printlogo


کد خبر: 259317تاریخ: 1401/8/18 00:00
تاوان سنگین پاری‌سن‌ژرمن
کابوس کلوپ



قرار بود قرعه‌کشی مرحله یک‌هشتم‌نهایی لیگ قهرمانان هیجان‌انگیز باشد و همین‌طور بود. فینالیست‌های فصل قبل، رئال مادرید و لیورپول به هم خوردند و بایرن‌مونیخ و پاری‌سن‌ژرمن فینال سال 2020 را تکرار می‌کنند. قرعه‌ها را بررسی می‌کنیم:
 
فرصت گواردیولا
این فصل آخر پپ گواردیولا در منچسترسیتی است، قرارداد او در تابستان تمام می‌شود و هنوز قرارداد جدیدی نبسته؛ این مایه نگرانی هوادارانی است که ترس‌شان برای از دست رفتن موفقیت بی‌سابقه با جدایی مربی کاتالان قابل درک است.
 میل او به جدایی با قهرمانی در اروپا با سیتی تشدید می‌شود و با این قرعه می‌توانند گام اول را بردارند. گواردیولا البته از کیفیت لایپزیگ باخبر است، کریستوفر انکونکو در مرحله گروهی فصل قبل در «اتحاد» هت‌تریک کرد و در برد 2 بر یک سیتی در آلمان هم گل زد.
 اما بازی با لایپزیگ، تیم ششم بوندس‌لیگا، قرعه خوبی برای سیتی است که می‌توانست با امثال اینتر، میلان یا پاری‌سن‌ژرمن روبه‌رو شود.
سیتی در حالی می‌تواند به جمع 8 تیم برتر برود که دو تا از مدعیان از میان رئال مادرید، لیورپول، پاری‌سن‌ژرمن و بایرن‌مونیخ هم حذف می‌شوند.
 
هر تیمی جز رئال
یورگن کلوپ قطعاً آرزوی هر تیمی جز رئال را داشت، پرافتخارترین تیم اروپا در دوران حضور مربی آلمانی در آنفیلد کابوس لیورپول شده.
لیورپول در فینال سال 1981 رئال را برد و در یک‌هشتم‌نهایی فصل 2009-2008 این تیم را حذف کرد اما کلوپ هیچ وقت حریف رئال نشده.
در فینال 2018 در کیف با نمایش وحشتناک لوریس کاریوس 3 بر یک شکست خوردند، در یک‌چهارم‌نهایی فصل 2021-2020 حذف شدند و فینال فصل قبل در پاریس با درخشش تیبو کورتوآ سرافکنده به خانه برگشتند. لیورپول اخیراً پیشرفت کرده و تا موقع بازی با بازگشت بازیکنان کلیدی بهتر هم می‌شود اما دومی در گروه برای کلوپ و تیمش گران تمام شد.
 
حریف رویایی
کلاب بروژ بدون شک آرزوی همه تیم‌های صدرنشین بود و بنفیکا به آن رسید.
کسی در شایستگی نماینده پرتغال تردید ندارد، آنها اول یوونتوس را حذف کردند و بعد پاری‌سن‌ژرمن را از صدر به زیر کشیدند.
حالا تیم لیسبونی اعتماد به نفس بالایی دارد و از شانس خوبی برای دومین صعود متوالی به یک‌چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان برخوردار است. نماینده بلژیک را نباید دست‌کم گرفت، این تیم با بردن چهار بازی اولش بدون گل خورده صعود کرد اما در گروه خود پشت سر پورتو قرار گرفتند که در لیگ پرتغال هشت امتیاز از بنفیکای صدرنشین و بدون شکست کمتر دارد.
 معادلات غلط
بازیکنان پاری‌سن‌ژرمن نمی‌دانستند بنفیکا در بازی آخر مرحله گروهی مقابل مکابی غوغا می‌کند و فکر می‌کردند پیروزی برابر یوونتوس برای صدرنشینی کافی است.
 پیروزی 6 بر یک بنفیکا همه معادلات را به هم ریخت و پاریس صدر را از دست داد. حالا مدعی اول قهرمانی لیگ فرانسه باید با تیمی روبه‌رو شود که از گروه شامل بارسلونا و اینترمیلان با 18 امتیاز صعود کرده است.
 پاریس البته نباید از بایرن‌مونیخ بترسد، آنها لیونل مسی، نیمار و کیلیان امباپه را دارند اما تلاش برای رسیدن به نخستین قهرمانی با نتیجه‌ای که در تورین گرفتند، خیلی سخت شد.
 
ایتالیایی‌های خوش شانس
فوتبال ایتالیا همچنان درگیر مشکلات مالی و ساختاری است که باعث می‌شود عملکرد نماینده‌های این کشور در لیگ قهرمانان اهمیت بیشتری داشته باشد. عملکرد یوونتوس البته خجالت‌آور بود بخصوص باخت مقابل مکابی که باعث شد یک دور مانده به پایان مرحله گروهی حذف شوند. اما تیم‌های دیگر ایتالیا جبران کردند؛ اینترمیلان با کنار زدن بارسلونای پرمهره به همراه بایرن از گروه خود صعود کرد و میلان روند رو به رشد خود را ادامه داد و حذف سال قبل از مرحله گروهی را با صعود به همراه چلسی تلافی کرد.
 بهترین تیم اما ناپولی است که با پنج پیروزی در پنج بازی اول صعود کرد آن هم به‌عنوان صدرنشین. حالا تیم‌های ایتالیایی می‌توانند به یک‌چهارم‌نهایی بروند. ناپولی به آینتراخت فرانکفورت خورده و اینتر و میلان با آنکه در گروه خود دوم شده بودند، به غول‌ها نخوردند. اینتر در سری A پرفراز و نشیب بوده اما فرصت بازی با پورتو را از دست نمی‌دهد، میلان هم با احتیاط نسبت به پیروزی برابر تاتنهام آنتونیو کونته که اخیراً برابر همه رقبای بزرگ ضعیف بوده، خوشبین است.


Page Generated in 0.0060 sec