printlogo


کد خبر: 259280تاریخ: 1401/8/17 00:00
ایران، ولز، انگلیس، امریکا
عصر شما بخیر بازرس لسترید!



محسن ذاکری
روزنامه نگار

قرعه‌کشی جام جهانی که تمام شد، از سالن که بیرون می‌آمد، یک خبرنگار ایرانی جلویش را گرفت که نظرت را بگو! خندید و گفت: نه! خبرنگار ایرانی اصرار کرد. بیشتر خندید و گفت: تو از ایرانی!
گرت ساوت گیت همین بود که دیدید. راحت. درویش مسلک. لوطی طور حتی. نه کلاسی گذاشت، نه ادایی درآورد و نه چیزی! با خبرنگار ایرانی گفت و خندید و جواب سؤالش را هم نداد اما برخوردش زننده یا ناراحت‌کننده نبود.
قاعده بازی باید رعایت می‌شد و نباید خود را در معرض تله احتمالی خبرنگار ایرانی قرار می‌داد اما همه‌اش همین بود.
می‌توانستی درکش کنی. می‌توانستی از دستش ناراحت نباشی. به این فکر نکنی که او قصدی داشت برای تحقیر کردن یا بازی روانی. شاید اگر ملاحظات نبود، با خبرنگار ایرانی به کافه‌ای هم می‌رفتند و قهوه‌ای هم می‌زدند و کمی گپ می‌زدند پیرامون تاریخچه فوتبال انگلیس و بحث‌های این‌طوری.
آدم درویش مسلکی به نظر می‌رسد. آدم درویش مسلکی که با او کار داریم. از اولین روزی که مسئول تیم ملی انگلیس شد تا امروز، او نزدیک‌ترین آدم است به بازرس لسترید در شرلوک هلمز.
مؤدب و کاردان. گیرم که بدشانس که قهرمان داستان یکی دیگر باشد. در انگلیس البته این رسم است که همیشه قهرمان یکی دیگر باشد. غیر از 1966، هیچ وقت این رسم را ترک نکردند!


کارلوس کی‌روش (ایران)
برای مردی که در تیم‌های ریز و درشتی در 4 قاره دنیا مربیگری کرده و 4 دوره به جام جهانی رسیده، حضور روی نیمکت تیم ملی ایران هرگز تجربه هیجان انگیزی نمی‌تواند باشد. کی‌روش اما بعد از دو ماجراجویی بی‌حاصل در کلمبیا و مصر و ناکامی در این دو تیم، بواسطه تشتت و از هم گسیختگی تیم ملی و البته تغییرات فدراسیون فوتبال این شانس را یافت که جام جهانی پنجم زندگی‌اش را تجربه کند. اما می‌داند که در بازگشت دوباره او به نیمکت تیم ملی ایران مأموریتی به مراتب دشوارتر از دو دوره قبلی خواهد داشت.

رابرت پیج (ولز)
رابرت پیج، سرمربی تیم ملی ولز، این کشور را در جام جهانی 2022 هدایت خواهد کرد، حضور ولز در قطر اولین حضور آنها پس از 64 سال دوری از این مسابقات خواهد بود. پیج پس از ماجرای اخراج رایان گیگز به‌طور موقت برای مقدماتی جام جهانی 2022 هدایت ولز را بر عهده گرفت و با قرار گرفتن در جایگاه دوم، یک امتیاز بیشتر از جمهوری چک، آنها را به پلی آف رساند. ولز سپس اتریش و اوکراین را شکست داد تا جایگاه تاریخی خود را در قطر به دست آورد و کمی بعد پیج با قراردادی چهار ساله به‌عنوان سرمربی دائمی منصوب شد.


گرت ساو‌ت‌گیت (انگلیس)
گرت ساوت‌گیت به‌عنوان سرمربی در جام جهانی 2022 انگلیس را هدایت خواهد کرد، جایی که او پس از نزدیک شدن به شکوه تورنمنت بزرگ تابستان گذشته، به‌دنبال این است که تمام راه نیمه‌تمام خود را تمام کند. مدافع سابق استون ویلا و میدلزبورو پس از استعفای سم آلاردایس به‌دلیل رسوایی که تنها یک بازی از دوران او می‌گذشت، هدایت تیم ملی را برعهده گرفت. نقش موقت ساوت‌گیت بزودی دائمی شد و او کشورش را با کمترین هیاهو به جام جهانی 2018 رساند. انگلیس به طور غیرمنتظره‌ای در روسیه به نیمه نهایی رسید و کلمبیا و سوئد را در دور حذفی شکست داد و سپس مقابل کرواسی شکست خورد.

 گرگ برهالتر (امریکا)
سرنوشت یک تیم با استعداد ایالات متحده در جام جهانی 2022 در دستان سرمربی گرگ برهالتر است. گرگ مدافع سابق، در دوران بازی خود یک فصل را در کریستال پالاس در سال‌های 2002-2001 و دو دوره در هلند و آلمان گذراند. او 44 بازی ملی برای کشورش انجام داد و در جام‌های جهانی 2002 و 2006 حضور داشت. دوران سرمربیگری برهالتر به‌عنوان دستیار در لس آنجلس گلکسی، باشگاهی که در آن به دوران بازی خود پایان داد، آغاز شد. او سپس به سوئد نقل مکان کرد تا نقش سرمربی در هاماربی را برعهده بگیرد، اما در نهایت در ژوئیه 2013 پس از ناکامی از سمت خود اخراج شد.
 
 


Page Generated in 0.0057 sec