printlogo


کد خبر: 259396تاریخ: 1401/8/19 00:00
ایران – نیکاراگوئه؛ امشب ساعت 19:30
توزیـع آخریــن بلیت‌هـــای جام جهانــی

تیم ملی امشب آخرین بازی تدارکاتی‌اش را پیش از پرواز به دوحه در ورزشگاه خالی آزادی مقابل نیکاراگوئه برگزار می‌‌کند. این تیم آمریکای مرکزی بازیکن مشهوری در ترکیبش ندارد و نمی‌تواند حریف سختی برای تیم ملی باشد، ولی فرصتی برای کی‌روش است تا بازیکنانش را بعد از چند مرحله اردوی داخلی ارزیابی کند.
کی‌روش فرصت زیادی برای آماده‌سازی نداشته و بعد از دو بازی تدارکاتی مقابل اروگوئه و سنگال، در این بازی می‌تواند بازیکنانی را به زمین بفرستد که در اردوی اتریش غایب بودند یا زمان بازی کمی داشتند. در واقع این آخرین فرصت بازیکنان شاغل در لیگ برتر است که خودشان را به کادر فنی اثبات کنند و مسافر قطر شوند. به نظر می‌رسد کی‌روش اکثر بازیکنان فهرست نهایی‌اش را انتخاب کرده، ولی در بعضی از پست‌ها هنوز تردیدهایی دارد و 90 دقیقه این بازی کمک می‌کند که درباره آنها به جمع‌بندی نهایی برسد.
کی‌روش می‌خواهد از این بازی برای هماهنگی بیشتر مهره‌های دفاعی‌اش استفاده کند.
محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده و امید ابراهیمی، سه بازیکن شاغل در لیگ ستارگان قطر زودتر از لژیونرهای اروپایی به اردوی تیم ملی برگشته‌اند و در کنار مهره‌های دفاعی دیگری که اکثراً در لیگ برتر بازی می‌کنند، در این بازی حاضر هستند.
کی‌روش در دو بازی تدارکاتی مقابل اروگوئه و سنگال زوج‌های دفاعی مختلفی را امتحان کرد و امشب هم تلاش می‌کند ترکیب‌های متنوعی را در این خط محک بزند. بر اساس مشاهدات تمرینات اخیر تیم ملی، کی‌روش در خط دفاع می‌خواهد از ترکیب کنعانی، شجاع، رضاییان و جلالی استفاده کند. رضاییان به دلیل مشکلات ویزا در اردوی اتریش غایب بود و این اولین بازی او در سه سال گذشته در ترکیب تیم ملی خواهد بود.
امید نورافکن که نتوانست به اتریش سفر کند و روزبه چشمی که بعد از اردوی اروپایی تیم ملی دعوت شد، دو بازیکنی هستند که انتظار می‌رود مقابل نیکاراگوئه فرصت بازی داشته باشند.
کی‌روش که قرار است لیست نهایی تیم ملی را جمعه اعلام کند، بازی تدارکاتی امشب را کاملاً جدی گرفته. مربی پرتغالی که گفته شد سه‌شنبه شب به دلیل کسالت نتوانست به مراسم معارفه پیراهن تیم ملی برود، در تمرین دیروز حضور فعالی داشت و فعالیت بازیکنان را به دقت زیر نظر گرفته بود.
بر خلاف خط دفاع، دست کی‌روش در خط حمله خالی است، چرا که اکثر مهاجمانش در اروپا بازی می‌کنند و باید دید امشب در خط حمله از چه بازیکنانی استفاده می‌کند. مهدی ترابی و وحید امیری تنها مهره‌های تهاجمی حاضر در اردو هستند.
نیکاراگوئه در دو بازی آخرش در اردوی مهرماه شکست خورد. آنها ابتدا دو بر یک مغلوب سورینام شدند و در دومین بازی با یک گل از غنا شکست خوردند.
مارکو آنتونیو فیگروا که تلاش می‌کند مانع سومین شکست متوالی تیمش شود، درباره روبه‌رو شدن با ایران گفت: «ما چهار دیدار تیم ملی ایران را کاملاً مورد بررسی قرار دادیم و متوجه شدیم بعضی از بازیکنان ایران بسیار سریع و فوق‌العاده‌ هستند و نتیجه بازی هم بستگی دارد که در بازی چه اتفاقاتی بیفتد. ایران تیمی با کیفیت بالاست و به دنبال نتایج خوبی است و ما نیز به دنبال نشان دادن کیفیت تیم خودمان هستیم.»


Page Generated in 0.0057 sec