printlogo


کد خبر: 259362تاریخ: 1401/8/18 00:00
درباره لیست برزیل در قطر 2022
حاشیه تیشه به ریشه سلسائو می‌زند؟


امیررضا همایون
خبرنگار
روز دوشنبه تیم ملی فوتبال برزیل به‌عنوان اولین ابرقدرت فوتبال جهان لیست نهایی و 26 نفره‌اش را برای حضور در جام جهانی قطر اعلام کرد. فهرستی که مثل هرجای دنیا، موافق و مخالفان زیادی داشت. جالب‌ترین نکات این لیست حضور دنی آلوز و بیرون ماندن فیرمینو است.
 البته برخی می‌گویند اعتراض هواداران به انتخاب دنی آلوز از سوی تیته هم به حق است. پوتاس مکزیک تیمی که دنی آلوز در نقل و انتقالات تابستانی تصمیم گرفت در فصل جدید رقابت‌های فوتبال برای آن به میدان برود، ماه سپتامبر از رقابت‌های لیگ داخلی مکزیک حذف شد. این نکته بدین معنا است که آلوز طی دوماه گذشته از مستطیل سبز دور بوده، موضوعی که به هیچ عنوان برای بازیکنی که تیم ملی برزیل را در معتبرترین تورنمنت فوتبالی جهان همراهی می‌کند، مطلوب نیست و بسیاری از هواداران برزیل هم به این موضوع اشاره کرده‌اند. البته باید توجه داشت که آلوز پیش از حذف تیمش از لیگ مکزیک هم شرایط خوبی نداشته و به علت عدم آمادگی جسمانی از حضور در لیست برزیل برای بازی‌های دوستانه فیفادی سپتامبر که آخرین فرصت تیم‌ها برای آماده‌سازی بود هم خط خورد، البته تیته سرمربی تیم ملی برزیل در واکنش به انتقاد هواداران فوتبال در شبکه‌های اجتماعی از انتخاب این مدافع کهنه‌کار و 39 ساله برای حضور در خاورمیانه دفاع کرد و گفت: «برای راضی نگه داشتن افراد در توئیتر روی نیمکت تیم ملی ننشسته و به نظرات مختلف احترام می‌گذارد اما قصد ندارد همه را از خودش راضی نگه دارد.»
البته انتخاب آلوز آخرین حاشیه لیست نهایی قناری‌ها برای حضور در بیست و دومین دوره جام جهانی نیست، بلکه عدم انتخاب روبرتو فیرمینو هم جنجال‌های زیادی ایجاد کرد. این مهاجم برزیلی که در لیورپول عضویت دارد از ابتدای فصل جدید لیگ جزیره برای قرمزهای بندر مرسی‌ساید در طول 12 بازی موفق به ثمر رساندن 6 گل و سه پاس گل شد. این بازیکن در لیگ قهرمانان اروپا هم در طول 6 بازی مرحله گروهی 2 گل به ثمر رساند. آماری که البته اختلاف فاحشی نسبت به مهاجمان برزیلی شاغل در لیگ‌های معتبر اروپا مانند وینسیوس جونیور، گابریل مارتینلی، گابریل ژسوس، نیمار جونیور و دیگر مهاجمان سرشناس قناری‌ها داشت. به عبارت دیگر می‌توان گفت روبرتو فیرمینو قربانی سقوط آزاد شاگردان کلوپ در این فصل همچنین اوج‌گیری دیگر مهاجمان برزیل شد. نکته‌ای که او را در حسرت تجربه دومین جام جهانی متوالی‌اش گذاشت.
حالا اما باید منتظر ماند و دید آیا این لیست 26 نفره که شامل ابرستاره‌های فعلی دنیای فوتبال است، می‌تواند به حسرت 20 ساله مردم سرزمین قهوه برای نقش بستن ششمین ستاره روی پیراهن خاطره انگیز تیم کشورشان پایان دهد یا خیر.
 


Page Generated in 0.0043 sec