printlogo


کد خبر: 259422تاریخ: 1401/8/19 00:00
اتفاقی جالب در ورزش
چوگان؛ برنده دعوا با شرکت توسعه

ایران ورزشی - در حالی که بسیاری از فدراسیون‌ها از شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی دلخوری زیادی دارند و معتقدند حق آنها در مواجهه با این شرکت تضییع شده‌ است، فدراسیون چوگان توانست حکمی در دادگاه در مقابل این شرکت به نفع خود بگیرد که این خبر برای خیلی از فدراسیون‌ها خوشحال کننده است. مدتی قبل بود که مجموعه چوگان و سوارکاری شهدا (قصر فیروزه) توسط شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی پلمب شد و در پی این اتفاق پرونده‌ای شکل گرفت. این پرونده به دادسرای کارکنان دولت رفت تا اختلاف به وجود آمده بین شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و فدراسیون چوگان از طریق این دادگاه پیگیری شود.
نوزایی، رئیس فدراسیون چوگان گفت: «شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزش مدعی است تصرف در اموال دولتی و کسب درآمد نامشروع از سوی فدراسیون چوگان صورت گرفته و این شرکت در تلاش برای اثبات تخلف فدراسیون چوگان است و فدراسیون نیز لایحه و دفاعیه خود را ارائه کرده است.» حتی تلاش شد توافقی بین فدراسیون چوگان و شرکت صورت گیرد که 50 درصد مجموعه در اختیار فدراسیون و 50 درصد در اختیار شرکت توسعه قرار گیرد اما اختلافات به حدی بود که این توافقنامه امضا نشد.
در نهایت پس از ارائه مدارک و مستندات لازم از سوی فدراسیون چوگان حکم قرار منع تعقیب برای فدراسیون چوگان از سوی دادسرای کارکنان دولت صادر شد اما شرکت توسعه و نگهداری از اماکن ورزشی نسبت به رأی دادسرا اعتراض کرد و با توجه به اعتراض وارد شده، پرونده به مرجع ذی‌صلاح (دادگاه) ارجاع شد تا تصمیم نهایی در این خصوص اتخاذ شود. حالا با گذشت مدتی از این ماجراها، نوزایی، رئیس فدراسیون می‌گوید که حکم دادسرای دولت از سوی دادگاه تأیید شده است. با این حکم پرونده شکایت این شرکت از فدراسیون چوگان به دلیل تصرف در اموال دولتی و کسب درآمد نامشروع، بسته و پرونده از حالت کیفری خارج می‌شود.
دعوای شرکت توسعه با فدراسیون‌ها موضوع تازه‌ای نیست و تعداد زیادی از فدراسیون‌ها در یک سال اخیر تلاش کرده‌‌اند در مقابل خواسته‌های این شرکت بایستند، اگرچه موفق نبوده‌اند. مدتی قبل حتی گفته شد که حمید سجادی، وزیر ورزش نیز نسبت به عملکرد این شرکت نقد دارد و حتی احتمال انحلال شرکت هم مطرح شد اما همه چیز در حد حرف ماند.


Page Generated in 0.0055 sec