printlogo


کد خبر: 259299تاریخ: 1401/8/18 00:00
رحمتی و اراک در مسیر بازیابی

وصال روحانی
روزنامه نگار
آلومینیوم اراک فصل پیش تا فینال جام حذفی پیش رفت و در آن مرحله فقط مغلوب سیاست‌های ایذایی «ساکت الهامی» سرمربی وقت و زرنگ نساجی قائمشهر شد. فراموش نکنیم که تیم اراکی در راه فینال تیم پرمهره پرسپولیس را آن هم در تهران مغلوب و حذف کرد. آلومینیوم در لیگ برتر هم به رتبه قابل قبول هشتم رسید که با توجه به اینکه تحت رهبری رسول خطیبی در یک مقطع 75 روزه در 12 دیدار متوالی پیروز نشده و در 7 بازی پیاپی حتی یک بار هم گلزنی نکرده بود، مقام درخوری به حساب می‌آمد. این جایگاه البته زمانی سهم آلومینیوم شد که این تیم با خطیبی قطع همکاری و رحمتی را جانشین او کرد و این مربی جوان که دیدار اخیرش با کارلوس کی‌روش به مجادله 10 ساله آنها پایان بخشید و آشتی را جانشین آن کرد، طراح و مجری صعود خبرساز تیم اراکی به فینال جام حذفی هم بود.
همه این سوابق خوب هم باعث ثبت نتایجی پرثبات و چندان موفق برای آلومینیوم در اوایل فصل جاری نشد و این تیم شروع بدی داشت اما بتدریج جا افتاد و بعد از گذشت 11 هفته از لیگ بیست و دوم در رده پنجم جدول نشسته و با اینکه فاصله‌اش با سه چهار تیم زیر دستش بسیار کم است اما به نظر می‌رسد تیم رحمتی پس از تردیدهای طولانی اولیه سرانجام راه مورد نظرش را یافته است. تعطیلی 45 روزه لیگ قاعدتاً در ریتم خوب و تازه یافت شده این تیم خلل وارد خواهد کرد اما رحمتی لااقل این دلگرمی را دارد که فرمول‌های لازم را برای ادامه لیگ و 19 هفته‌ای که از آن باقی مانده، یافته است.
کارنامه آلومینیوم در 11 مسابقه 4 برد، 4 تساوی و 3 باخت است اما سه باخت اولیه‌اش به شش هفته اول مسابقات باز می‌گردد.
اکتفا به 7 گل زده در این دیدارها قطعاً نقطه تاریک کار رحمتی و شاگردانش در این بازی‌ها بوده اما تیم او با کار عالی دفاعی‌اش که فقط خوردن چهار گل را در بر داشته، نقیصه فوق را جبران کرده است. با نیروهای پراستعداد و نفرات پرتوانی که آلومینیوم در اختیار دارد، خطر سقوط به دسته پایین‌تر به طور واقعی این تیم را تهدید نمی‌کند و حتی احتمال دارد آلومینیوم در رده‌بندی نهایی لیگ جزو شش تیم نخست قرار گیرد و به این ترتیب از دستاورد فصل پیش خود نیز فراتر برود.
سؤال مهمی که مطرح می‌شود، این است که چرا آلومینیومی‌ها فقط به فاصله 80 روز (زمان پایان فصل گذشته و شروع فصل جاری) این‌گونه در کارهای تهاجمی نزول کرده و اینقدر سخت و کم گل می‌زنند. دلیل این تنزل هر چه باشد، قطعاً فقدان نفرات قوی در ترکیب این تیم نیست.
شاید برخی با استناد به بردهای صفر-2 و صفر-3 اخیر آلومینیوم مقابل مس کرمان و نساجی مازندران و تساوی‌اش با استقلال در تهران شرایط تیم اراکی را کاملاً مطلوب و رو به پیشرفت اساسی توصیف کنند اما حتی در این میادین هم بازی‌های فوق‌العاده‌ای از سوی شاگردان رحمتی به اجرا درنیامد و تضمینی برای آینده‌ای بهتر به ناظران داده نشد.
 


Page Generated in 0.0060 sec