printlogo


کد خبر: 259429تاریخ: 1401/8/19 00:00
درخشش جوان‌ها در شب بد لواندوفسکی
خداحافظی تلخ پیکه!

هفته چهاردهم لالیگا با ثبت یک پیروزی مهم برای بارسلونایی‌ها در خانه یکی از سرسخت‌ترین تیم‌های لیگ همراه شد. امتیازات بازی خارج از خانه‌ای که مقابل اوساسونا به حساب کاتالان‌ها افزوده شد به آنها کمک کرد دوازدهمین برد خودشان را کسب کنند و حاشیه امنیت‌شان در صدر جدول را موقتاً به 5 امتیاز افزایش دهند. با وجود غافلگیری زودهنگام به سبب دریافت گل در دقیقه ششم مسابقه، پدری و رافینیا دو ستاره جوان بارسلونا به نجات تیم‌شان آمدند و به ترتیب گل‌های اول و دوم میزبان کاتالان را به ثمر رساندند. ارزش کار بارسلونا اما تنها به عوض کردن باخت با پیروزی نبود چرا که آنها این کار را 10 نفره انجام دادند. اخراجی بارسایی‌ها ستاره لهستانی تیم روبرت لواندوفسکی در دقیقه 31 بود که دو کارته شد. بارسا اگرچه 10 نفره بازی را به پایان رساند اما دو بازیکنش از داور کارت قرمز گرفتند. دومین بازیکن اخراجی، جرارد پیکه نیمکت‌نشین در دقایق تلف شده نیمه دوم بود که به دلیل اعتراض شدیدش به تصمیمات داور، اخراج شد و به این ترتیب مدافع با سابقه تیم در آخرین بازی خانگی‌اش قبل از ترک کاتالان‌ها فرصت وداع با هواداران را پیدا نکرد.
نیمه دوم بازی برای بارسلونا با نیمه اول آن کاملاً ‌متفاوت بود. کمتر از سه دقیقه از آغاز بازی گذشته بود که پدری کار را به تساوی کشاند. 5 دقیقه به پایان بازی هم رافینیا با یک پرواز بلند و ضربه سر گل برتری تیمش را زد. به لطف این پیروزی حالا بارسلونا با اطمینان خاطر از اینکه صدرنشین جدول لالیگا خواهد ماند به تعطیلی دو ماهه لیگ به خاطر برگزاری جام جهانی می‌رود. مهم‌تر از آن اینکه بارسلونا نتیجه‌ای کسب کرد که خودباوری مردان ژاوی هرناندس را برای برگرداندن جام قهرمانی به نوکمپ افزایش خواهد داد.
در حالی که پدری و رافینیا بهترین‌های بارسلونا و ناجی این تیم درالسادار بودند، بهترین گلزن تیم، شب کم فروغی را سپری کرد. 11 دقیقه از بازی گذشته بود که ستاره لهستانی به خاطر یک خطای بد کارت زرد گرفت. 20 دقیقه بعد او به خاطر ضربه عامدانه‌ای که به داوید گارسیا زد کارت زرد دومش را گرفت. اشتباهات ناشیانه لواندوفسکی می‌توانست عواقب بدتری برای بارسا داشته باشد بخصوص که تیمش یک گل هم عقب بود. با این حال او اولین بازی تیمش بعد از جام جهانی را از دست خواهد داد که از قضا دربی هم هست.


Page Generated in 0.0058 sec