهر سیرجان برود. نساجی مازندران روزهای خوبی را سپری می‌کند و در رده ششم جدول است و تلاش می‌کند به جمع مدعیان برسد، استقلال نیم‌نگاهی به صدر جدول دارد و حتماً به هر سه امتیاز بازی با قعرنشین فکر می‌کند، گل‌گهر سیرجان به طور جدی در تعقیب صدرنشین است و خیلی دوست دارد، قبل از پایان نیم‌فصل خود را به صدر برساند و سه امتیاز بازی با قعرنشین برایش حیاتی است.
ذوب‌آهن اصفهان با مهدی تارتار قبل از تعطیلات لیگ نتایج خوبی گرفت و حالا در رده نهم است و امیدوار است ادامه بازی‌ها را هم با موفقیت سپری کند.

 


Page Generated in 0.0058 sec