printlogo


کد خبر: 259310تاریخ: 1401/8/18 00:00
منچسترسیتی-چلسی؛ یک شانزدهم نهایی جام اتحادیه انگلیس، ساعت 23:30
خوان اول برای جام اول

شاخص‌ترین بازی دور سوم یا همان مرحله یک شانزدهم نهایی جام اتحادیه انگلیس امشب در ورزشگاه اتحاد بین منچسترسیتی و چلسی برگزار می‌شود. سیتی با گل ثانیه‌های آخر برابر فولام به پیروزی رسیده اما چلسی در دربی با یک گل مغلوب آرسنال صدرنشین شده است.
پپ گواردیولا در بازی سخت و گره خورده مقابل فولام، ارلینگ هالند را از روی نیمکت بلند کرد تا این مهاجم نروژی پنالتی ثانیه‌های آخر را گل کند هر چند خودش اعتراف کرد یکی از پراسترس‌ترین لحظات زندگی‌اش بوده. حالا باید تمرکزشان را روی جام اتحادیه بگذارند که فصل قبل بعد از چهار قهرمانی متوالی در این رقابت‌ها در یک‌هشتم‌نهایی در ضربات پنالتی به وستهام باختند. اما برنده هشت قهرمانی در این جام هرگز با گواردیولا در دور سوم حذف نشده و آخرین بار این اتفاق در فصل 2013-2012 با روبرتو مانچینی رخ داده ضمن اینکه سیتی در 15 بازی خانگی آخرش در رقابت‌های مختلف به پیروزی رسیده است.
 باخت در دربی باعث شد چلسی از صدر جدول لیگ برتر فاصله بیشتری بگیرد و نارضایتی‌ها از گراهام پاتر بیشتر شود. صدرنشینی در گروه لیگ قهرمانان نقطه روشنی از چلسی بود اما تیم پاتر در چهار بازی آخرش در رقابت‌های مختلف برنده نشده و در قرعه‌کشی جام اتحادیه انگلیس با سخت‌ترین قرعه روبه‌رو شده.
چلسی که سابقه پنج قهرمانی در جام اتحادیه دارد و آخرین بار در سال 2015 این جام را فتح کرده، در فینال فصل قبل در ضربات پنالتی مغلوب لیورپول شد.
من سیتی فصل قبل در لیگ برتر دو بار با نتیجه یک بر صفر چلسی را شکست داد و بازی امشب نخستین دیدار دو تیم در این رقابت‌ها بعد از پیروزی سیتی بر آبی‌ها در ضربات پنالتی در فینال سال 2019 است.
 
اخبار تیمی
ژوائو کانسلو محرومیت یک جلسه‌ای خود به خاطر اخراج مقابل فولام را در این بازی سپری می‌کند و گواردیولا خوشحال می‌شود که در بازی لیگ برتر مقابل برنتفورد او را سرحال در اختیار داشته باشد.
نبود کایل واکر شاید گواردیولا را در سمت راست دفاع به دردسر بیندازد اما ریکو لوییز 17 ساله که در لیگ قهرمانان مقابل سویا گل زده می‌تواند یکی از تغییرات میزبان برای این مسابقه باشد.
مصدومیت شانه هنوز کالوین فیلیپس را رها نکرده و شاید سرخیو گومس، کول پالمر، ریاض محرز و استفان اورتگا در این بازی در ترکیب اصلی جا بگیرند.
هالند هم ممکن است برای رسیدن به شرایط ایده‌آل جای خود را به خولین آلوارس بدهد. کارلوس بورخس 18 ساله که در بازی تیم زیر 21 سال سیتی 4 گل به منچستریونایتد زده، امید دارد فرصتی پیدا کند.
پاتر هم در چلسی به سیستم چرخشی رو می‌آورد. او وسلی فوفانا، ریس جیمز، بن چیلول، کپا آریسابالاگا و انگولو کانته را در اختیار ندارد و ماتئو کوواچیچ هم مقابل آرسنال فقط توانست روی نیمکت بنشیند.
 اگر پاتر رویش ریسک نکند، دنیس زکریا و کانر گالاگر به خط میانی طراوت می‌دهند ضمن اینکه کالیدو کولیبالی و آرماندو بروخا و حتی حکیم زیاش ناآماده می‌توانند برگردند.
 
ترکیب احتمالی
منچسترسیتی: اورتگا؛ لوییز، دیاز، لاپورت، گومس؛ پالمبر، رودری، فودن؛ محرز، آلوارس، گریلیش
 
چلسی: مندی؛ آسپیلیکوئتا، چالوبا، کوکوریا؛ گالاگر، زکریا، کوواچیچ؛ زیاش، بروخا، پولیسیک

ZOOM
باخت در دربی باعث شد چلسی از صدر جدول لیگ برتر فاصله بیشتری بگیرد و نارضایتی‌ها از گراهام پاتر بیشتر شود. صدرنشینی در گروه لیگ قهرمانان نقطه روشنی از چلسی بود اما تیم پاتر در چهار بازی آخرش در رقابت‌های مختلف برنده نشده و در قرعه‌کشی
جام اتحادیه
انگلیس با
سخت‌ترین قرعه روبه‌رو شده.


Page Generated in 0.0053 sec