printlogo


کد خبر: 259327تاریخ: 1401/8/18 00:00
خبر



اعلام برترین‌های رنکینگ ۲۰۲۲ کشتی‌ جهان
فقط یک نفر از ایران
اتحادیه جهانی کشتی رنکینگ پایانی کشتی فرنگی جهان در سال ۲۰۲۲ را اعلام کرد که در میان کشتی‌گیران ایران تنها امین میرزازاده نماینده سنگین وزن ایران در بین نفرات برتر جای دارد. اتحادیه جهانی کشتی ۳ نفر نخست رنکینگ برترین کشتی‌گیران جهان را در پایان رقابت‌های مسابقات قهرمانی جهان، رقابت‌های قاره‌ای، مسابقات سری رنکینگ و رقابت‌های منتخب منطقه‌ای اعلام کرد و برای ۳ نفر نخست اوزان دهگانه در سال ۲۰۲۲، به ترتیب مبلغ ۵ هزار، ۳ هزار و ۲ هزار دلار جایزه تعیین کرد. از میان کشتی‌گیران ایران تنها امین میرزازاده در بین ۳۰ کشتی‌گیر برتر رنکینگ در اوزان دهگانه جای دارد که با ۴۳۴۰۰ امتیاز در رده سوم وزن ۱۳۰ کیلوگرم قرار گرفته است. میرزازاده با کسب مدال نقره جهان ۳۷ هزار امتیاز به‌دست آورد و ۶۴۰۰ امتیاز را نیز با کسب مدال نقره جام بولات تورلیخانوف از آن خود کرد. او تنها عضو تیم ملی کشتی فرنگی است که در این رنکینگ قرار گرفته است.

والیبال نشسته قهرمانی جهان
امریکا هم حریف ایران نشد
تیم ملی والیبال نشسته ایران همچنان در مسابقات قهرمانی جهان بدون رقیب پیش می‌رود. در ادامه رقابت‌های والیبال نشسته قهرمانی جهان در بوسنی، مردان والیبال نشسته ایران در مرحله یک چهارم نهایی دیروز سه‌شنبه ۱۷ آبان به مصاف امریکا رفتند و با نتیجه ۳ بر صفر این تیم را شکست دادند. تیم ملی والیبال نشسته ایران در ست اول ۲۵ بر ۱۸، ست دوم ۲۵ بر ۱۵ و در ست سوم ۲۵ بر ۱۷ تیم امریکا را شکست داد. تیم ایران پیش از این در مرحله یک هشتم نهایی ژاپن را با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب خود کرده بود. برای رسیدن به مسابقه فینال شاگردان هادی رضایی باید با برنده بازی تیم‌های اوکراین و برزیل مسابقه بدهند.

واترپلوی قهرمانی آسیا
کره‌جنوبی؛ دومین قربانی ایران؟
تیم ملی واترپلوی ایران در نخستین دیدار از قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ به پیروزی رسید تا برای مصاف با تیم کره‌جنوبی آماده شود. مردان واترپلوی ایران در نخستین دیدار خود در این رقابت‌ها مقابل تیم هند به آب زدند که با برتری شاگردان چیریچ همراه بود. ملی‌پوشان ایران موفق شدند با پیاده‌سازی برنامه کادر فنی، تیم هند را با نتیجه ۱۹ بر ۴ از پیش رو بردارند. ایران در چهار کوارتر با امتیازهای ۲-۵، ‌۱-۳، ۰-۶، ۱-۵ برتری قاطع خود را به رخ حریف کشید. طبق برنامه مسابقات واترپلوئیست‌های ایران در دومین دیدار امروز (چهارشنبه) ساعت ۱۰:۳۰ به وقت تهران برابر کره جنوبی به آب می‌زنند.
 
 


Page Generated in 0.0061 sec