printlogo


کد خبر: 259263تاریخ: 1401/8/17 00:00
واکنش بادامکی به حذف شهرخودرو از لیگ یک:
2، 3 سال پیش هشدار دادیم ،فایده نداشت

تیم شهرخودروی مشهد شرایط عجیبی را پشت سر گذاشت. این تیم قرار بود با حضور فرهاد حمیداوی به عنوان سرمایه‌گذار و مالک، یکی از مدعیان اصلی قهرمانی و حتی لیگ قهرمانان آسیا باشد اما نه تنها این اتفاق نیفتاد، بلکه حتی در آستانه انحلال هم قرار گرفت.

سمیرا شیرمردی
خبرنگار
شهرخودرو در مقطعی توانست در لیگ برتر موفقیت عجیبی کسب کند و به لیگ قهرمانان آسیا هم برسد و آنجا هم از گروهش صعود کند اما طولی نکشید که همه چیز تغییر پیدا کرد. تیم مشهدی روز به روز بدتر از قبل شد و در نهایت به لیگ یک سقوط کرد. این اتفاق، انتقادهای زیادی به دنبال داشت اما مسئولان باشگاه از بازگشت به لیگ برتر صحبت می‌کردند و امیدوار بودند بتوانند باز هم به روزهای خوب برگردند که شرایط بدتر از قبل هم شد. شهرخودرو در این فصل از لیگ یک ابتدا با تیم وحدت مشهد پا به مسابقات گذاشت و از همه تیم‌ها گل‌های زیادی خورد تا همه ناامید شوند اما بعد از چند هفته نامش به همان شهرخودرو تغییر یافت تا امیدواری‌ها بیشتر شود چرا که انتظار می‌رفت حمیداوی از تیم حمایت کند و شهرخودرو را نجات دهد اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه اتفاقات عجیب باعث شد از لیگ کنار گذاشته شود. تیم شهرخودرو در یکی از بازی‌هایش کلاً 7 بازیکن در زمین داشت که اخراج یکی از آنها باعث شد بازی نیمه‌کاره بماند و بازنده اعلام شود. بعد از آن، در هیچ‌کدام از بازی‌ها به میدان نرفت تا از سوی سازمان لیگ رسماً کنار گذاشته شود. در بیانیه رسمی که سازمان لیگ بعد از هفته دوازدهم لیگ یک منتشر کرد، آمده: «با توجه به عدم برگزاری دو دیدار از مسابقات تیم شهرخودرو در رقابت‌های لیگ یک فوتبال باشگاه‌های کشور به دلیل عدم حضور تیم شهرخودرو در هفته‌های اول و دوازدهم مسابقات برابر تیم‌های چوکا تالش و پارس جنوبی جم و با توجه به مفاد ماده ۲۳ آئین‌نامه برگزاری مسابقات، ضمن خروج  تیم شهرخودرو از جدول مسابقات لیگ یک و سقوط به رده‌های مسابقاتی پایین‌تر، پرونده تیم به مراجع ذیصلاح جهت اتخاذ تصمیمات قانونی بعدی ارجاع می‌گردد. با عنایت به بند ۴ ماده ۲۳ آیین‌نامه، تمام امتیازات و گل‌های زده و خورده مربوط به تیم‌ها برابر تیم شهرخودرو و همچنین خود باشگاه مذکور از جدول خارج و محاسبه نخواهد شد و جدول رقابت‌های لیگ یک با ۱۷ تیم ادامه پیدا می‌کند.» با این اتفاق حالا پیشکسوتان فوتبال مشهد ناراحت‌تر و عصبانی‌تر از قبل هستند.
حسین بادامکی بازیکن سابق ابومسلم و پرسپولیس در مورد اتفاقی که برای تیم شهرش افتاد، اگرچه دوست ندارد صحبت کند اما جملات جالبی بیان می‌کند: «2، 3 سال است که حرف زدیم و هشدار دادیم. خسته شدیم اما اتفاقی نیفتاد. الان هم حرف زدن فایده‌ای ندارد. ما می‌دانستیم این اتفاق می‌افتد اما کسی دنبال نکرد. مالک باشگاه آمد کاسبی‌اش را کرد و رفت.»
بادامکی در رابطه با اینکه آیا در فوتبال خصوصی می‌توان درآمد کسب کرد یا نه، ادامه می‌دهد: «بله، این آقا (حمیداوی) قطعاً درآمد کسب کرده است. همین فروش بازیکن را در نظر بگیرد ببیند چقدر درآمد کسب کرده. در استان ما متأسفانه کسی نبود از ایشان سؤال کند و بپرسد چرا این کار را می‌کند. تیم هم خصوصی بود و هر کاری خواستند کردند.»
حالا مشهد بدون تیم است. نه در لیگ برتر و نه در لیگ یک، نامی از تیم‌های مشهدی نیست. حسین بادامکی در رابطه با این اتفاق تلخ اینچنین توضیح می‌دهد: «متأسفانه بدبختی این اتفاق برای من و امثال ماست. دغدغه و حرص را ما خوریم اما کسی اهمیت نداد. الان هم چه تیم داشته باشیم چه نداشته باشیم ظاهراً برای مسئولان استان فرقی ندارد. شاید نداشتن تیم هم برایشان راحت‌تر باشد چون دغدغه برگزاری مسابقه ندارند.»
با این اتفاقات حالا ورزشگاه بزرگ و زیبای امام رضا مشهد خالی و بدون بازی می‌ماند. اما حسین بادامکی امیدوار است روزی که شاید دور نباشد، تیم‌های مشهدی در آنجا بازی کنند: «ان‌شاءالله تیمی که شایسته باشد می‌آید و در این ورزشگاه بازی می‌کند. تلاش می‌کنیم فوتبال مشهد را به روزهای خوبش برگردانیم.»


Page Generated in 0.0058 sec