printlogo


کد خبر: 259390تاریخ: 1401/8/19 00:00
از کیفیت لباس تیم‌ ملی راضی‌ام
کی‌روش در جمع خبرنگاران: آماده‌سازی تیم ‌ملی صحیح و عالی نیست!



کارلوس کی‌روش در حاشیه تمرین دیروز تیم ملی در جمع خبرنگاران حاضر شد و ابتدا پیرامون بازی با نیکاراگوئه گفت: «این مسابقه یک روز کاری برای ما است و جزو برنامه‌های تمرینی تیم‌ ملی محسوب می‌شود. همان‌طور که می‌دانید چند بازیکن بیشتر در تهران نداریم و با تعدادی جوان کار می‌کنیم که به ‌اعتقاد من آینده فوتبال ایران در جام جهانی 2026 هستند. بازی با نیکاراگوئه دیدار آماده‌سازی برای ما است و تلاش می‌کنیم که به آمادگی بیشتری برسیم. اگرچه بیشتر بازیکنان اصلی ما در این مسابقه حضور ندارند و در این مسابقه غایب هستند. البته 10 بازیکن بزرگسال همراه ما تمرین می‌کنند و بازی کردن آنها برای‌مان مهم است».
وی در پاسخ به سؤالی پیرامون لباس تیم ملی در جام جهانی که از نظر کیفیت مورد تأیید او هست یا نه، اینگونه جواب داد: «بله... با فدراسیون و تولیدکننده لباس صحبت کردم و همه چیز مورد قبول است.»
سرمربی تیم فوتبال درباره اینکه چه صحبت‌هایی با مهدی تاج برای آماده‌سازی تیم ملی انجام داده، گفت: «ما همیشه جلساتی با رئیس فدراسیون و همین‌طور مهدی محمدنبی مدیر تیم ملی داریم. در این جلسات به تمام مسائل و جزئیات می‌پردازیم. همان‌طور که می‌دانید آدمی هستم که به جزئیات توجه ویژه دارم و علاقه‌مندم جزئیات به‌خوبی پیاده شود. تمام مسائل به‌ لحاظ لجستیک، تدارکات، دپارتمان پزشکی، دپارتمان آنالیز و... را پیگیری می‌کنیم. همان‌طور که روز سه‌شنبه دیدید، یکی از دوستانم به ‌نام برونو کارش را در کادر فنی شروع کرد. او و دیگر مربیان بازی‌های رقبای تیم ملی را رصد کرده‌اند. مارکار آقاجانیان نیز بازی‌های تیم ملی امریکا را پیگیری کرده است.»
کی‌روش درخصوص زمان اعلام 26 نفر اصلی تیم ملی و اینکه فهرست نهایی سورپرایزی دارد یا نه، پاسخ روشنی نداد: «بازیکنان بیشتر تیم‌ها در حال بازی در لیگ‌های مختلف هستند؛ به‌عنوان مثال بیشتر بازیکنان‌ تیم ملی برزیل در خارج از کشورشان بازی می‌کنند. اما تیم‌هایی مثل قطر و عربستان با تمام نفرات کاملاً در اردو هستند. تیم ملی ولز نیز کارش را پیگیری می‌کند. اما کار ما متفاوت است، چون نصف تیم در خارج از کشور بازی می‌کنند. برای وضعیت متفاوت باید راهکار متفاوت داشته باشید. مسائل را پیگیری می‌کنیم که به بهترین نحو اجرا شود.»
سرمربی تیم‌ ملی در پاسخ به این سؤال که شرایط بازیکنان لژیونر از جمله سردار آزمون چگونه است، به خبرنگاران گفت: «سردار در باشگاهش کار می‌کند و کاملاً تحت نظر مجموعه باشگاه بایرلورکوزن است. ما هم مسائل را از نزدیک پیگیری می‌کنیم و یکی از اعضای کادرفنی ما تمرینات سردار را از نزدیک پیگیری می‌کند. برخی از بازیکنان مثل مهدی طارمی و میلاد محمدی در تیم باشگاهی‌شان بازی می‌کنند. اما متأسفانه نفراتی مثل علیرضا جهانبخش و سامان قدوس در تیم‌های خود بازی نمی‌کنند. به همین دلیل از دستیارانم مثل میکائیل و برونو خواستم نزدیک بازیکنان باشند تا به ‌لحاظ روحی، فیزیکی و تاکتیکی به آنها کمک شود. اگرچه بازیکنان در باشگاه‌های‌شان هستند ولی ما هم روی تمرین آنها نظارت می‌کنیم تا در بهترین شرایط قرار گیرند.»
کی‌روش در پایان گفت‌و‌گو با خبرنگاران جملاتی تأمل‌برانگیز به زبان آورد: «دوست دارم در آخر صحبت‌هایم نکته‌هایی را درباره آماده‌سازی تیم ملی اضافه کنم. آیا این آماده‌سازی صحیح است؟ خیر، آیا بهترین آماده‌سازی است؟ خیر، ولی این یک نگاه واقع‌گرایانه برای دستیابی به کارهایی بود که انجام آن مقدور بود. تلاش کردیم خط مقدم‌مان را تا سرحد توان پوشش دهیم. حالا باید برویم بازی کنیم و از جام‌جهانی لذت ببریم.»
 


Page Generated in 0.0078 sec