printlogo


کد خبر: 259297تاریخ: 1401/8/18 00:00
کمک‌های فغانی 9 روز زودتر در سکوت خبری پریدند
افشاریان یادش رفت بدرقه برود تاج داوران را نشناخت!

مهدیه دریابیگی
روزنامه نگار
دو مرد تنها کنار گیت فرودگاه امام‌خمینی ایستاده‌اند چشم انتظار به در نگاه می‌کنند، هر چند وقت یک بار هم سرشان را به سمت گوشی موبایل‌شان خم کرده و انگار داخل گوشی دنبال چیز خاصی می‌گردند، این همه چشم‌انتظاری سرانجام تمام می‌شود و این دو مرد در حالی که چهره‌های مغموم و خسته‌ای دارند به همراه مسافران دیگر؛ چمدان‌های خود را برمی‌دارند و می‌روند! این تصویر دو کمک داوری است که قرار است بزودی در یک اتفاق بزرگ ورزشی هنرنمایی کنند.
 محمدرضا ابوالفضلی و محمدرضا منصوری دو کمک علیرضا فغانی که باید در جام جهانی قطر حضور داشته باشند 9 روز قبل از مسابقات حساس جام جهانی شب گذشته عازم کشور قطر شدند، اما قبل از این سفر بزرگ هیچ تشریفاتی از سوی مسئولان کمیته داوران برگزار نشد و در حالی که به نظر می‌رسید آقای رئیس از همه اتفاقات پیرامون خود بی‌خبر است هیچ مراسمی بابت بدرقه این دو کمک داور ترتیب نداد!
چندی پیش بود که گفته شد تاج با کمک داوران حاضر در جام جهانی ملاقات داشته است؛ اما شاید برایتان جای تعجب داشته باشد اگر بدانید این ملاقات کاملاً اتفاقی بوده و آقای رئیس در چندین نوبت به داوران جام‌جهانی اجازه ملاقات نداده است! طبق گفته افراد آگاه که از نزدیک دستی بر آتش دارند و از مسائل اتفاق افتاده در فدراسیون آگاه هستند، این دو کمک‌داور در چند نوبت به دفتر تاج مراجعه کردند و هر بار دست خالی و با جمله تکراری منشی آقای رئیس: «آقای تاج وقت ندارند.» مواجه شدند تا روزی که عکس ملاقات تاج و داوران منتشر شده، این داوران در اتاق براتی بوده‌اند که تاج هم سرزده وارد می‌شود و وقتی به او می‌گویند این دو نفر دو کمک داور جام جهانی هستند با آنها فقط عکس یادگاری می‌گیرد!
 این در حالی است که ملاقات اتفاقی باید با میل آقای رئیس و همراه با اصولی که در ‌شأن داوران باشد، رخ می‌داد. از آن بدتر افشاریان به‌عنوان رئیس کمیته داوران هم بدون توجه به سفر بزرگی که داوران جام جهانی در پیش دارند آنها را بدون مراسم تشریفاتی به قطر می‌فرستد در حالی که داوران چند سالی است از حضور اسپانسر سود می‌برند و می‌توانست سفر داوران با در نظر گرفتن  پاداش‌هایی در خور‌ شأن آنها همراه شود.
در شرایطی که مردان فدراسیون هیچ اهمیتی به اتفاق بزرگی که برای جامعه داوری (برای چندین بار می‌افتد) نمی‌دهند، نمایندگان داوری ما می‌توانند حتی تا فینال جام جهانی در قطر بمانند و در صورت اینکه فیفا از عملکرد آنها راضی باشد برای بازی فینال جام جهانی انتخاب شوند که این اتفاق بعید است به این زودی‌ها برای جامعه داوری بیفتد. قاب تنهایی داوران عازم جام جهانی اتفاق تلخی بود که دیشب در فرودگاه افتاد و در سکوت خبری و حتی بی‌خبری مردان فدراسیون نمایندگان داوری ایران عازم قطر شدند.
 علیرضا فغانی به همراه کمک‌هایش برای آخرین بار ماراتن جهانی را تجربه می‌کنند. فغانی در مصاحبه‌ای که با سایت فیفا داشت عنوان کرده بود آرزویش قضاوت در فینال جام جهانی است و با توجه به رزومه‌ای که دارد بعید نیست این اتفاق بزرگ برای او و جامعه داوری بیفتد. اتفاقی که قطعاً دل مردم ایران را شاد می‌کند. در چنین شرایطی می‌توان تصور کرد که هر کدام از مسئولان فدراسیون و خصوصاً داوری چطور خود را با داوران نزدیک کرده و سعی می‌کنند این اتفاق بزرگ را به‌نام خود تمام کنند! اما قبل از سفر داوران به جام جهانی حتی حاضر نیستند برای قوت قلب آنها قدمی برداشته و آنها را آن‌طور که شایسته است، بدرقه کنند. نظیر این اتفاقات در فوتبال ما کم نیفتاده است اما ای‌کاش از جایی جلوی این بی‌توجهی‌ها را بگیریم و صرفاً به فکر گرفتن عکس یادگاری با افتخارآفرین‌ها نباشیم!


Page Generated in 0.0051 sec