printlogo


کد خبر: 259365تاریخ: 1401/8/18 00:00
سود 10 برابری مالک امریکایی
لیورپول به فروش گذاشته شد

درست چند ساعت بعد از اعلام قرعه لیورپول در لیگ قهرمانان و مشخص شدن رئال به عنوان رقیب سرخ‌های آنفیلد، خبر شوکه‌کننده دیگری هم برای هواداران این تیم منتشر شد. گرون فن‌وی که مالک باشگاه لیورپول است اعلام کرده می‌خواهد باشگاه را بفروشد. این شرکت امریکایی یکی از کم‌حاشیه‌ترین سرمایه‌گذاران امریکایی در فوتبال انگلیس است و با تصمیمات درستی که در یک دهه گذشته گرفته لیورپول را از یک تیم در تلاش برای گرفتن سهمیه لیگ قهرمانان تبدیل به مدعی قهرمانی کرده.
اما حالا گفته می‌شود جان هنری، مالکی اصلی باشگاه می‌خواهد باشگاه را چه به صورت کامل و چه بصورت واگذاری بخشی از سهام مدیریتی بفروشد.
بد نیست بدانید این شرکت امریکایی در سال  2010 باشگاه لیورپول را به مبلغ 350 میلیون یورو خریداری کرد اما به نظر می‌رسد این شرکت امسال با فروش لیورپول مبلغی بیش از ده برابر پرداختی اولیه‌اش به دست خواهد آورد چرا که نشریه فوربس در ارزش‌گذاری تخمینی لیورپول می‌گوید ارزش فعلی این باشگاه چیزی نزدیک به 4 میلیارد یورو است و رسانه‌های انگلیسی هم رقم 3.5 میلیارد را پایه فروش می‌دانند. حالا باید دید لیورپول که این روزها وضعیت خوبی در لیگ برتر ندارد سرانجام به چه کسی می‌رسد.

 


Page Generated in 0.0054 sec