printlogo


کد خبر: 259248تاریخ: 1401/8/17 00:00
سرافکندگی باخت دربی برای آقـــــــای خاص با تلخی مضاعف

شب پایانی هفته سیزدهم سری A با ثبت نتایجی غیرمنتظره به پایان رسید. قبل از آنکه یوونتوس بحران زده در خانه‌اش اینتر را شکست و به اوضاعش سر و سامانی دهد، رم یکی دیگر از تیم‌هایی که این فصل در قامت یک مدعی برای تصاحب رده‌های بالای جدول ظاهر شده بود، در یکی از حیثیتی‌ترین بازی‌های فصلش، دربی دلاکاپیتاله را با یک گل به رقیب همشهری‌اش لاتزیو باخت. رمی‌ها که از حیث تملک توپ، تعداد پاس و دقت پاس حرف‌های بیشتری برای گفتن نسبت به آبی‌پوشان پایتخت داشتند، در دقیقه 29 از کنترل مهاجمان حریف غافل شدند و اینگونه شد که دروازه‌شان توسط فلیپه اندرسون باز شد. این سومین باری بود که اندرسون دروازه جالوروسی را در دربی‌های پایتخت ایتالیا باز می‌کرد. در تاریخ این بازی در سری A تنها یک نفر (چیرو ایموبیله) بیشتر از اندرسون برای لاتزیو مقابل رم گلزنی کرده است. چیزی که طعم این شکست را برای ژوزه مورینیو تلخ‌‌تر می‌کرد این واقعیت بود که یک بار دیگر تیمش در نتیجه ارتکاب یک اشتباه به حریف فرصت گلزنی داد. از ابتدای فصل جاری لیگ ایتالیا تا الان این چهارمین باری است که اشتباهات فردی منجر به گل خورده رمی‌ها می‌شود که این بیشترین آمار در میان تمامی تیم‌های کالچو است. رم با قبول این شکست نتوانست دومین کلین‌شیت متوالی‌اش در دربی دلاکاپیتاله را به ثبت برساند، اتفاقی که از فصل 14- 2013 نتوانسته انجام دهد. در طرف مقابل اما لاتزیو با این برد هر چند خفیف، توانست باخت 3 بر صفرش در دربی قبلی را تلافی کند.
رم پیش از این بازی در 24 تقابلش با لاتزیو در سری A، تنها دو بار به‌عنوان تیم میزبان تن به شکست داده بود و در 22 بازی دیگر 18 برد و 8 تساوی داشت. آخرین باری که جالوروسی در خانه دربی را واگذار کرد، ماه آوریل سال 2017 بود.
برای رم و مورینیو، اتفاقات بد در شب بازی برابر لاتزیو به باخت خانگی محدود نشد چرا که این تیم یکی از مهره‌های کلیدی‌اش لورنزو پلگرینی را به‌دلیل مصدومیت ران از دست داد. هافبک 26 ساله جالوروسی که در تمامی بازی‌های این فصل رم در سری A به جز یک مورد، حضور داشته، جزو مهره‌های مورد اعتماد و مهم آقای خاص است. او در دقیقه 53 نتوانست به بازی ادامه دهد و میدان را ترک کرد. در این بین سایت کالچو مرکاتو اعلام کرده که پلگرینی حداقل دو هفته خانه‌نشین خواهد بود و به این ترتیب بازی بعدی او برای رمی پس از جام جهانی خواهد بود. این در شرایطی است که جالوروسی پیش از این دیگر مهره کلیدی‌اش پائولو دیبالا را هم به‌دلیل مصدومیت در بازی ماه گذشته برابر تورینو از دست داد.
 


Page Generated in 0.0056 sec