printlogo


کد خبر: 259339تاریخ: 1401/8/18 00:00
مالک باشگاه سیاه‌جامگان:
خراسان موش آزمایشگاهی فوتبال ایران است

کنار گذاشتن تیم شهرخودرو از جدول مسابقات لیگ یک، این سؤال را برای هواداران فوتبال ایجاد کرد که چرا سرنوشت تمام تیم‌های فوتبال استان خراسان به این شکل رقم می‌خورد و مقصر این اتفاقات در مشهد چه کسی است؟
محمدرضا عباسی مالک باشگاه سیاه‌جامگان درباره مشکلات تیم‌های مشهدی و اتفاقاتی که این تیم‌ها را به انحلال نزدیک می‌‌کند، توضیح می‌دهد: «دلیل اصلی این اتفاقات، مشکلات اقتصادی است. متأسفانه خراسان موش آزمایشگاهی فوتبال ایران است و تمام خصوصی‌سازی‌ها باید در خراسان انجام شود؛ دست همه تیم‌ها در سراسر کشور در جیب دولت است اما دست خراسان باید در جیب اشخاص و هواداران باشد. این قسمت اصلی ماجرا است و باعث می‌شود تیم‌ها این مسیر را طی کنند. در چهار سال اخیر دو تیم نابود شدند؛ سیاه‌جامگان سه سال پیش از بین رفت و امسال هم شهرخودرو همان مسیری را طی کرد که ما رفتیم، منتها ما متوجه شدیم قرار است کیسه گل بشویم و با وجود اینکه من تیم را به استان واگذار کرده بودم، زمانی که دیدم حمایتی صورت نمی‌گیرد و این تیم مایه آبروریزی می‌شود، منحل کردم اما متأسفانه در شهرخودرو اجازه دادند تیم ۱1-۱0 گل بخورد و مایه سرشکستگی فوتبال خراسان در تاریخ بشود. این اتفاق خاص مقصران زیادی دارد؛ از همه ورزشی‌های استان خراسان و مسئولان استان گرفته تا اداره کل تربیت بدنی تا هیأت فوتبال و خود باشگاه شهرخودرو که تیم بدون مطالعه به آنها داده شد و نتوانستند اداره کنند.»
عباسی درباره اینکه احتمال دارد شهرخودرو احیا شود، می‌گوید: «به هیچ وجه. این تیم به لیگ سه رفت و ارزش امتیاز آن 700-600 میلیون و نهایتاً یک میلیارد می‌شود. این تیم همین الان ۲۰ میلیارد بدهی هم دارد؛ اصلاً به صرفه نیست که این تیم مجدداً احیا شود. نهایتاً چند وقت بعد با یک نام دیگر وارد فوتبال می‌شوند تا بدهی هم وجود نداشته باشد.»


Page Generated in 0.0057 sec