printlogo


کد خبر: 259433تاریخ: 1401/8/19 00:00
منچستریونایتد-استون ویلا، جام اتحادیه انگلیس، ساعت 23:30
وقت انتقام شیاطین سرخ

استون ویلا چهار روز بعد از پیروزی قاطعانه خود برابر منچستریونایتد به خانه این تیم می‌رود و آخرین بازی مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام اتحادیه انگلیس را برگزار می‌کند. اونای امری در نخستین بازی به‌عنوان مربی ویلا مچ اریک تن هاخ را خواباند ضمن اینکه این مربی اسپانیایی متخصص بازی‌های حذفی است.
پیروزی برابر منچستریونایتد برای امری در آرسنال و ویارئال هم رخ داد و او در میدلندز 3 بر یک به پیروزی مقتدرانه رسید تا روند شکست‌ناپذیری یونایتد بعد از 9 بازی در رقابت‌های مختلف پایان یابد.
24 ساعت بعد اتفاق بد بعدی شکل گرفت و برنده 20 قهرمانی لیگ انگلیس در پلی‌آف لیگ اروپا به بارسلونا خورد اما موفقیت قاره‌ای را فراموش کرد تا روی پروژه انتقام از ویلا تمرکز کند. یونایتد که در سال 2017 با مربیگری ژوزه مورینیو پنجمین قهرمانی‌اش در جام اتحادیه را جشن گرفت، بعد از آن دو بار در نیمه‌نهایی و دو بار در یک شانزدهم ‌نهایی جام اتحادیه حذف شد.
بازگشت به اولدترافورد شاید با بازگشت روحیه دفاعی شیاطین سرخ همراه شود که در پنج بازی خانگی آخرش کلین‌شیت کرده و سه تا را برده است. از طرف دیگر، منچستریونایتد در سه بازی خانگی آخرش در جام اتحادیه شکست خورده.
امری که متخصص قهرمانی در لیگ اروپا است و فصل قبل با ویارئال تا نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان پیش رفت، از انگیزه‌هایش برای قهرمانی با ویلا صحبت کرده و برای همین تیمش با تمام توان با یونایتد روبه‌رو می‌شود. ویلا پنجمین و آخرین قهرمانی‌اش در این رقابت‌ها را در سال 1996 به دست آورد و در فینال سال 2020 به منچسترسیتی باخت. منچستریونایتد دو بار دیگر در سال‌های 2004 و 2010 در جام اتحادیه با استون ویلا روبه‌رو شده است.

 اخبار تیمی
بازیکن خلاق خط میانی منچستریونایتد، برونو فرناندز بعد از محرومیت در بازی لیگ می‌تواند در این بازی حذفی مقابل ویلا حضور داشته باشد و به احتمال زیاد به دونی فان دبیک ترجیح داده می‌شود.
 رافائل واران هم مصدوم است اما گفته می‌شود برای جام جهانی می‌تواند فرانسه را همراهی کند. وضعیت جیدون سانچو و آنتونی هم باید بررسی شود. اریک تن هاخ علاقه‌ای به تغییرات گسترده در تیم ندارد اما ممکن است تغییراتی در تیم صورت بگیرد چون هری مگوایر، تایرل مالاسیا، اسکات مک تامینای و آنتونی مارسیال می‌خواهند به ترکیب اصلی برگردند. مارتین دوبراوکا هم شاید برای نخستین بار برای یونایتد بازی کند.
ویلا دو بازیکن دارد که نمی‌تواند در جام اتحادیه از آنها استفاده کند، یان بدنارک و لئاندر دندونکر در دور دوم این رقابت‌ها به ترتیب برای ساوتهمپتون و ولورهمپتون بازی کرده‌اند.
دیگو کارلوس و فیلیپ کوتینیو، دو برزیلی ویلا مصدوم هستند و دومی در ترکیب نهایی تیته برای جام جهانی جایی نداشت.

ترکیب احتمالی
منچستریونایتد: دوبراوکا؛ دالوت، مارتینس، مگوایر، مالاسیا؛ فرد، مک تامینای؛ الانگا، فرناندز، رشفورد؛ مارسیال

ترکیب احتمالی
 استون ویلا: اولسن؛ کش، چمبرز، مینگز، دینیه؛ کامارا، مک گین، رمزی؛ بایی، واتکینز، بوئندیا

ناپولی
دست نیافتنی‌تر شد
ناپولی با کسب دهمین برد متوالی‌اش در سری A در شبی که نزدیک‌ترین رقیبش میلان از پس حریفی بحران زده برنیامد، حاشیه امنیت خود در صدر جدول رده‌بندی لیگ ایتالیا را افزایش داد تا امیدهای خود را برای پایان دادن به طلسم طولانی‌مدت ناکامی در کسب اسکودتو، افزایش دهد. شاگردان لوچانو اسپالتی سه‌شنبه شب امپولی را با نتیجه 2 بر صفر شکست دادند و پس از آنها هم میلان در بازی برابر تیم کرمونزه به تساوی بدون گل بسنده کرد. گل اروینگ لوسانو در دقیقه 69 از روی نقطه پنالتی و یک ضربه تمام کننده تمیز از پیوتر زیلینسکی سبب شد که صدرنشین کالچو از میلانی که این روزها از دفاع آسیب‌پذیرش ضربات زیادی خورده است، بیشتر فاصله بگیرد. ناپولی حالا با اختلافی قابل توجه به کار خود در سال 2022 پایان می‌دهد و بازیکنانش را آزاد می‌کند تا به اردوهای تیم ملی در جام جهانی 2022 بروند. اسپالتی که تیم تحت هدایتش از سه دهه پیش موفق به قهرمانی در سری A‌ نشده است، پس از این بازی درباره شانس آن برای بردن اسکودتو گفت: «راهی طولانی در پیش داریم و هنوز کلی دست‌انداز دیگر پیش رو است. باید تمرکزمان را حفظ کنیم و یادمان نرود چالشی که در پیش داریم چقدر بزرگ است.
ناپولی تیمی را شکست داد که فصل پیش در لیگ دو بار به آن باخته بود و در واقع باخت دومش هم به همین تیم بود که به رویای قهرمانی ناپلی‌ها پایان داد.


 


Page Generated in 0.0051 sec