printlogo


کد خبر: 259373تاریخ: 1401/8/18 00:00
نقل و انتقالات آبی‌ها قفل است
پنجره 2میلیون دلاری استقلال!

حمیدرضا عرب
روزنامه‌نگار
صحبت از ورودی‌ها و خروجی‌های احتمالی در نقل و انتقالاتی است که 17 آبان ماه استارت می‌خورد. درباره اینکه کدام بازیکنان از استقلال می‌روند یا چه گزینه‌هایی به استقلال می‌آیند خبرهای متعددی به گوش می‌خورد. این حجم از توجه به آنچه قرار است 2 ماه دیگر در نقل و انتقالات استقلال رقم بخورد، نشان دهنده اهمیت باشگاه استقلال برای هواداران است.
اما یک سؤال کلیدی وجود دارد؛ سؤال این است:
استقلال چگونه می‌تواند در نقل و انتقالات آتی فعالیت کند در حالی که همین حالا پنجره نقل و انتقالاتی‌اش مسدود شده است؟!
حتی اگر بدهی هرویه میلیچ پرداخت شود، باشگاه استقلال باید بدهی به استراماچونی را هم تعیین تکلیف کند و تا زمانی که طلب مربی سابق ایتالیایی تسویه نشود، باشگاه استقلال مجاز به فعالیت در نقل و انتقالات نخواهد بود.
علاوه بر این دو مورد، باشگاه استقلال مبلغ 170 هزار دلار نیز باید به باشگاه کورتریک بلژیک پرداخت کند تا ماجرای محمد نادری ختم به خیر شود. در زمان عقد قرارداد این بازیکن با باشگاه استقلال چنین تعهدی از سوی مدیران سابق به باشگاه بلژیکی داده شده و حالا باید این مبلغ پرداخت شود.
باشگاه استقلال در عین حال با پرونده‌های خارجی دیگری نیز مواجه است. 100 هزار دلار بدهی به پادوانی و 50 هزار دلار هم به گابریل پین.
تاکنون تلاش باشگاه استقلال برای پرداخت بدهی هرویه میلیچ نتیجه‌ای نداشته و اگر 230 هزار دلار بدهی که به این بازیکن وجود دارد را با دیگر اعداد به جا مانده جمع بزنیم رقمی حدود 2 میلیون دلار می‌شود که اگر با ارزش کنونی دلار مقایسه شود، بیش از 75 میلیارد تومان بودجه لازم دارد. درکنار این اعداد باشگاه استقلال بدهی به باشگاه شباب الاهلی امارات را هم پیش رو دارد و در عین حال بدهی به باشگاه سانتاکلارا بابت انتقال محمد محبی تعیین تکلیف نشده است.
استقلال با این حجم از بدهی‌ها نه شانسی برای عرض اندام در نقل و انتقالات آتی خواهد داشت و نه اینکه می‌تواند امیدوار به حضور دوباره در لیگ قهرمانان آسیا باشد. حال اگر بدهی‌های خرد به باشگاه کورتریک یا پادوانی برای باشگاه استقلال تا آن زمان مسأله‌ای ایجاد نکند اما باشگاه استقلال ناچار است بدهی به استراماچونی، میلیچ و پین را تعیین تکلیف کند تا لااقل بتواند پنجره نقل و انتقالاتی خود را باز کند و در نقل و انتقالات آتی به فعالیت بپردازد.
در روزهای اخیر حتی شایعاتی پیرامون جذب برخی بازیکنان لیگ برتری از سوی استقلال دهان به دهان هم شده است. برای مثال درباره جذب قائد رحمتی یا ثابت ایمانی خبرهایی شنیده می‌شود. همچنین بحث جذب مهاجم خارجی نیز مطرح است اما باشگاه استقلال تا زمانی نتواند پنجره نقل و انتقالات خود را باز کند، هیچ اقبالی برای عرض اندام در نقل و انتقالات آتی نخواهد داشت و باید ابتدا بودجه لازم را برای پرداخت بدهی‌های کلان به جا مانده تأمین کند و بعد از آن به فکر تقویت تیم خود باشند.
در چنین شرایطی بهترین راه حل برای باشگاه استقلال به جهت جلوگیری از بحران‌های احتمالی این است که اجازه ندهد هیچ یک از بازیکنانش جدا شوند تا اگر در نقل و انتقالات پیش رو نتوانست فعالیتی داشته باشد، دست‌کم بازیکنان کنونی را حفظ کند تا دچار کمبود بازیکن نشود.
البته برای سران باشگاه استقلال بهترین راهکار تأمین بودجه است و اگر هر اندازه در پرداخت بدهی‌های خود تأخیر داشته باشند، با جرایم ماهانه مواجه خواهند شد کما اینکه تاکنون بدهی به استراماچونی نسبت به بدهی اولیه بیشتر شده و این قضیه درباره دیگر بدهکاری‌ها نیز صدق می‌کند و باشگاه استقلال باید از هر راه ممکن تأمین اعتبار کند.
 


Page Generated in 0.0033 sec