printlogo


کد خبر: 259325تاریخ: 1401/8/18 00:00
تالار وزنه‌برداری پلمب شد
پایان قرارداد ترکمانچای؟

ایران ورزشی - شرکت توسعه و تجهیز، سالن مسابقات وزنه‌برداری را به درخواست فدراسیون پلمب کرد. سالن مسابقات فدراسیون وزنه‌برداری در زمان ریاست علی مرادی که به‌دنبال ایجاد یک درآمد پایدار برای فدراسیون وزنه‌برداری بود، اجاره داده شد. علی مرادی اعتقاد داشت که بودجه وزارت ورزش نمی‌تواند کفاف هزینه‌های وزنه‌برداری را بدهد و برای این‌که بتواند این فدراسیون را از مشکلات مالی رهایی ببخشد، به محلی برای برگزاری کنسرت و همایش اجاره داده شد. ایده‌ای که در ابتدا موافقان زیادی هم داشت اما حالا که چند سالی از اجاره این قرارداد گذشته به نظر می‌رسد که تعداد موافقان بسیار کم شده و همه خواهان تغییر در این قرارداد هستند.
تجهیز سالن هم در همان اولین روزهایی که علی مرادی به جای رضازاده رئیس فدراسیون شده بود، انجام شد. در ابتدا این سالن به حدی زیبا تجهیز شده بود که بسیاری اعتقاد داشتند یکی از بهترین سالن‌ها در اختیار وزنه‌برداری قرار گرفته اما به مرور با اجاره دادن این سالن برای برگزاری کنسرت‌ها و همایش‌های متعدد مشخص شد که این سالن بیش از این‌که برای وزنه‌برداری سود داشته باشد، ضرر دارد.
هیچ وقت قرارداد فدراسیون وزنه‌برداری با پیمانکار منتشر نشد که کسی بداند چه اتفاقی رخ داده اما به مرور از گوشه و کنار اخبار ناخوشایندی از این قرارداد به گوش می‌رسید. با توجه به تعدد برنامه‌هایی که در این سالن برگزار می‌شد، مشخص بود پیمانکار درآمد بسیار خوبی دارد اما گلایه‌های رئیس وقت فدراسیون وزنه‌برداری و همچنین اعضای تیم ملی در اردو نشان از این داشت که درآمد چندانی به فدراسیون نمی‌رسد یا حداقل این‌که فدراسیون نمی‌تواند آن درآمد را درست هزینه کند. از همین‌جا بود که شایعات در مورد قرارداد فدراسیون با پیمانکار به راه افتاد.
ضمن این‌که برگزاری کنسرت‌های متعدد باعث آزار اردونشین‌های تیم ملی شد. کار به جایی رسید که علاوه بر وزنه‌برداران ملی‌پوش که از سر و صدای زیاد این کنسرت شاکی شده بودند، برخی از فدراسیون‌ها که خوابگاه‌شان نزدیک این سالن هم بود، صدای اعتراضشان بلند شد اما کسی به این موضوع توجه نداشت. توجیهی که فدراسیون وزنه‌برداری در آن زمان داشت این بود که این سالن محل درآمدزایی است و قرار نیست که تغییری در قرارداد سالن ایجاد شود.
توجیهی که البته با واقعیت همخوانی نداشت؛ اگر این سالن به درآمد فدراسیون کمک می‌کرد، پس چرا همه از کمبودها گلایه داشتند؟ یعنی صحبت‌هایی که از اردوی تیم ملی بیرون می‌آمد و مشکلاتی که در اردوها وجود داشت، نشان از این داشت که اوضاع چندان هم مناسب نیست و مشخص نبود که این سالن با آن حجم از برگزاری مراسم مختلف درآمدش چه می‌شود. ابهامی که هنوز هم وجود دارد و مشخص نیست که اصلاً درآمد فدراسیون از اجاره این سالن چقدر بود و چطور هزینه می‌شد؟
بعد از تغییرات مدیریتی در فدراسیون وزنه‌برداری و سر کار آمدن تیم جدید مدیریتی حالا فدراسیون به‌دنبال ایجاد تغییرات جدی در این قرارداد است. ظاهراً قراردادی که بین فدراسیون و پیمانکار منعقد شده بود، ابهاماتی دارد و مفاد آن به‌صورت شفاف مشخص نیست. از این‌رو فدراسیون وزنه‌برداری به شرکت توسعه و تجهیز درخواست پلمب سالن را داد. شرکت توسعه و تجهیز نیز این سالن را پلمب کرد و قرار است جلسه‌ای بین فدراسیون، پیمانکار و شرکت توسعه و تجهیز برگزار شود تا به ابهامات این قرارداد رسیدگی شود. شاید مدیریت فدراسیون از این به بعد تصمیم دیگری بگیرد و قرارداد جدیدی را با این شرکت امضا کند و یا شاید هم قرارداد با این شرکت را به طور کلی فسخ کند. هر چند که پلمب این سالن برای فدراسیون وزنه‌برداری مشکلات زیادی را هم به وجود آورده؛ مرحله اول لیگ برتر وزنه‌برداری قرار است از 23 آبان آغاز شود و اگر دو طرف به توافق رسیدند که بعید است برسند، سالن رفع پلمب می‌شود و در غیر این صورت ممکن است لیگ در جای دیگری برگزار شود.


Page Generated in 0.0046 sec