printlogo


کد خبر: 259287تاریخ: 1401/8/17 00:00
نگاهی به مهم‌ترین بازی‌های دور یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان
وقتی غول‌ها به هم می‌رسند

لیگ قهرمانان امسال از همیشه متفاوت‌تر است. 6 بازی دور گروهی‌اش تنها در 9 هفته انجام شد و حالا در اواسط آبان قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی آن انجام شده.
دیروز شهر نیوم سوئیس میزبان مدیران تیم‌های باقیمانده در رقابت‌های اروپایی امسال (لیگ قهرمانان، لیگ اروپا و لیگ کنفرانس) بود و تکلیف دور حذفی هر سه رقابت زیر نظر یوفا مشخص شد.
البته بیشتر نگاه‌ها به قرعه مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان بود. بالاترین و حساس‌ترین سطح از مسابقات باشگاهی دنیا که حالا دارای چند بازی خوب و حساس در اولین دور حذفی خود خواهد بود. با هم 4 بازی مهم این مرحله را مرور خواهیم کرد

رسول مجیدی
روزنامه نگار

لیورپول- رئال‌مادرید
 فینال دوره قبل خیلی زود قرار است تکرار شود. این‌بار در مرحله یک هشتم نهایی. این‌بار در شرایطی که رئال مثل فصل گذشته روی فرم است و این فصل تنها یک‌بار با شکست زمین را ترک کرده و لیورپول سینوسی نتیجه می‌گیرد. نکته مثبت برای کلوپ و شاگردانش این است که اساساً این فصل تیم‌شان جلوی تیم‌های بزرگ بهتر از تیم‌های متوسط کار کرده. آنها در چند هفته اخیر اولین و تنها باخت فصل منچسترسیتی و ناپولی را رقم زده‌اند و همین هفته هم از سد تیم سختکوش تاتنهام گذشتند.
لیورپول و رئال مادرید روی هم رفته 20 بار قهرمان رقابت‌های سطح اول اروپایی شده‌اند. چند باری در فینال بازی کرده‌اند که به غیر از یک‌بار که لیورپول در دهه 80 میلادی موفق به برد شد، در سایر بازی‌ها رئال دست بالاتر را داشت. از جمله فینال پارسال که با تک گل وینیسوس به چهاردهمین قهرمانی خود رسید.
 بایرن‌مونیخ- پاری سن ژرمن
دست تقدیر همیشه سخت‌ترین قرعه‌ها را در این مرحله برای پاری‌سن‌ژرمن رو می‌کند. آنها در دو فصل گذشته مجبور شده‌اند در مرحله یک هشتم نهایی مقابل تیم‌های بارسلونا و رئال مادرید قرار بگیرند و حالا امسال هم باید مقابل تیم بایرن بازی کنند که در دور گروهی در گروه مرگ بود و هر 6 بازی‌اش را برد تا تنها تیمی باشد که با 100 درصد امتیازات راهی مرحله حذفی می‌شود.
این دو تیم در سال 2020 فینال رقابت‌ها را برگزار کردند که بایرن موفق شد با تک گل کینگزلی کومان، ستاره سابق پاریس تیم فرانسوی را شکست دهد. پاریسی‌ها البته فصل بعد و در مرحله یک چهارم نهایی موفق به گرفتن انتقام شدند و آلمانی‌ها را از مسابقات حذف کرد.
 
اینتر- پورتو
مهدی طارمی و یارانش که موفق شدند به‌عنوان صدرنشین از گروه دوم مسابقات صعود کنند حالا باید در مرحله یک هشتم نهایی با اینترمیلان بازی کنند. این دو تیم قبلاً 4 بار در رقابت‌های اروپایی با هم رو به رو شده‌اند که 2 بارش را اینتر برده و یک‌بار هم بازی با نتیجه تساوی به پایان رسیده. هر دو برد اینتر در خانه به‌دست آمده است. بد نیست بدانید پورتو بعد از قهرمانی در سال 2004، فصل بعد توسط اینتر در همین دور یک هشتم نهایی حذف شد.
 
میلان- تاتنهام
این هم یکی دیگر از بازی‌های جذاب مرحله یک هشتم نهایی است. کونته دوباره باید به ورزشگاه سن‌سیرو برگردد و مقابل میلان تیمش را هدایت کند. میلان که با 7 قهرمانی دومین تیم پرافتخار تاریخ لیگ قهرمانان است، تا به حال هیچ‌وقت در رقابت‌های اروپایی موفق به شکست تاتنهام نشده و بردن این تیم انگلیسی برایش چیزی شبیه به تابو شده.
آنها آخرین بار در همین مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان با هم روبه‌رو شدند. فصل 2011-2010. بازی رفت در سن‌سیرو با تک گل پیتر کراچ 1-0 به نفع تاتنهام شد و میلان با همه ستاره‌هایش در بازی برگشت نتوانست به اسپرز گل بزند تا از دور رقابت‌ها حذف شود. این همان فصلی بود که میلان در نهایت فاتح سری‌آ شد. میلان پیش‌تر در نیمه‌نهایی جام یوفای سال 1972 هم نتوانسته بود از پس تاتنهام بر بیاید.
 


Page Generated in 0.0057 sec