printlogo


کد خبر: 259289تاریخ: 1401/8/17 00:00
بازی بزرگ در پلی‌آف یک هشتم نهایی
رونالدو علیه بارسا

دیروز قرعه‌کشی پلی‌آف مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا هم در سوئیس انجام شد. در این مرحله تیم‌های سوم دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا باید به مصاف تیم‌های دوم لیگ اروپا بروند. برنده این بازی‌ها قرار است در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف صدرنشینان مرحله گروهی لیگ اروپا بروند.
در مهم‌ترین قرعه مرحله پلی‌آف، سرشناس‌ترین تیم‌های حاضر در این دور به هم خوردند؛ بارسلونا و منچستریونایتد. یک دیدار تاریخی در رقابت‌های اروپایی که همیشه زیبا از آب در آمده.
بارسلونای طلایی پپ در سال 2009 منچستر سرالکس فرگوسن را شکست داد. آن بازی اولین و آخرین باری بود که رونالدو و مسی در فینال لیگ قهرمانان بازی کردند. حالا در روزگاری متفاوت رونالدو دوباره به منچستر برگشته و همبازی مسی یعنی ژاوی هم سرمربی بارسا شده. آبی و اناری‌ها در 4 بازی اخیرشان مقابل منچستر همواره پیروز شده‌اند که 2 بار فینال لیگ قهرمانان بوده است. (2009 و 2011)
بازگشت رونالدو به نیوکمپ هم قطعاً دیدنی خواهد بود. او تا به حال 34 بار مقابل تیم بارسلونا به میدان رفته و موفق شده 20 گل به ثمر برساند.
دیگر بازی جذاب این مرحله بازی یوونتوس و نانت است. این دو تیم تنها یکبار دیگر با هم در رقابت‌های اروپایی رو به رو شده‌اند؛ مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان 96-1995 که تیم ایتالیایی در مجموع دو دیدار رفت و برگشت 4-3 پیروز شد. جیانیوکا ویالی ستاره آن بازی‌ها بود و بانوی پیر در نهایت در آن سال به قهرمانی در بالاترین سطح رقابت‌های اروپایی رسید. اتفاقی که دیگر هرگز موفق نشد آن را تکرار کند. بایر لورکوزن و موناکو هم مسابقه جذاب دیگری است که با حضور سردار آزمون در تیم آلمانی می‌تواند برای ما حساسیت خاص خود را داشته باشد. 2 تیم تا به حال 6 بار به مصاف هم رفته‌اند که همگی در رقابت‌های گروهی لیگ قهرمانان بوده. نیمی از آنها را تیم فرانسوی برده و لورکوزن فقط یکبار پیروز شده است.


Page Generated in 0.0063 sec