printlogo


کد خبر: 259416تاریخ: 1401/8/19 00:00
ایران – قزاقستان رقابت واترپلوئیست‌­ها با بهترین تیم آسیا
آزمون بزرگ شاگردان چیریچ

سومین روز رقابت­‌های واترپلوی قهرمانی آسیا، مصادف شد با دومین برد شاگردان چیریچ. برد دومی که مانند اولی قاطعانه و با اختلاف زیاد بود تا نشانی باشد بر توپ پر ملی‌­پوشان ایران که پس از چهار سال آزگار راهی یک تورنمنت رسمی شده‌اند.
ملی‌پوشان ایران که در روز سه‌شنبه هند را شکست داده بودند، دیروز هم کره جنوبی را در چهار کوارتر به ترتیب با امتیازهای ۵-۱ ، ۱-۲، ۵- ۳ و ۶-۲ و نتیجه ۱۷ بر ۸ از پیش رو برداشتند تا جایگاه دومی‌­شان در گروه قطعی شده و آماده رقابت فوق حساس امروز خود برابر قزاقستان شوند.
    بازی بزرگ روز چهارم
شاگردان الکساندر چیریچ پس از دو برد شیرین خود در دو روز گذشته، ظهر امروز باید با برترین تیم آسیا و قدرت اول این قاره رقابت کنند.
رقابتی بر سر صدرنشینی گروه دوم بازی­‌ها که قطعاً اهمیت بسیار زیادی برای ملی‌­پوشان ایران خواهد داشت.
در آخرین رقابتی که چهار سال پیش و در بازی­‌های آسیایی جاکارتا بین تیم­‌های آسیایی در گرفت، قزاق­‌ها به مدال طلا رسیدند و ملی‌­پوشان ایران با کسب آن برنز تاریخی، در رده سوم ایستادند. در چهار سال گذشته اما شیوع کرونا و لغو تمام رویدادها از جمله انتخابی المپیک، اجازه رویارویی این دو تیم را نداد. بخصوص در راه کسب سهمیه المپیک که فدراسیون جهانی به لطف جایگاه بهتر قزاق­‌ها در رده‌­بندی جهانی، سهمیه را به طور مستقیم و بدون برگزاری مسابقه به آن­ها داد.
حالا شاید وقت ثابت کردن همان ادعایی باشد که فدراسیون ایران در آن زمان برای برگزاری بازی رودررو با قزاقستان مطرح کرده بود. ادعای بزرگی که شاید قدری غیرقابل باور به نظر می‌­رسید و به همین خاطر هم پاسخی دریافت نکرد. حالا اما اولین فرصت برای اثبات آن ادعا پیش آمده. رقابتی که اتفاقاً با توجه به برگزاری در مرحله گروهی و کمتر بودن حساسیت، کار را برای ملی­‌پوشان ایران ساده‌­تر می‌کند تا بتوانند با ارائه بهترین عملکرد خود، مقابل بهترین تیم آسیا بدرخشند و یک بار دیگر قدرت خود دردنیای واترپلو را فریاد بزنند.
پس از بازی امروز تیم واترپلو با قزاقستان، بازی‌­های ایران در مرحله گروهی به پایان می‌­رسد و رقابت‌­ها با آغاز هفته آینده در مرحله حذفی ادامه می­‌یابد. در این مرحله تیم‌­های اول تا چهارم دو گروه این رقابت، به صورت ضربدری به مصاف هم خواهند رفت.


Page Generated in 0.0060 sec